چهره بدون بزک آمریکا/ وضعیت اسف بار معلمان در آمریکا!

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : «تایم» با ارائه یک گزارش میدانی در آمریکا و گفت‌وگو با معلمان این کشور، واقعیت‌های تکان‌دهنده‌ای را گزارش کرد که در هیچ جای جهان و حتی در کشورهایی که آمریکا آنها را توسعه نیافته می‌خواند، هم تجربه نمی‌شود.
این نشریه برخلاف رویه معمول رسانه‌ها و دستگاه خبری – تبلیغاتی آمریکا، لحظه‌ای پرده را از چهره بزک کرده این کشور، پس زد واقعیت جدیدی را از کشور زندان‌های پرجمعیت و تبعیض‌های نژادی و اجتماعی برملا کرد.
تایم با درج تصاویر معلمان طرف گفت‌وگو به نقل از یکی از آنها نوشت: من «هوپ براون» ۵۲ سال سن دارم و در منطقه «وود فورد» تاریخ تدریس می‌کنم. برای اینکه بتوانم پول قبض برق را پرداخت کنم و یا هزینه ماشینم را پرداخت نمایم، هر هفته مجبور شدم دو بار پلاسمای خونم را در ازای دریافت ۶۰ دلار، اهدا کنم و برخی از لباس‌هایم را به یک امانت‌فروشی بفروشم!
این خانم معلم گفت که این شیوه تردستی مالی، اکنون به بخشی از زندگی روزانه‌اش تبدیل شده است. به گفته وی، دو هفته قبل که داشت فوق‌لیسانس خود را می‌گرفت و سپس، تدریس در مقطع دبیرستان را شروع کرده بود، هرگز فکر نمی‌کرد که کارش به اینجا بکشد.
به نوشته مجله تایم، خانم براون اغلب از ساعت پنج صبح تا ساعت ۱۶ در مدرسه‌اش مشغول کار است و سپس راهی محل کار دومش می‌شود. علاوه بر این دو شغل، او مجبور است برای دریافت پول بیشتر، شغل سومی هم برای خودش دست و پا کند و آن، مدیریت سفر گردشگران اماکن تاریخی برای یک شرکت است.
سپس، تایم می‌نویسد که این وضعیت، مشابه وضعیت بسیاری از معلمان در آمریکا است و صدای آنان را هم کسی نمی‌شنود.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «روزا جیمنز» دبیر درس «مطالعات اجتماعی» در لس‌آنجلس نیز در مورد شرایط وخیم معیشتی معلمان آمریکا، به گزارشگر تایم گفت: من و فرزندم مجبوریم در آپارتمانی کوچک، روی یک تخت با هم بخوابیم و علی‌رغم اینکه تاکنون به خاطر نبود بودجه، سه بار از کار معلق شده‌ام، مجبورم ماهانه ۱۰۰۰ دلار برای ضروریات زندگی خود هزینه کنم.
«تاشوندا کوک» فرد دیگری بود که تایم با او گفت‌وگو کرد. این زن که در یک مدرسه راهنمایی کارولینای شمالی تدریس می‌کند، از زندگی مشقت‌بار خود حرف زد و گفت: با ۲۰ سال تجربه کاری، هنوز قادر نیستم هزینه ماشینم را تامین کنم و یا برای درمان سردرد به پزشک مراجعه نمایم.
این معلم آمریکایی افزود: حقوق معلمی هزینه‌های سرسام‌آور زندگی در آمریکا را کفاف نمی‌کند و من نمی‌توانم پولی را برای آینده فرزندم پس‌انداز کنم.
تایم نوشت: بنابر اطلاعات وزارت آموزش آمریکا، هم‌اکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار معلم تمام وقت در آمریکا از سطح مهد کودک تا دوره دبیرستان، وخیم‌ترین وضعیت دریافتی را تجربه می‌کنند.
هرچند در ارتباط با واقعیت‌های زندگی اجتماعی و سیاسی در آمریکا، کم و بیش گزارش‌هایی به رسانه‌ها درز می‌کرده، ولی از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، این شرایط سخت و غیرقابل تحمل بیشتر برملا شده است که البته، دو علت دارد؛ اول اینکه شخص ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی و برای اینکه واقعیت‌ها را بگوید و پیروز شود، بسیاری از نابسامانی‌ها را برملا کرده بود و دوم، به جایگاه رسانه در زمان ریاست جمهوری ترامپ برمی‌گردد، که بیشتر نقش اپوزیسیون دولت را بازی کرده و برخی از واقعیت‌های جامعه آمریکا را برملا می‌کند.
چند روز قبل نیز سازمان ملل طی گزارشی، اعلام کرد، ۴۰ میلیون آمریکایی در فقر مطلق به سر می‌برند و این وضعیت به خاطر ساز و کارهای غیرانسانی و ظالمانه حاکم بر آمریکاست. طبق گزارش فوق، آمریکا دارای بالاترین نرخ سرانه افراد زندانی، درسراسر جهان است و در این کشور هر ساله، ۱۱ میلیون نفر روانه زندان می‌شوند.
درهر حال، علی‌رغم اینکه آمریکا بسیاری از استانداردهای حداقلی را برای یک زندگی خوب و سالم ندارد، خیلی از افراد مرعوب و خودباخته کشورهای دیگر و ازجمله ایران، که نام خود را «روشنفکر» هم می‌گذارند، سعی دارند آمریکا را به عنوان «سرزمین رویاها»
قالب کنند!

روزنامه کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 104

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ/با چه نیتی بریم هیئت؟

ی سپتامبر 16 , 2018
کلیپ بسیار زیبای با چه نیتی هیئت بریم؟ حتما ببینید پخش آنلاین دانلود با حجم ۱۶.۴ مگابایت   منبع : بیان معنوی برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 104

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...