همزبانی عجیب اصلاح‌طلبان با اپوزیسیون ونزوئلا

اشتراک گذاری :

نودیها : جریان خاص و اصرارهای ناتمام بر اسلام نشأت گرفته از لیبرالیسم

«بیداری اسلامی» به خشونت‌های داعش منجر شد!

سیدرضا صالحی امیری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اخیراً طی نشستی با عنوان «دیپلماسی فرهنگی ایران پس از توافق» که در شهر وین اتریش برگزار شده طی سخنانی اظهار کرده است:

 کسی گمان نمی کرد که آنچه چند سال قبل تحت عناوین بهار عربی و بیداری اسلامی به وقوع پیوست به وضعیت خشونت آمیز امروز منجر شود و هیچ یک از نخبگان غرب و جهان اسلام چنین وضعیتی را از منظر پیدایش جریان نوظهور رادیکالیسم پیش بینی نکردند.

به گزارش ایلنا، او در ادامه صحبت‌های خود همچنین گفته است: ما امروز در منطقه با دو جنگ روبه رو هستیم. یکی جنگ نظامی نظیر آنچه که اتحاد غرب در مقابل داعش را ایجاد کرده  و معتقدم چندان نتیجه بخش نخواهد بود و دیگری جنگ عقیدتی و ایدئولوژیک میان بین تفکر رحمانی! و تفکر خشونت آمیز که مهم تر از جنگ اول است.

صالحی‌امیری تصریح کرده است: امروز یک فرصت تاریخی برای ایران شکل گرفته تا تصویر جدیدی از خود ارائه کند. نه ایران نفتی و نه ایران هسته ای، بلکه ایران عقلانی، ایران رحمانی و در یک کلام ایران فرهنگی که با ارزش های انسانی و اخلاقی سازگار است.

* مسئله «بیداری اسلامی» مورد تأکید جدی و صریح مقام معظم رهبری قرار دارد.

آنچه که به بروز خشونت‌های امروز در منطقه غرب آسیا منجر شده است نیز «بیداری اسلامی» نیست بلکه به گواه اسناد، ثمره ده‌ها سال سرمایه‌گذاری استکبار جهانی در پرورش تفکر وهابیت، حمایت سران کشورهای مرتجع منطقه از مشی تکفیر و عملگری سرویس‌های جاسوسی آمریکا است.

این خشونت‌ها همچنین از قبل از بیداری اسلامی بروز و ظهور داشتند، همچنانکه نگاهی به تاریخ القاعده در عراق و افغانستان و تولد داعش از رحم آن مؤید همین حقیقت است.

در واقع، فرایند بیداری که امروز جلواتی از آن به گواه مقام معظم رهبری در غرب نیز قابل مشاهده است و در منطقه هم آرام آرام ابعاد واقعی خود در محور مقاومت و سایر اضلاع به ثبوت می‌رساند، در نفی همین تفکرات و خشونت‌ها بروز یافت و همچنان نیز در حال جریان است.

با این توضیحات واضح، مشخص نیست که صالحی امیری چگونه خشونت‌های موجود را به بیداری اسلامی مرتبط می‌داند؟!

در اشاره به قسمت دوم اظهارات صالحی امیری و مسئله «تفکر رحمانی» و «ایران رحمانی»! که جملگی مؤید عبارت موهوم اسلام رحمانی! هستند! نیز گفتنیست که انتظار آن بود که اصلاح‌طلبان و چهره‌های جریان سیاسی خاص پس از نهیب مقام معظم رهبری در زمینه عبارت موهوم اسلام رحمانی! نزاکت سیاسی را رعایت کرده و دیگر اشاره‌ای به این عبارت نداشته باشند و یا اگر هم اشاره دارند به معنای صحیح اشاره داشته باشند نه عبارت‌های موهوم چندپهلو را باز هم بر زبان بیاورند.

