چرا فرانسه اولویت اول تروریست‌ها در اروپاست؟

اشتراک گذاری :

سایت نودیها :  یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی به تحلیل عواملی پرداخته که این کشور را در صدر اولویت‌های داعش برای حملات تروریستی قرار دهد.

به نوشته آسوشیتدپرس، هنگامی که عوامل وابسته به گروه تروریستی داعش قصد حمله به اروپا می‌کنند، فرانسه اولویت ترجیحی آنها را تشکیل می‌دهد.

از ژانویه سال ۲۰۱۵، عوامل گروه تروریستی داعش، دست‌کم ۲۳۵ نفر را در فرانسه کشته‌اند. این رقم، بالاترین نرخ تلفات را در مقایسه با هر کشور دیگر تشکیل می‌دهد.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه قبلاً درباره اظهارنظر کرده و گفته که فرانسه به دلیل شهرتی که به عنوان «مهد حقوق بشر و دموکراسی» دارد، هدف دشمنی گروه‌های تروریستی قرار دارد.

وی، بعد از حمله در شهر «نیس» که به کشته شدن ۸۴ نفر منجر شد، گفت: «اگر تروریست‌ها ما را می‌کشند به خاطر آن است که می‌دانند فرانسه نماد چیست.»

آسوشیتدپرس می‌نویسد با آنکه تحلیلگران با این تحلیل اولاند موافقند، اما از منظر آنها عوامل دیگری نظیر سابقه استعماری، تنش‌های جمعیت‌شناختی و سیاست‌های مداخله‌جویانه فرانسه، دلایلی عمیق‌تر برای تبینن دلایل رفتار تروریست‌ها در قبال این کشور فراهم می‌اورند.

میراث به جا مانده از سلطه‌گری فرانسه بر بخش‌های زیادی از قاره آفریقا و منطقه خاورمیانه، سکونت عده زیادی از مردمی در این کشور است که به هر دو زبان فرانسوی و عربی تکلم می‌کنند و اغلب در فقیرترین و حاشیه‌ای‌ترین بخش‌های کشور سکونت دارند.

فرانسه، علاوه بر این، علی‌رغم آنکه بیش از ۵ میلیون جمعیت مسلمان دارد، تمرکز فوق‌العاده‌ای بر تشکیل جامعه‌ای یکپارچه با ارزش‌های سکولار دارد، موضوعی که تنش‌های این کشور با اقلیت مسلمان را بالا می‌برد. بارزترین نمونه این سیاست فرانسه، اعمال محدودیت استفاده از حجاب در مدارس این کشور بود.

«فرهاد خسروخاور»، جامعه‌شناس متخصص در امور تجربیات زندگی مسلمانان در فرانسه در نیویورک‌تایمز نوشت: «مدل یکپارچه‌سازی فرانسه از لحاظ بنیان‌های اصولی، مسامحه‌کارانه اما در عمل، بسیار سخت‌گیرانه هستند.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «با آنکه فرانسه توانسته عده زیادی از مهاجران و اجداد آنها را (درون جامعه فرانسه) تلفیق کند، اما به حاشیه‌رانده‌شده‌های فرانسه، وضعی به مراتب تلخ‌تر از همتایانشان در کشورهای انگلیس و آلمان دارند و بسیاری از آنها احساس می‌کنند که به هویت عرب یا مسلمان آنها توهین شده است.»

این جامعه‌شناس تأکید کرده که احساس انزوا به ویژه در میان نزدیکترین کشورهای همسایه مسلمان فرانسه، شامل مراکش، تونس و الجزیره بیشتر است.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 28

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

افسردگی روزنامه شرق از فضای پسابرجام!

چ جولای 27 , 2016
سایت نودیها : روزنامه شرق در مطلبی با عنوان “دولت در موضوع برجام به لاک دفاعی رفته است” نوشت: رسیدن به توافق بر سر برنامه جامع اقدام مشترک، یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال میلادی گذشته در سطح جهان بود. ماراتن ٢٢ماهه مذاکرات هسته‌ای در دولت حسن روحانی، سرانجام به ایستگاه نهایی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...