چرا بازداشت حسن عباسی اهمیت بسیار زیادی دارد؟/عباسی مگر چکار میکند؟

اشتراک گذاری :

به نام خدا – سایت نودیها – بخش تحلیل – حسن عباسی ، چند روز قبل از اینکه دستگیر شد. ممکن است خیلی ها از خودشان بپرسند اصلا او کیست؟ چه اهمیتی دارد که دستگیر شود یا نشود ؟ مگر حسن عباسی چه ویژگی بارزی دارد یا چه هنری دارد؟

قطعا اینگونه سوالات ذهن بسیاری را درگیر کرده است اما جواب آن ساده است.

در دنیای امروز و در بسیاری از کشورهایی که توانسته اند کم و بیش کاری برای پیشرفت خود کنند ، مبحثی مطرح است بنام اندیشکده ها و استراتژیست ها.

در دنیای امروز دولت مردان نظریه پردازی نمی کنند و از آن نظریه ها برای اقدام و عمل بهره نمی برند مثل آن جه در ایران رایج است زیرا کسی که درگیر کارهای اجرایی سنگین باشد نمی تواند برنامه درستی برای آینده کشور تبیین و تعیین کند.

اگر رهبر انقلاب را کنار بگذاریم تقریبا کمتر کسی در نظام هست که به این مسئله واقف باشد اما رهبر انقلاب از این امر بهره می برند.

حسن عباسی با راه اندازی اندیشکده یقین سعی داشت و دارد که این مهم را در میان جوانان علاقه مند گسترش دهد تا آینده نظام که نیازمند نظریه پردازی و در ادامه آن طرحزیزی استراتژیک است تامین شود. یکی از این اقدامات برگزاری کلاس های کرسی نظریه پردازی با نام کلبه کرامت است که بیش از ۶۰۰ جلسه برگزار شده و جوانان ، اساتید و علمای بسیاری از حوزه و دانشگاه و همچنین غیر از آن از این کلاس ها بهره برده اند.

بنابراین ، حسن عباسی یک استاد دانشگاه نیست یک استراتژیست و نظریه پرداز است. آیا یک استراتژیست حق ندارد اشتباه کند ؟ آیا یک نظریه پرداز در بین هزاران ساعتی که فقط در کرسی کلبه کرامت صحبت کرده است حق ندارد اشتباهی کرده باشد؟

این روحیه ای که برخی دارند و می روند سخنرانی ها را تقطیع می کنند و روحیه بدتر از آن در برخی ارگان ها و سازمان ها که با این مسایل برخورد می کنند به خاطر در نظر نگرفتن مسایلی بود که در بالا ذکر شد. در کرسی نظریه پردازی افراد آزادند خیلی مسایل بگویند و این برای رسان های عمومی نیست بلکه برای افرادی است که مخاطب آن کرسی هستند.

مرتضی حیدری

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 44

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مهران غفوریان: من حجاب را دوست دارم/ تهمت‌هایی که به من می‌زنند نامردی است

ش آگوست 6 , 2016
نودیها:«مهران غفوریان» پیرامون عکس منتشر شده در فضای مجازی که برخی از آن تلقی توهین به حجاب را داشتند، گفت: روی صحبت من با افرادی است که اعتقاد دارند و مذهبی هستند، واقعاً توقع‌ام از اینگونه آدم‌ها که با حجاب و مسلمانی موافق هستند این است که بدانند من بچه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...