پیوستن ۱۴ خانواده اسپانیایی به داعش

اشتراک گذاری :

 روزنامه اسپانیایی «ال پاییس» روز یکشنبه (دیروز) از پیوستن ۱۴ خانواده اسپانیایی به گروه تروریستی داعش خبر داد. مشخص نیست که این افراد از بومیان منطقه‌اند یا مقیم اسپانیا هستند.

این روزنامه پرشمارگان، ضمن اشاره به اینکه این خبر با استناد به منابع امنیتی بلند پایه منتشر شده است، تاکید کرد: از این ۱۴ خانواده حداقل ۲۰ کودک و ۱۱۵ تن برای جهاد نکاح به داعش ملحق شدند که ۲۹ تن از این افراد در عملیات انتحاری (که مکانش ذکر نشده است)  کشته شده‌اند.

ال پاییس به زمان و نحوه پیوستن این افراد به گروه تروریستی داعش اشاره‌ای نکرده است. ال‌پایس دلیل اصلی پیوستن این افراد به داعش را مسائل مادی عنوان کرد.

«دولوری دیکا» دادستان کل دادگاه ملی اسپانیا و مسئول پرونده تروریست‌های داخلی در گفت‌وگو با روزنامه گفت: ‌داعش زنان پسردار را برای جذب ترجیح می‌دهد و به زنانی که اعضای خانواده‌شان متشکل از ۴ نفر باشد  با پرداخت ۲۰ هزار یورو به این گروه جذب می‌کند.

این روزنامه افزود: داعش به خانواده‌هایی که از کشورهای خود برای پیوستن به این گروه تروریستی مهاجرت می‌کنند، محل اقامت و حقوق در  نظر می‌گیرد. طبق سخنان کارشناسان و اطلاعات به دست آمده از جاسوسان، ۲۶ اسپانیایی بعد از مشارکت در جنگ با سوریه و عراق در صفوف داعش به کشور خود بازگشتند و هم اکنون ۱۵ نفر از آنها در بازداشت به سر می‌برند.

هفته گذشته نیز وزارت کشور استرالیا از بازداشت زنی در جزایر قناری خبر داده بود که جذب نیرو برای داعش در عراق و سوریه از ماموریت‌های وی بود.

منبع:فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

داعش امروز را عید فطر اعلام کرد

د جولای 13 , 2015
      ببه نقل از الخبرپرس، منابع وابسته به داعش در پایگاه اجتماعی تویتر امروز را عید فطر اعلام کرد. این موضوع با تمسخر بسیاری در شبکه های اجتماعی روبرو شده است و همه از اینکه داعش مناسبت های دینی را به مسخره گرفته است ابراز شگفتی می کنند. […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...