پنج ماده غذایی که باید در تابستان حتماً مصرف کنید

اشتراک گذاری :

در میان مواد غذایی بی‌شماری که مخصوص فصل تابستان می‌توانند برای سلامت بدن مفید باشند، تربچه اهمیت فراوانی دارد.
تربچه در طیف وسیعی از رنگ‌ها ازجمله قرمز، صورتی، بنفش و سفید در بازار موجود است. این ماده گیاهی نقش حفاظت کننده در برابر بسیاری از بیماری‌ها را دارد و فیبر موجود در آن، سلامت دستگاه گوارش را حفظ می‌کند. عطر و طعم تند تربچه برای سینوس‌ها و تسکین گلودرد بسیار مفید است.
مصرف شاهی نیز در میان سبزیجات تابستانی بسیار مفید است. این برگ سبز حاوی مواد مغذی فراوانی است. به طوری که حجم عظیمی از آنتی اکسیدان ها را دارد و بسیار کم کالری است. شاهی مانند بسیاری دیگر از سبزیجات شامل سطح بالایی از ویتامین‌های C,K,A است.
و اما لیمو سرشار از ویتامین سی است که به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و اثرات ضد التهابی دارد. لیمو همچنین منجر به کاهش خطر سکته مغزی ایسکمیک در زنان می‌شود.
توت ماده غذایی دیگری است که به صورت توت فرنگی، زغال اخته و تمشک در تابستان و در بازار موجود است. مصرف این میوه منجر به حفظ عملکرد شناختی می‌شود و برای جلوگیری از از دست دادن حافظه نقش مهمی دارد. توت ترکیباتی به اسم آنتوسیانین دارد که منجر به کاهش استرس می‌شود ضمن این که این ماده بسیار کم کالری است.
جوانه سیر نیز پنجمین ماده غذایی است که خوردن آن در تابستان حتماً توصیه می‌شود. دانشمندان گزارش داده‌اند که جوانه سیر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان بوده و از سلامت قلب محافظت می‌کند.

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

علت دردهای گردنی

ش ژوئن 13 , 2015
یک متخصص طب فیزیکی تاکید کرد: بسیاری از دردهای گردنی به علت قرارگیری نادرست در طی روز است. تغییرات هر چند جزئی در شیوه نشستن و قرارگیری وضعیت کلی بدن از بسیاری از دردهای ستون فقرات جلوگیری می‌کند. دکتر هادی شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه حفظ […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...