همه‌چیز درباره برنامه تلگرام

اشتراک گذاری :

* یک واقعیت تلخ در مورد تلگرام و دیگر پیامرسان های خارجی وجود داره که به شدت کارهای جاسوسی انجام می دهند و متاسفانه عده ای که سودشون در استفاده مردم از این پیامرسان ها بود با جاسوسی جلوه دادن پیامرسان های داخلی همه چیز رو تغییر دادند. اگر به فرض یک نیروی امنیتی در کشور بخواد مردم رو چک کنه چه فرقی میکنه پیامرسان چی باشه!!! اما اگر از پیامرسان داخلی استفاده کنیم چهار تا جوان سر کار میرن و از خروج ارز از کشور جلوگیری می کنیم.

 

همه‌چیز درباره برنامه تلگرام

 

 تلگرام یک برنامه پیام‌رسان است که تمرکزش را روی سرعت انتقال پیام و امنیت گذاشته است. این برنامه بسیار ساده و استفاده از آن رایگان است.

با تلگرام شما می‌توانید عکس، ویدئو، متن و هر نوع فایلی را ارسال کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا گروه‌هایی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ نفر ایجاد کنید. شما می‌توانید شماره تلفن خود را بنویسید یا افراد را با نام کاربری جست‌وجو کنید. به عبارت دیگر تلگرام ترکیبی از پیام‌ کوتاه و ای‌میل است.

 

تلگرام از هشتگ و منشن (ذکر نام یک فرد) نیز پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال بالاتر بردن امنیت هستید می‌توانید به تنظیمات برنامه رفته و امنیت را بالا ببرید. شما می‌توانید گفت‌وگوهای خصوصی داشته باشید و قابلیت از بین رفتن خود به خودی در آن را فعال کنید و همچنین برای برنامه خود رمز عبور قرار دهید.

در سایت خود تلگرام نوشته شده است که یک برنامه غیرتجاری است و به کشور خاصی تعلق ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

چه کسانی پشت تلگرام هستند؟
تلگرام توسط پاول و نیکلای دوروف دو برادر روس پشتیبانی می‌شود. پاول پشتیبانی مالی و ایدئولوژیک و نیکلای مسوولیت بخش تکنولوژی در تلگرام را بر عهده دارد. نیکلای بر روی پروتکل‌های باز، ایمن و بهینه روی چندین مرکز داده کار می‌کند و در نتیجه تلگرام بسیار سریع و ایمن است. در عین حال که موسسان این برنامه روسی هستند اما مقر اصلی آنان شهر برلین در آلمان است.

آنها چگونه پول درمی‌آورند؟
خود برادران دوروف می‌گویند این برنامه را برای مردم ساخته‌اند و قصد کسب درآمد از آن ندارند. آنها همچنین می‌گویند هیچ‌گونه آگهی و تبلیغ تجاری نمی‌پذیرند و قصد فروش برنامه را نیز ندارند. حتی می‌گویند قصد فروش سهام هم ندارند و پول به اندازه راه‌اندازی تلگرام را داشته‌اند و اگر نیازمند پول شوند از کاربران می‌خواهند تا به صورت غیراجباری به آنها اهدا کنند. اما به‌هیچ‌وجه قصد کسب درآمد از این راه را ندارند.

تلگرام کی متولد شد؟
برنامه پیام‌رسان تلگرام برای اولین بار در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ برای آیفون راه‌اندازی شد و بعد نسخه آلفا برای اندروید را در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ بیرون داد. می‌توانید از تلگرام در تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها، ویندوز، ویندوزفون و لینوکس استفاده کنید. همچنین می‌توانید به طور همزمان از تلگرام روی چندین وسیله استفاده کنید و تنها به یک شماره تلفن منحصربه‌فرد در تمام آنها نیاز دارید. شما می‌توانید یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید و سایرین می‌توانند نام شما را جست‌وجو و شما را پیدا کنند و به شما پیام بدهند. حتی در صورتی که شماره تلفن شما را نیز نداشته باشند با نام کاربری نیز می‌توانند به شما پیام دهند.

