چرا رهبری امسال هم به نمایشگاه نرفتند؟

اشتراک گذاری :
نودیها:بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در شرایطی برگزار شد که رهبر معظم انقلاب امسال هم از این نمایشگاه بازدید به عمل نیاوردند.

تاکنون در دوره دولت یازدهم سه نمایشگاه کتاب برگزار شده است که رهبری در دو نمایشگاه از این نمایشگاه‌ها حضور نداشتند و در یک دوره هم با تاخیر و پس از دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کتاب بازدید کردند.

اولین عدم بازدید رهبر معظم انقلاب در دوره تدبیر و امید از نمایشگاه کتاب به سال ۹۳باز می‌گردد. اتفاقی که علتش از سوی دفتر ایشان، مشغله‌ی کاری عنوان شد و حتی نماینده‌ای را هم که فرستادنش در چنین مواقعی مرسوم است، برای بازدید در نظر نگرفتند، در همان سال، آقای گلپایگانی، رئیس دفتر رهبری، در نمایشگاه حضور یافت که علت حضورش را بازدید شخصی اعلام کرد.

رهبری همچنین در سال‌های ۷۸ تا ۸۳ نیز از نمایشگاه کتاب بازدید به عمل نیاوردند که برخی این اقدام رهبر معظم انقلاب را شکایت و گله‌مندی ایشان از اوضاع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت عنوان کرده اند.

ایشان در آذرماه سال ۷۸ در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند: “من از وزارت ارشاد توقع دارم. البته آقای «مهاجرانی» – ظاهراً – نیستند و خودشان را راحت کردند از این‌که بیایند و حرف‌های ما را بشنوند! به‌هرحال، فرق نمی‌کند؛ چه ایشان باشند، چه نباشند، من اعتراضم این است – این اعتراض را بارها هم گفته‌ام، الان هم در جمع شما می‌گویم – وزارت ارشاد در این دو سالی که ایشان در رأس این کار هستند، هیچ کار اسلامی به‌عنوان اسلامی ارائه نداد!”

حال برخی عدم حضور رهبر انقلاب را در نمایشگاه کتاب، نوعی بیان گله‌‌مندی ایشان از سیاست‌های فرهنگی دولت عنوان می‌کنند، سیاست‌ها و بی‌تدبیری‌هایی که موجب تضعیف کتاب و کتابخوانی در کشور شده، پای خوانندگان لس‌آنجلسی را به کشور باز کرده، اجازه برگزاری کنسرت با تک‌خوانی زنان را صادر می‌کند و موجبات خوانندگی زنان در ایام محرم را فراهم کرده است.

رجا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

راز هشدار حکیمانه آیت الله جوادی آملی درباره دیاثت سیاسی/ برای دشمن فرقی بین پری بلنده و ساندویچ خورهای فتنه ۸۸ وجود ندارد

پ مه 19 , 2016
سایت نودیها :  محمد ایمانی، عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان در یادداشتی مهم به بررسی مصادیق تاسف بار بی غیرتی سیاسی در فضای سیاسی پرداخته و خطر نوبهایی ها و نو کشمیری ها را گوشزد کرد. متن کامل این یادداشت به شرح زیر می باشد: ۱- برای انگلیس و آمریکا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...