همه چیزی که درباره خمیر دندان باید بدانید

اشتراک گذاری :

خمیر دندان مناسب می تواند نقش مهمی در سلامتی دهان و دندان داشته باشد که آشنایی با بهترین نوع خمیر دندان برای خرید و استفاده یکی از تکنیک های مهم مراقبت از دهان و دندان شماست.

نودیها: خمیر دندان مناسب می تواند نقش مهمی در سلامتی دهان و دندان داشته باشد که آشنایی با بهترین نوع خمیر دندان برای خرید و استفاده یکی از تکنیک های مهم مراقبت از دهان و دندان شماست.

این روزها تبلیغات خمیر دندان‌های مختلف در بیلبوردهای شهری دیده می‌شود؛ محصولاتی که به ادعای تولیدکنندگانشان قادرند ۸۰ درصد دندان‌ها را سفیدتر کنند. این سوال مطرح می‌شود که واقعا می‌توانیم از خمیردندان‌ها چنین انتظاری داشته باشیم یا فقط یک ترفند تبلیغاتی است. اصلا این موضوع که استفاده از خمیر دندان‌های سفیدکننده، مینای دندان را از بین می‌برد، شایعه است یا واقعیت دارد؟

به گفته متخصصان، استفاده از خمیر دندان‌های ضدجرم موجود در بازار تا حدی می‌تواند جرم دندان‌ها را از بین ببرد و تغییر رنگ ایجاد کند، اما این محصولات، مقادیر زیادی مواد ساینده دارند و استفاده همیشگی از آنها توصیه نمی‌شود چون به مرور زمان هم به مینای دندان آسیب می‌رسانند و هم باعث بروز حساسیت‌های دندانی می‌شوند.

کم نیستند افرادی که باور دارند، خرید مسواک زبر و خمیر دندان سفیدکننده و همچنین فشار دادن مسواک روی دندان ‌ها باعث سفید شدن آنها و از بین رفتن جرم می‌شود در حالی که مهم‌ترین عامل انتخاب مسواک، نرم بودن آن و مهم‌ترین ملاک انتخاب خمیر دندان، ترکیبات و اعتبار شرکت سازنده آن است.

به گفته متخصصان با مسواک زدن فقط می‌توانید سطوح بیرونی، درونی و روی دندان‌ها را تمیز کنید، اما برای تمیز کردن میان دندان‌ها و قبل از مسواک زدن باید از نخ دندان استفاده شود؛ البته به شرطی که استفاده نادرست از نخ دندان، لثه میان دندان‌ها را زخم نکند.

روند زرد شدن دندان‌ها نیز به مرور زمان اتفاق می‌افتد و نمی‌توان از یک خمیر دندان انتظار داشت دندان‌ها را مثل برف سفید کند. هر نوع دندانی بسته به جنس آن کاملا سفید نیست و جرم دندان باعث زردی دندان‌ها می‌شود. پس خمیر دندان نباید جایگزینی برای جرمگیری دندان‌ها باشد.

بیشتر مردم فکر می‌کنند جرمگیری، مینای دندان‌ها را از بین می‌برد و زمینه بروز پوسیدگی‌ را فراهم می‌کند در حالی که جرم دندان برای لثه و بافت‌های نگهدارنده دندان مضر است و محلی برای تجمع و تکثیر میکروب‌ها به حساب می‌آید و تنها با جرمگیری می‌توان این مشکل را حل کرد. پس این جرم است که ضرر دارد، نه جرمگیری! البته یکی از باورهای نادرست درباره جرمگیری این است که این اقدام درمانی باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود در حالی که دندانپزشک شما هنگام جرمگیری، رسوبات رنگی و املاح ته‌نشین شده روی دندان‌ها را بر می‌دارد و رنگ داخلی دندان تغییر نخواهد کرد.

بنابراین نباید انتظار سفیدی و درخشندگی داشته باشید؛ هر چند به دلیل از بین رفتن لایه جرم، کمی تغییر رنگ را احساس می‌کنید ولی در بلیچینگ (روشی برای سفید کردن دندان‌ها) ماده‌ای به نام پراکسید هیدروژن به درون ساختار مینایی دندان نفوذ می‌کند و باعث اکسید شدن رنگدانه‌ها و در نتیجه سفید شدن دندان‌ها می‌شود. از طرفی این کار بیشتر جنبه زیبایی دارد در حالی که جرمگیری یک اقدام درمانی است.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

گوشت قربانی بلافاصله بعد از ذبح مصرف نشود

س سپتامبر 13 , 2016
نودیها:محمدباقر حاج‌کاظمی بر عدم استفاده بلافاصله گوشت قربانی تأکید کرد و گفت: برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مصرف بلافاصله گوشت دام ذبح شده پرهیز کنید. وی همچنین بر رعایت موازین بهداشتی در هنگام ذبح دام تاکید کرد و گفت: رعایت موارد بهداشتی مانع از […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...