چرا زنان بیش از مردان عذرخواهی می‌کنند؟

اشتراک گذاری :

خانواده

در این بررسی که اواخر ماه گذشته انجام شد ۱۶۰۰ مرد و زن به عنوان داوطلب انتخاب شدند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که تقریبا نیمی از زنان معتقدند که به طور کلی زن‌ها خیلی زیاد عذرخواهی می‌کنند و فقط ۱۱ درصد آنان، عکس این نظر را دارند. همچنین حدود ۳۷ درصد زنان بر این باورند که در مقایسه با مردان بیشتر عذرخواهی می‌کنند. از سوی دیگر ۵۷ درصد مردان معتقدند که تقریبا در تمام موارد به موقع عذرخواهی کرده‌اند در حالی که ۴۷ درصد زنان چنین قضاوتی نسبت به خود دارند.

این یافته‌ تاییدی بر نتایج بررسی سال ۲۰۱۰ در مجله آمریکایی علم روانشناسی است که اثبات کرد زنان در مواجهه با برخوردهای توهین‌آمیز، آستانه تحمل پایین‌تری دارند و به همین دلیل مجبور می‌شوند بیشتر عذرخواهی کنند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، از سوی دیگر «دبورا تانن»، زبان‌شناس جنسیت در‌این‌باره معتقد است که مردان کمتر تمایل به چنین کاری دارند زیرا اغلب حس می‌کنند فردی که عذرخواهی می‌کند در موضع پایین‌تری قرار می‌گیرد. مردان ممکن است به دلیل ترس از اعتراف به اشتباه خود، کمتر رغبتی به عذرخواهی کردن داشته باشند.

ایسنا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

گفت و گو با بازیگر نقش امام خمینی (ره)

چ جولای 15 , 2015
مصطفی زبرجد؛ «معمای شاه» به عنوان سریال الف ویژه تلویزیون این روزها در مراحل پایانی تولید برای پخش است. سریالی که از زندگی شاه و زمان اتمام تحصیلات در سوئیس و بازگشت به ایران در سال ۱۳۱۵ شروع  و تا مرگ شاه ادامه پیدا می کند و به موازات این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...