مسئله اسلام رحمانی که چندین سال است مورد اشاره گسترده چهره‌های اصلاح‌طلب قرار دارد و معصومه ابتکار نیز در یک سخنرانی از آن با عنوان «اسلام فراشیعه»! یاد کرده است، چندی قبل اینگونه از سوی مقام معظم رهبری مورد هشدار قرار گرفت:

«گاهی یک شعارهایی داده میشود، شعارهای به‌ظاهر اسلامی که باطناً اسلامی نیست؛ از جمله‌ی چیزهایی که اخیراً خیلی رایج شده و انسان می‌شنود در نوشته‌ها و در گفته‌ها، «اسلام رحمانی» [است]؛ خب، کلمه‌ی قشنگی است، هم اسلامش قشنگ است، هم رحمانی‌اش قشنگ است؛ امّا یعنی چه؟ تعریف اسلام رحمانی چیست؟ خب، خدای متعال، هم رحمان و رحیم است، هم «اشدّالمعاقبین» است؛ هم دارای بهشت است، هم دارای جهنّم است. خدای متعال، مؤمنین و غیر مؤمنین را یک‌جور به حساب نیاورده؛ اَفَمَن کانَ مُؤمِنًا کَمَن کانَ فاسِقًا لا یَستَوون. اسلام رحمانی که گفته میشود، قضاوتش در مورد مؤمن، در مورد غیر مؤمن، در مورد کافر، در مورد دشمن، در مورد کافرِ غیر دشمن چیست؟ همین‌طور پرتاب کردن یک کلمه بدون عمق‌یابی، کاری است غلط و احیاناً گمراه‌کننده. بعضی‌ها که در حرفها و نوشتجات و اظهارات این تعبیر «اسلام رحمانی» را به کار میبرند، انسان مشاهده میکند و خوب احساس میکند که این اسلام رحمانی یک کلیدواژه‌ای است برای معارف نشئت‌گرفته‌ی از لیبرالیسم… اگر معنای اسلام رحمانی این است که ما با دشمنانی که علیه اسلام، علیه ایران، علیه ملّت ایران، علیه پیشرفت ایران دارند تلاش میکنند و از هیچ کوششی فروگذار نمیکنند، بایستی با چهره‌ی محبّت‌آمیز، با دل صاف و پاک برخورد کنیم، نه، این اسلام نیست. این‌جور معارفِ من‌درآوردیِ خودساخته را من توصیه نمیکنم، امّا به معارف واقعی اسلامی توصیه میکنم.»

(بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تیرماه امسال و در جمع دانشجویان)

صالحی امیری در مقاطع مختلف ۲ و نیم سال گذشته، اظهارات دیگری نظیر «نام نلسون ماندلا در ایران بسیار مقدس است!»، «در ذهن ایالات متحده، دوست و دشمن دائمی وجود ندارد»، «اگر امروز انتخابات برگزار شود، رأی آقای روحانی از ۲۴ خرداد ۹۲ بیشتر خواهد بود»، «نوع نگاه ساختار رسمی و ساختار غیر رسمی -در ایران- دارای شکافی عمیق است!»، «روحانی نمادی مشابه شهید بهشتی است» و «جنبش قومی در ایران جنبشی خفته است!» را نیز بر زبان رانده است.

یادآور می‌شود، در زمان بررسی صلاحیت یکی از چهره‌های معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور روحانی برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان، الیاس نادران، نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خطر بروز «مشایی‌های جدید» را هشدار داده بود.

***

علت این هم‌نُسخگی چیست؟

همزبانی جالب اصلاح‌طلبان با اپوزیسیون ونزوئلا!

آنچه که در ادامه می‌خوانید، بخش‌هایی از یک گزارش ترجمه شده در روزنامه دولتی ایران با موضوع پیروزی احزاب مخالف چاوزیست‌ها و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی کشور ونزوئلا است:

ـ مسائل اقتصادی همواره محور اعتراض‌های احزاب دست راستی در ونزوئلا بوده است.

ـ خسوس توره‌آلبا، رهبر ائتلاف پس از پیروزی گفت: در بدترین بحران (اقتصادی) تاریخ کشورمان قرار داریم.

ـ لیلیان تینتوری، همسر لئوپولدو لوپز، از رهبران معارضان که در زندان به سر می‌برد، گفت از پیروزی معارضان بسیار خوشحال است. زیرا از این پس اپوزیسیون این توانایی را دارد با قدرتی که به دست آورده شماری از فعالان بازداشتی را از زندان خارج کند. این مخالفان همچنین می‌توانند در حوزه‌های مهمی مانند اقتصاد نظرات خود را اعمال کنند.

ـ مشکلات اقتصادی…از جمله مسائل اصلی در مبارزات انتخاباتی بود.

