والدین حساسیت‌های خود را در زمان امتحانات کاهش دهند

اشتراک گذاری :

امان‌اله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به راه‌های غلبه بر استرس دانش‌آموزان در زمان امتحانات، اظهارکرد: همیشه در فصل امتحانات، حساسیت های بیش از حد والدین منجر به ایجاد حالت‌ها ی ترس ، دلهره و اضطراب در دانش آموزان می‌شود. بنابراین استرس امتحانات بیش از اینکه دغدغه دانش آموزان باشد ، دغدغه والدین است. 

وی در ادامه افزود: دغدغه والدین در امتحانات فرزندانشان اهداف خاصی را در تحصیل و کسب نمره آنها دارد و از آنجایی که شاید کاهش حساسیت‌های آنها نسبت به معدل و نمره تاثیر خوبی بر عملکرد فرزندان خواهد داشت، این امر باعث کاهش استرس و اضطراب آنها شود.

قرائی مقدم تصریح کرد: بهتر است والدین به جای توقعات بیش از حد نسبت به توانایی‌های کودک خود نگاه واقع بینانه داشته باشند و برنامه ریزی صحیح اصولی را برای فرزندان داشته باشند.

این جامعه شناس با اشاره به اینکه والدین باید در طول مدت امتحانات ساعاتی را برای استراحت و تفریح فرزند خود اختصاص دهند ادامه داد: تفریحات در ایام امتحانات باعث تشویق و تخلیه هیجانات دانش آموزان می شود و به آنها کمک می‌کنند که در طول امتحانات کمتر دچار خستگی شوند.

وی در پایان گفت: در ایام امتحانات استفاده از دبیر برای تدریس خصوصی توصیه نمی شود چرا که آموزش تزریقی در فصل امتحانات نمی تواند نتیجه مثبتی را در بر داشته باشد. این کار در نهایت ممکن به کسب نمره غیر واقعی منجر شود و از نظر مشاوران تحصیلی مردود است.

منبع: kanoon.ir

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

راهنمای خرید اسباب بازی مناسب کودکان

ی مه 3 , 2015
  والدینی که فرزند نوزاد یا شیرخوار دارند، حتما باید درباره ایمنی اسباب‌بازی‌ها اطلاعات کافی داشته باشند و بدانند کدام اسباب‌بازی برای فرزند آنها مناسب و ایمن است.  به نقل از ۲ تا کافی نیست در این دوره و زمانه‌ای که انواع اسباب‌بازی‌ها در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف و طرح‌ها […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...