چرا با خوردن بستنی دچار سردرد می‌شوید؟

اشتراک گذاری :

سردرد بعد از خوردن بستنی پدیده‌ای طبیعی است که برای بدن مضر نیست اما دلیل این سردرد چیست؟کافی است گاز بزرگی از بستنی بزنید تا به سرعت احساس سردرد کنید. این درد چند دقیقه‌ای طول می‌کشد و اصطلاحا به آن سرمازدگی مغز می‌گویند.

به نقل از سایت سلام دکتر، همین اتفاق به دنبال مصرف نوشیدنی‌های خیلی سرد با مواد غذایی خنک مثل بستنی بروز می‌کند و باعث تغییر ناگهانی‌ دما در انتهای حلق می‌شود. به دنبال این موضوع عروق کاروتید داخلی و عروق داخلی مغز منقبض می‌شوند و این انبساط و انقباض ایجاد درد در مغز می‌کند.

این درد نوعی میگرن بی‌خطر است که صرفا به دلیل تحریک میلیارد‌ها نرون بروز کرده است. برای رفع این درد کافی است مواد غذایی سرد را آرام بخورید یا بعد از آن نوشیدنی گرمی بخورید یا با تنفس داخل دستانتان داخل دهان را گرم کنید.

(سلامت نیوز)

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ماه رمضان در شعر مولوی، سعدی و حافظ

چ جولای 1 , 2015
اسماعیل آذر می‌گوید: ماه رمضان و مسئله روزه‌داری پیوسته مورد توجه شاعران ایرانی در طی قرون متمادی بوده و شاعران کم و بیش در این زمینه شعر دارند، البته مطالب و ابیاتی که درباره «عید فطر» وجود دارد، به مراتب بیش‌تر است. این پژوهشگر ادبی و استاد دانشگاه  در مروری […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...