ـ نیکلاس مادورو با اشاره به بحران اقتصادی و تورم گفت: جنگ اقتصادی که مخالفان علیه دولت او به راه‌انداختند، عامل شکست حزب حاکم در انتخابات بوده است.

*آیا خوانش جملات فوق، با اظهارات و رفتارهای چهره‌های یک جریان سیاس خاص در ایران مشابه نیست؟!

آیا اگر اسامی مادورو، تینتوری و توره‌آلبا را از متن فوق منها کنیم و به جای آنها اسامی چهره‌هایی مثل سعید حجاریان، محسن صفایی فراهانی، احمد خرّم، میرحسین موسوی، محسن رهامی و … را بگذاریم، تغییری در معنای گفته‌ها و رفتارها حاصل می‌شود؟!

جریان سیاسی خاص با اینکه مدعی است رئیس‌جمهور محبوبش هم‌اکنون در دولت ایران حضور دارد اما طی دو و نیم سال گذشته تا حد توان خود اقدام به کوبش اقتصاد ایران و بحرانی جلوه دادن شرایط اقتصاد کشور کرده است.

جملاتی از  قبیل:

ـ اقتصاد ایران دچار فروپاشی و غارت زدگی شده است.

ـ تحریم ها ایران را فلج کرده است.

ـ باید مردم را از اثرات تحریم‌ها آگاه کرد.

ـ مردم باید با فساد اقتصادی آشنا شوند.

ـ تحریم‌ها کشور را به باتلاق فرو برده است.

ـ طناب دار بر گردن اقتصاد ایران است.

ـ فقر در ایران گسترده است.

ـ نخستین اولویت مردم ایران «بیکاری» و «فقر» است و … که تماماً از سوی چهره‌ها و معاریف جریان سیاسی اصلاح‌طلب بر زبان آورده شده از همین دست اظهارات هستند.

اکنون آیا با تطابق اظهارات اصلاح‌طلبان در ایران با حوادث کشورهای ونزوئلا و اوکراین! این سؤال در ذهن هر خواننده‌ای ایجاد نمی‌شود که علت این تطابق، همسانی و هم‌نسخگی چیست؟!

علت شاید آن باشد که مسئله بحران‌نمایی از اقتصاد و مفسدنمایی از نظام اسلامی قرار است به سابوتاژ اقتصادی، اوکراینیزه شدن ایران و به خیابان کشاندن عده‌ای از مردم علیه نظام به بهانه معیشت و اقتصاد بیانجامد.

معادله‌ای چند مجهولی که وقتی معلوماتی مثل «وعده‌های باغ سبز برجام»، «سخیف‌نمایی وضعیت معیشت مردم» و «بزرگنمایی تحریم‌ها» را نیز در آن قرار می‌دهیم، به پاسخ خود نزدیکتر می‌شود.

مسئله خرابکاری به بهانه اقتصاد و هشدار درباره آن، پیش از این مورد اشاره مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

چهره‌هایی همچون محمدجواد لاریجانی و حجت‌الاسلام حیدر مصلحی هم اشاره‌های مدللی را در این باره بیان کرده‌اند.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز چندی قبل در مصاحبه‌ای در همین باره گفت: با توجه به سابقه سیاه برخی از مدعیان اصلاحات این احتمال وجود دارد که آنها با نفوذ در دولت آقای دکتر روحانی که صریحا از آن به عنوان رحم اجاره‌‌ای اصلاح‌طلبان یاد کرده‌اند. اصرار دارند شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را با دشواری و سختی‌های شکننده روبرو می‌کند.

گفتنیست در جمهوری اسلامی ایران نه اثری از فلج شدن کشور به دلیل تحریم‌ها مشاهده می‌شود، نه قحطی غذایی رخ داده است، نه بانک‌ها تعطیل شده‌اند و نه آمار بیکاری در مرز بحران قرار دارد…

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 1

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

"زعفرانی" ، سریال نوروزی ۹۵ شبکه دو

س دسامبر 15 , 2015
نودیها : ایرج محمدی تهیه کننده سریال نوروزی «زعفرانی» گفت:  مهدی هاشمی، مهران احمدی و ستاره اسکندری برای ایفای نقش در سریال نوروزی «زعفرانی» انتخاب شدند. وی ادامه داد:‌ هر سه این بازیگران، ایفاگر نقش‌های اصلی سریال «زعفرانی» هستند و به مرور قرار است تا بازیگران دیگری نیز به این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...