موسسان تلگرام برنامه خود را ایمن‌تر از واتس‌اپ و لاین می‌دانند. آنان می‌گویند اگر از گفت‌وگوی خصوصی استفاده کنید، پیام شما در مبدأ و مقصد رمزگذاری می‌شود و به هیچ عنوان پیام‌ها در فضاهای ابری ذخیره نمی‌شوند و تنها در مبدأ و مقصد در دسترس خواهند بود. البته باید بگوییم احتمالاً این موسسان نمی‌دانند که پیام‌ها در واتس‌اپ نیز به هشت روش رمزگذاری می‌شوند.

آنها به کار و امنیت خود اطمینان بالایی دارند و به کسی که بتواند پیام‌های رمزگذاری‌شده را رمزگشایی کند ۳۰۰ هزار دلار جایزه می‌دهند. آنها می‌گویند سرویس‌دهنده اینترنت شما هر شرکتی که باشد نمی‌تواند به محتوای پیام شما دسترسی داشته باشد.

شاید برایتان این سوال پیش آید که تفاوت پیام خصوصی با پیام‌های معمولی در چیست؟ آیا پیام‌های معمولی رمزگذاری نمی‌شوند؟ در ابتدا باید بدانید در هر صورت رمزگذاری انجام خواهد شد. اما نوع رمزگذاری‌ها متفاوت خواهد بود. هنگام استفاده از پیام خصوصی، پیام‌ها از رمزگذاری کاربر به کاربر استفاده می‌کنند اما در حالت معمول رمزگذاری کاربر-سرور و سرور-کاربر استفاده می‌شود. همچنین باید بدانید که پیام‌ها از گفت‌وگوهای خصوصی امکان باز‌ارسال به دیگران را ندارند (فوروارد نمی‌شوند)، همچنین اگر پیامی در یک طرف پاک شود در طرف دیگر نیز پاک خواهد شد.

نگاه کلی به برنامه پیام‌رسان تلگرام
تلگرام نیز یک برنامه پیام‌رسان از طریق اینترنت است که مانند سایر برنامه‌های پیام‌رسان عمل می‌کند. در ابتدا شما آن را روی ابزار هوشمند خود نصب و سپس شماره تلفن خود را وارد می‌کنید. بلافاصله یک پیام تایید برای شما ارسال می‌شود و حساب کاربری خود را فعال می‌کنید. از آن لحظه به بعد می‌توانید با افراد دیگری که این برنامه را روی ابزار هوشمند خود دارند، از طریق اینترنت و بدون پرداخت اپراتوری ارتباط برقرار کنید. حال در برخی از برنامه‌ها امکان برقراری تماس صوتی و تصویری نیز اضافه شده است که در مورد تلگرام باید بگوییم هنوز این امکانات در آن وجود ندارد. موسسان تلگرام می‌گویند ما فعلاً تمرکزمان را روی سرعت انتقال پیام و امنیت آن گذاشته‌ایم و به مرور زمان سرویس‌های دیگر را نیز در این برنامه فعال می‌کنیم. آنها بسیار به امنیت برنامه خود می‌بالند. البته برخی برنامه‌های دیگر نظیر واتس‌اپ نیز بسیار ایمن هستند و امکانات بیشتری نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند یا وایبر تماس تصویری را نیز به برنامه خود اضافه کرده است. مانند تمامی برنامه‌های پیام‌رسان دیگر شما می‌توانید گروه بسازید و در گروه‌ها گفت‌وگو کنید. در این برنامه شما می‌توانید گروه‌هایی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ نفر بسازید که در مقایسه با وایبر این ظرفیت دو برابر است. شما همچنین در تلگرام می‌توانید به غیر از ارسال متن، عکس و ویدئو، فایل نیز ارسال کنید و این از ویژگی‌های خوب این برنامه به شمار می‌رود. نکته بسیار قابل توجه در این برنامه این است که به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های در اندازه حداکثر ۵/۱ گیگابایت را از طریق این برنامه ارسال کنید. در این برنامه نیز مانند سایر برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی شما می‌توانید کاربران دیگر را که نمی‌خواهید با آنان ارتباط برقرار کنید، بلاک کنید.

