پاپ و ارتباط ۳۰ ساله جنسی با زن متاهل

اشتراک گذاری :

نودیها : صدها نامه‌ و عکس‌هایی که داستان رابطه نزدیک پاپ «ژان پل دوم» با یک زن متأهل به مدت بیش از ۳۰ سال در اختیار شبکه «بی بی سی» قرار گرفته است.

طبق این گزارش، این نامه‌ها که برای «آنا ترزا تیمینیتسکا» یک فیلسوف آمریکایی لهستانی‌الاصل نوشته شده بود، برای سالها دور از چشم عموم در کتابخانه ملی لهستان نگه داشته شده است.

این اسناد در واقع جنبه بسیار نادر و کمتر مشاهده شده از این پاپ که در سال ۲۰۰۵ درگذشت را منتشر کرده است. هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است که پاپ پیمان تجرد خود را نقض کرده است.

طبق این اسناد، این دوستی در سال ۱۹۷۳ زمانی آغاز شد که خانم تیمینیتسکا درباره کتاب خود در زمینه فلسفه با «کارول ووجتیلا» پاپ آینده که آن زمان اسقف «کراکوف» بود، تماس برقرار گرفت. این پاپ که آن زمان ۵۰ سال سن داشت از آمریکا به لهستان سفر کرد تا درباره کار با این فیلسوف لهستانی بحث کند.

درست مدت اندکی بعد از آن، دو نفر شروع به برقراری ارتباط با یکدیگر کرد. در ابتدا، نامه‌های این پاپ رسمی بود اما هرچه دوستی بین آن دو بیشتر شد، نامه‌ها صمیمانه تر شد.

طبق این گزارش، دو نفر تصمیم گرفتند برای گسترش نسخه کتاب پاپ ژان پل با یکدیگر همکاری کنند و بارها یکدیگر را ملاقات کردند که برخی اوقات این دیدارها با حضور منشی وی صورت می‌گرفت و برخی اوقات نیز این دیدارها محرمانه بود.

در سال ۱۹۷۴، پاپ نوشت که چهار نامه‌ تیمینیتسکا که در یک ماه نوشته شده را بازخوانی کرده است زیرا این نامه‌ها «بسیار پرمعنی و شخصی بوده است».

عکس‌هایی که قبلاً به هیچ عنوان در ملاء عام دیده نشده است، کارول ووجتیلا را در حالی نمایش می‌دهد که بسیار راحت است و تیمینسکا را دعوت کرده است که او را در پیاده‌روی و  اسکی‌ همراهی کند و این خانم حتی در سفر کمپین گروهی، این پاپ را همراهی کرده بود. این عکس‌ها همچنین نشان می‌دهد که تیمینسکا، پاپ را در سفر به واتیکان همراهی کرده است.

در سال ۱۹۷۶، کاردینال ووجتیلا در یک کنفرانس کاتولیک‌ها در آمریکا حضور یافت. تیمینسکا از او دعوت کرد تا با خانواده وی در زادگاهش در نیوانگلند بماند.

طبق این گزارش، تیمینسکا ظاهراً احساسات عمیقی برای پاپ ژان پل دوم قائل بود. در یکی از نامه‌های پاپ که به تاریخ سپتامبر ۱۹۷۶ بازمی‌گیرد، نوشته بود: «ترزای عزیز، من هر سه نامه را دریافت کردم. تو درباره جدایی ناخواسته نوشته بودی اما هیچ پاسخی برای این کلمات نمی‌یابم».

وی، تیمینسکا را «هدیه‌ای از سوی خدا» توصیف کرد.

بی بی سی، هیچ یک از نامه‌های تیمینسکا را مشاهده نکرده است. ظاهراً نسخه‌هایی از این نامه‌ها در آرشیوی است که تیمینسکا در سال ۲۰۰۸، ۶ سال قبل از مرگش، به کتابخانه ملی لهستان فروخته است. اما این نامه‌ها در کنار نامه‌های پاپ که در اختیار بی بی سی قرار گرفته بود، نبود. کتابخانه ملی لهستان تأیید نکرد که نامه‌های تیمینسکا را در اختیار دارد.

یکی از دلالانی که درباره فروش نامه‌های تیمینسکا مذاکره است می‌گوید که معتقد است که تیمینسکا در همان روزهای اول آشنایی‌اش، عاشق پاپ شده است.

زمانی که کاردینال ووجتیلا، پاپ شد، نوشت: «من بعد از این رخداد (پاپ شدن) می‌نویسم که ارتباط بین ما باید ادامه داشته باشد. من قول می‌دهم که همه‌چیز را در این مرحله جدید از سفرم به یاد خواهم سپرد».

پاپ ژان پل دوم در سال ۲۰۰۵ بعد از ۲۷ سال در سمت پاپ بودن درگذشت. در سال ۲۰۱۴، بعنوان سنت معرفی شد. فرایند تبدیل شدن به سنت، اغلب طولانی و پرهزینه است و این در حالی است این فرایند خیلی سریع و ظرف ۹ سال برای ژان پل طی شد.

منبع : رجانیوز از فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود آهنگ یوسف ثانی مرتضی حیدری - شعر حضرت حافظ!

چ فوریه 17 , 2016
برای بزرگ و با کیفیت دیدن پوستر روی آن کلیک کنید. آهنگ مرتضی حیدری با شعر زیبایی از حضرت حافظ با نام یوسف ثانی. دانلود آهنگ با کیفیت ۱۲۸ دانلود آهنگ با کیفیت ۳۲۰   صفحه اینستاگرام مرتضی حیدری – instagram.com/morislam1   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...