پیشکسوتی که پیش‌بینی حذف سوریان را کرده بود

اشتراک گذاری :
نودیها:عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: سوریان به دلیل بالا رفتن سن و کاهش وزن زیاد عملکرد ضعیفی در المپیک داشت و نتوانست مقابل حریفان نمایش خوبی داشته باشد.
حسین ملاقاسمی درباره حذف حمید سوریان از رقابت‌های المپیک با دو شکستی که مقابل کشتی‌گیران ژاپن و قزاقستان داشت، اظهار کرد: به شدت از نتیجه‌ای که سوریان بدست آورد ناراحتم و قلبم درد گرفت چرا که نمی‌خواستم یک قهرمان محبوب و پرافتخار که خدمات زیادی به کشتی ایران و جهان داشته است، این گونه از کشتی خداحافظی کند. او با غیرتی که از خود نشان داد با هر سختی فشار تمرین‌ها را تحمل کرد و همه هدفش این بود که باز هم مردم ایران را با کسب مدال المپیک خوشحال کند اما در این راه ناموفق بود. البته این نتیجه به هیچ وجه از شایستگی‌های او کم نمی‌کند.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی با اشاره به دلایل حذف سوریان از المپیک گفت: او تقریبا ۳۲ سال سن دارد و بعد از المپیک لندن در این ۴ سال پیر کشتی شد. هرچند که تجربیاتش بیشتر شد. او اگر برای حضور در المپیک لندن ۵-۶ کیلوگرم وزن کم می‌کرد، در این چهار سال مجبور بود ۱۰ تا ۱۱ کیلوگرم وزن کم کند و به همین دلیل فشار زیادی را متحمل می‌شد و از سوی دیگر به خاطر اینکه سن او بالا رفته بدن تحمل این فشارها را نداشت.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سوریان مدتی تمرین را رها کرده بود تا اینکه محمد بنا بار دیگر به تیم ملی بازگشت و سوریان بار دیگر با غیرت و تلاش، توانست سهمیه المپیک را با هر سختی به دست بیاورد و عازم المپیک شود. اما وزن کم کردن‌های زیاد برای کشتی‌گیری که سنش بالا می‌رود بسیار سخت است و اثرات مخربی دارد. او حتی در تمرین‌های تیم ملی هم نمی‌توانست فشار تمرین‌ها را تحمل کند و همین موضوع باعث شد او در سه دقیقه دوم مقابل حریفان کم بیاورد و بدنش خالی کند.

ملاقاسمی افزود: سوریان همیشه سعی می کرد در تمرین‌ها پا به پای دیگر کشتی‌گیران بیاید اما نمی‌توانست و وقتی خسته می‌شد می نشست و باز پس از استراحت تمرین‌ها را ادامه می‌داد. فشار زیادی به خود وارد می‌کرد تا بتواند پا به پای دیگران جلو برود اما به هر حال بالا رفتن سن و کاهش وزن‌های متوالی باعث شد او نتواند آن طور که باید توانایی‌هایش را نشان دهد.

ملاقاسمی در ادامه گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی می‌کرد که سوریان چنین عملکردی در المپیک ریو داشته باشد گفت: صددرصد پیش‌بینی می‌کردم. حتی خودش موقع رفتن به من گفت برایم دعا کن تا بتوانم دست پر بازگردم. مطمئن باشید از لحاظ تکنیک و تاکتیک هیچ کشتی‌گیری در جهان به سوریان نمی‌رسد اما شرایط جسمانی و کم آوردن در وقت دوم مبارزه عامل شکست او بود. بسیار متاسفم که یک قهرمان بزرگ که تاریخ او را فراموش نخواهد کرد این گونه از کشتی کنار رفت. با شکست سوریان یاد جهان پهلوان تختی افتادم که در آمریکا وقتی همه به او می‌گفتند دیگر کشتی نگیر، برای آخرین بار به میدان رفت و به عنوان چهارمی دست یافت.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی با بیان اینکه اخلاق و رفتار سوریان بسیار بیشتر از مدال‌های او برای مردم ارزشمند است خاطرنشان کرد: ملت ایران قطعا خدمات و افتخارآفرینی‌های سوریان را فراموش نخواهند کرد. مطمئن باشید مردم استقبال بسیار پرشوری از او خواهند داشت و برای آن‌ها فرقی نمی‌کند که این چهره دوست داشتنی چه عنوانی را در المپیک به دست آورده است. او فداکاری کرد که با تحمل این فشارها پا به میدان گذاشت و برای ایران کشتی گرفت.

مشرق نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

امیرحسین آرمان به «خندوانه» می‌رود

د آگوست 15 , 2016
نودیها:امیرحسین آرمان بازیگر سینما و تلویزیون مهمان امشب برنامه «خندوانه» است. این بازیگر جوان با حضور در فیلم ها و سریال هایی مثل من مادر هستم، یه حبه قند، امشب شب مهتابه، برف روی شیروانی داغ و … شناخته شد و با حضور در سریال های پربیننده ای مثل کیمیا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...