پس از نامه ظریف‌/‌حمله وزیر خارجه عربستان به ایران

اشتراک گذاری :

سیاست روزمرگی وزارت امور خارجه کشورمان و حتی در بسیاری موارد برخوردهای انفعالی این وزارتخانه در حوزه بین الملل و خاورمیانه موجب گردید وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان که به تازگی بر مسند قدرت بجای سعود الفیصل در این جایگاه تکیه زده است در صحبت هایی توهین آمیز و مداخله جویانه علیه جمهوری اسلامی در مصاحبه خبری مشترک خود با جان کری وزیر امورخارجه امریکا بیان کند.

به گزارش رجانیوز، دو هفته پس از پیام تبریک عجولانه ظریف به وزیر خارجه جدید عربستان،”عادل جبیر” که سابقا سفیر این پادشاهی در واشنگتن بود در یک نشست خبری با همتای امریکایی خود در ریاض گفت: «ما در مذاکرات فردا در پاریس با حضور وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، بحث های مفصل تری درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ خواهیم داشت.»

وی در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: «ایران نباید نقشی در یمن داشته باشد. ایران نقش منفی در این کشور داشته و از نظر مالی، تسلیحاتی و ایدئولوژیک از انصارالله حمایت کرده است. ایران برای ارسال تسلیحات به یمن تلاش کرد، اما ما توانستیم مانع از فرود هواپیمای ایرانی در یمن شویم. ایران همچنین کشتی های حامل سلاح را برای نیروهای انصارالله ارسال کرده بود.»

این اظهارات سخیف در حالی صورت می گیرد که ۱۰ اردیبهشت در پیامی به “عادل بن احمد الجُبَیر”، انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه عربستان سعودی تبریک گفت.

وی در پیام تبریک خود به وزیر امور خارجه جدید عربستان، ابراز امیدواری کرده بود: «در دوره مسئولیت عادل بن احمد الجُبَیر ، روابط دو ملت و دولت ایران و عربستان گسترش یابد.»

به نظر می رسد نتیجه دیپلماسی اعتماد ساز وزارت امور خارجه به غیر از جسارت ها و مداخله های روزانه کشورهای غربی در امور جمهوری اسلامی ایران چیزی جز جسارت جوانک های تازه به قدرت رسیده عربستان نبوده است و آنچه در این میان حائر اهمیت است سکوت ظریف در مقابل این ادعاهای واهی وزیر امورخارجه کشوری می باشد که در حال شکل دادن یک نسل کشی جدید در یمن می باشد و روزانه صدها موشک و بمب برسر مردم مظلوم و بی دفاع یمن خالی می کند.

منبع : رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سلیمانی‌:‌با وجود دوستی مثل آقای صالحی، ایران نیاز به دشمن ندارد

ی مه 10 , 2015
دکتر محمد سلیمانی نماینده مردم تهران، در یادداشتی با انتقاد به موضع گیری های اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی نوشت: اگر یادم باشد نزدیک سی سال است دکتر صالحی را می شناسم. در یکدوره سالهای ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ همکاری نزدیک شانه به شانه داشتیم، ایشان معاون آموزشی و من معاون […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...