باید بگوییم تلگرام در ارسال و دریافت پیام همان‌طور که موسسان آن می‌گویند، بسیار سریع است و همین سرعت بالا موجب شده است روز به روز بر تعداد کاربران این برنامه افزوده شود. در کشور خودمان قبل از اینکه وایبر با اختلالاتی مواجه شود این شبکه پیام‌رسان خیلی مورد استقبال نبود اما هنگامی که اختلالاتی در دریافت و ارسال پیام در وایبر در یک دوره اتفاق افتاد، حجم زیادی از کاربران به استفاده از تلگرام سوق داده شدند و تاکنون کاربران از استفاده از آن رضایت داشته‌اند. در حال حاضر این برنامه ۵۰ میلیون کاربر دارد و خود موسسان می‌گویند هر هفته یک میلیون کاربر به تعداد کاربران این شبکه اجتماعی پیام‌رسان اضافه می‌شود. آنها همچنین می‌گویند روزانه یک میلیارد پیام از طریق این شبکه پیام‌رسان ارسال می‌شود.

در ۱۷ فوریه ۲۰۱۵ بنیاد مرزهای الکترونیکی، که یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکاست، این برنامه را به لحاظ امنیت مورد بررسی قرار داده و به آن نمره چهار از هفت داده است. البته باید یادآور شویم در بررسی امنیت در گفت‌وگوی خصوصی، تلگرام نمره هفت از هفت را از آن خود کرده است.

این برنامه در حال حاضر به زبان‌های انگلیسی، عربی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و کره‌ای در دسترس است.

باید بدانید کاربران در کشور ما از پرمصرف‌ترین کاربران شبکه‌های اجتماعی موبایلی و پیام‌رسان هستند و این حجم عظیم کاربران تا قبل از اختلالات وایبر از این شبکه استفاده می‌کردند و حال به تلگرام روی آورده‌اند و مسلماً بخش عمده و قابل توجهی از کاربران این برنامه را به خود اختصاص می‌دهند.

 

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل ازتجارت فردا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 5]

Related Images:

Visits: 2305

مرتضی - مدیر اصلی

24 thoughts on “همه‌چیز درباره برنامه تلگرام

  1. سلام یه سوال داشتم
    واقعا ممنون میشم جواب بدید.من الان با هطم تلگرام نصب کردم
    اگه بخوام خط جدید بذارم و با خط جدیدم تلگرام نصب کنم خود به خود شماره ی جدیدم برای مخاطبینم سیو میشه؟
    اگه اره چیکار کنم که این اتفاق نیفته
    چون بذای دوستم پیش اومده

  2. سلام
    عکس وفیلم واسه من دانلود نمیشه لطفا راهنماییم کنید با تشکر

  3. چگونه میتوان پیام ها را از تلگرام به ایمیل فرستاد

  4. سلام
    در برنامه تلگرام در قسمت کانتکت هام هر چند وقتی ی سری شماره ها ک من نه سیو کردم ن تا الان دیدم میاد
    برای رفع این مشکل چی کار باید کرد ؟
    ممنون از پاسخگویی

  5. باسلام
    تلگرام واقعا برنامه عالیه سرعتش خیلی خوبه

  6. سلام ی سوال چطور میشه مخاطبی رو که توی گوشی ذخیره نیست از مخاطبان تلگرام حذف کرد؟

  7. با سلام من میخواستم برای برای کسی پیامی بفرستم و اون پیام را حذف نکنم ولی برنامه شما گزینه مخفی کردن پیام را ندارد.

