وقتی سازمان سینمایی روغن ریخته را نذر امامزاده می کند

اشتراک گذاری :
سایت نودیها – حامد یامین پور: وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه دیدار ماه گذشته خود با آیت الله مکارم شیرازی در سخنانی عجیب از محتوای فیلم مستهجن ۵۰ کیلو آلبالو ابراز بی اطلاعی کرده و گفته بود: «فیلم ۵۰ کیلو البالو به هیچ عنوان مناسب نبود و اگر از چگونگی این فیلم اطلاع داشتم اجازه ساخت و اکران به آن نمی دادم.»
به گزارش رجانیوز این البته تنها اظهارنظر علی جنتی در خصوص این فیلم نبود و وی پس از این در مصاحبه با یکی از روزنامه های صبح کشور گفت: «۵٠ کیلو آلبالو با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، ‌اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراض‌هایی که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم. واقعا فیلم نامناسب و مغایر سیاست‌های دولت است.فیلم فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج می‌کند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین من شخصا مخالف اکران این فیلم هستم. »
بعد از این اظهارنظرها از سوی وزیر ارشاد تصور بسیاری این بود که با این جدیت وزیر ارشاد و موضع کاملاً منفی وی، این فیلم به زودی با لغو پروانه نمایش مواجه خواهد شد و از پرده سینما پایین خواهد آمد، اما در کمال ناباوری این فیلم همچنان به اکران خود ادامه داد و حتی اظهار نظر وزیر ارشاد و رسانه ای شدن آن به جای اینکه به عنوان یک دستور اجرایی برای مسئولان وزارت ارشاد به حساب آید تبدیل به عنصری تبلیغاتی برای فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» شد و تأثیرات مثبتی نیز در فروش بالای این فیلم داشت. چرا که عده ای به این دلیل که هر لحظه ممکن است تماشای این فیلم را به دلیل توقیف از دست بدهند اقدام به خرید بلیت کرده و در اسرع وقت به دیدن این فیلم رفتند.
به هرحال  اکران این فیلم نه تنها متوقف نشد، بلکه به دلیل اینکه فیلم در اکران نوروزی و حتی دو هفته پیش از شروع رسمی این فصل اکران به نمایش در آمده بود توانست با فروش ۱۳ میلیاردی به رقم خوبی در اکران این روزهای کشور دست پیدا کند و این یعنی خانواده های سینما رو ایرانی به تماشایش نشسته اند. فیلمی که جبار آذین منتقد سینما در خصوص آن گفته است:« هیچ خانواده‌ای جرئت تماشای این فیلم را با فرزندان خود ندارد. به دلیل اینکه بسیار سخیف ساخته شده است. دو بار به تنهایی این فیلم را مشاهده کردم و هر بار نیز احساس شرمندگی داشتم.»
در پی این اتفاقات و صحبت های وزیر ارشاد سخنگوی این وزارت خانه از پخش این فیلم در شبکه نمایش خانگی با تعدادی اصلاحیه خبرداد. اظهاری نظری که نشان داد صحبت های جنتی صرفاً کارکرد نمایشی داشته و خیلی وجه دستوری برای مسئولان وزارت ارشاد ندارد. اتفاقی که البته بی سابقه هم نیست و وزیر ارشاد پیش از این در خصوص فیلم «قصه ها» نیز با مسئولان سینمایی وزارت خانه اش به اختلاف خورده بود که البته در آن اتفاق پیروز رئیس سازمان سینمایی بود چرا که توانست با وجود این اظهار نظر وزیر فیلم را به اکران عمومی برساند.
این روزها اما بار دیگر نام این فیلم بر سر زبان ها افتاد. زمانی که سازمان سینمایی بنا داشت تا به اکران فیلم های پر فروش اکران نوروز را در طرح  افطار تا سحر سینما ها در ماه مبارک رمضان ادامه دهد. معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از عدم اکران فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» در این طرح خبر داد و با این ژست که جلوی اکران یک فیلم مبتذل را گرفته در خصوص اکران این فیلم  گفت: « مجوزی برای اکران دوباره فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» داده نشده است. نمایش این فیلم در تهران تمام شده و با ادامه نمایش آن موافقت نشده است. ما نیز ابلاغ کردیم فیلم هر کجای دیگری که نمایش دارد؛ باید نمایش آن متوقف شده و فیلم از سینماها جمع‌آوری شود.»
عدم اکران این فیلم در این طرح در حالی اتفاق می افتد که این فیلم در حال افتادن از کف فروش بود و مدت زمان اکرانش پیش از این اظهار نظر ایل بیگی به پایان رسیده بود و معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با عدم موافقت با اکران این فیلم با این موضع که جلوی اکران را گرفته است در واقع دارد «روغن ریخته را نظر امام زاده می کند!» چرا که اگر بنا بود وزارت ارشاد در برابر این فیلم بایستد و اجازه اکران آن را نداهد باید جلوی صدور پروانه نمایش این فیلم را می گرفت یا حداقل پس از اظهار نظر وزیر ارشاد برای این کار اقدام می کرد.البته احتمالا ً به این دلیل که دولت نیاز به حمایت هنرمندان در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را دارد مسئولان سینمایی ترجیح داده اند که وارد جدال با سینماگران نشوند و به قیمت اکران یک فیلم مبتذل سال آرامی را تجربه کنند.
رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

برخورد قانونی با روزه خواران

چ ژوئن 8 , 2016
«سید هاشم میر حسینی»  از برخورد با روزه‌خواری در ملاء عام خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات هر کسی علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...