چرا برخی افراد پیرتر از سن‌شان جلوه می‌کنند

اشتراک گذاری :

یک متخصص غدد و دیابت با تشریح اینکه چرا برخی افراد پیرتر از سن‌شان جلوه می‌کنند، گفت:‌ دیابت زمانی افراد بالای ۷۰ سال را می‌گرفت ولی هم اکنون شاهد دیابت در سنین جوان هستیم، همچنین زخم پای دیابتی باعث عفونت در بدن می‌شود که باعث مرگ خواهد شد.

نودیها: دکتر علیرضا هجرتی متخصص غدد و دیابت با اشاره به اینکه ۷ تا ۱۰ درصد جمعیت کشور دچار بیماری دیابت هستند کما اینکه این آمار نیز دقیق نیست، اظهار داشت: دیابت یک اختلاف متابولیک است که تمام ارگان‌ها را گرفتار می‌کند و مهمترین ارگان نیز عروق است و اگر عروق به هم بخورد، فرد سریع پیر می‌شود و سن فرد بیشتر از سن فیزیولوژیک وی نشان داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر دیابت کنترل نشود خون‌رسانی نیز کُند می‌شود و چون “پا” جزو انتهای بدن است خون‌رسانی نیز دچار اختلال می‌شود. از طرفی هم به “پا” فشار زیادی می‌آید و اگر کسی دیابت بگیرد اعصاب “پا” را درگیر می‌کند.

هجرتی عنوان کرد: دیابت یکی از نشانه‌های اختلال عروق و اعصاب است. بنابراین این اختلال باعث زخم پا می‌شود و ۹۹ درصد هنر ما این است که مانع اینگونه زخم‌ شویم و اگر هم زخم صورت پذیرفت با اقداماتی باید پا قطع شود که در این مرحله مقوله بازتوانی مطرح می‌شود.

این متخصص غدد و دیابت خاطرنشان کرد: دیابت زمانی افراد بالای ۷۰ سال را می‌گرفت ولی هم اکنون شاهد دیابت در سنین جوان هستیم که آن هم به دلیل کم تحرکی جوانان است که شاهد شکم‌های گُنده و زندگی‌های ماشینی هستند، همچنین مصرف قند نیز بالاست. بنابراین زخم پای دیابتی باعث عفونت در بدن می‌شود که می‌تواند به مرگ افراد نیز منجر شود.

منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس خنده دار(۳۰)-کره خر سوار کار

ش نوامبر 14 , 2015
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 17

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...