  8. چطور میتونم در تلگرام بدون نیاز به id کسی را در گروه add کنم؟لطفا هرچه زود تر جواب بدید.

  9. سلام توروخدا کمکم کنید من دو روزپیش تلگرامم هک کردن ب زور تونستم از سایت تلگرامم بندازمش بیرون ولی دوباره امروزتلگرامم قطع شد نمیشه رفت تو پسوردمیخاد

  10. یه سوال داشتم. اگه من با نام کاربری کسی اونو تو تلگرام پیدا کنم
    و باهاش چت کنم اون میتونه شماره ی منو ببینه؟

  11. سلام
    یه سوال داشتم
    من وقتی که گوشیم آفه تلگرام همچنان منو آن نشون میده و این خیلی منو اذیت میکنه. چی کار باید بکنم؟

  12. سلام.من تازه تلگرام نصب کردم اگه بخوام توپیج یه یه خواننده برم بایدچیکارکنم؟

  13. سلام من نمیتونم عکس تلگراممو عوض کنم. تا دیروز میشد.هیچ عکسی باهر کیفیتی نمیتونم بگذارم.لطفا راهنمایی کنید

  14. آیا میشود هم زمان پیامهای ورودی و خروجی تلگرام را بر روی ایمیل هم ملاحظه نمود

  15. سلام
    چگونه میتوان کاری کرد تا شماره نا شناس نتواند در موقع ان بودن به شما پیام دهد

  16. چرانمیتونم به کسی که شمارشو ذخیره دارم ولی اون نداره پیام بفرستم؟

  17. باسلام ایا کسانی که در تلگرانم کانال دارن کسب در امد میکنند

  18. ببخشید من یه شماره قبلا تو گوشیم سیو بود تلگرامم داشت بعد اون شماره رو حذف کردم خودمم با یه خط دیگه عضو تلگرام شدم ولی اون شماره هنوزم هست تو لیستم درحالیکه از مخاطبین حذف کردم هرموقع logh out میکنم باز برگشتنی تلگرام بازم اونجاس
    موندم چیکار کنم میشه کمکم کنین چیکار باید بکنم حذف شه؟؟؟

  19. سلام من تازه با این برنامه اشنا شدم میشه کمکم کنی تا بیشتر بدانم

  20. سلام… من یه اکانت تلگرام داشت لاگ اوت شد.. حالا میخوام برگردونمش ولی نمیتونم… یه اطلاعات اون اکانتمم نیاز دارم… لدفااا کمکم کنید.. ممنون.

  21. من خطمو عوض کردم میخوام تلگراممو نصب کنم ولی کد ورودی رو بهم نمیده باشماره های دیگه امتحان کردم.کد دادن ولی با خط خودم نمیشه دلیلش چیه؟؟؟

  22. از همه چی ممنونم ولی منم میخوام تلگرام مو باز کن و شماره بزنم که بیاد می نویسه شما خیلی تلاش کردهاید لطفا کمی صبر کنید وبعد وارد کنید میخواستم بدونم باید چیکار کنم اگه میشه زود تر بهم بگین.

  23. یه نفر با خط من‌وارد تلگرام‌شده حالا همهی شماره های من‌تا سیو میکنم‌برا اون میره چیکار‌کنم لطفا کمکم‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چرا من قدم کوتاه است؟

ش مه 23 , 2015
یک فوق تخصص غدد گفت: هرگاه میزان قد یک فرد از حداقل قابل قبول آن سن کوتاه‌تر باشد، وی جزو افراد قدکوتاه تلقی می‌شود. دکتر زهرا رضوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متوسط قد در پایان سن رشد در زنان ۱۶۲ و در مردان نیز ۱۷۲ تا ۱۷۵ سانتی‌متر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...