+++ زلزله کرمانشاه +++ برای کمک حضوری و اعزام به کرمانشام و همچنین کمک نقدی +++ گروه جهادی امام رضا علیه السلام 💢t.me/g_emamreza 💢Instagram.com/g_emamreza 🌍www.g-emamreza.ir 👁🗨Twitter.com/g__emamreza +++ "6273811058276160" واريز نمايند؛ +++

چهارشنبه, ۴ بهمن , ۱۳۹۶
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.4
میلاد حضرت زینب (س) - مداحی و ... لینکستان مجوز روحانی برای ورود سرطان به کشور +عکس سخنرانی دکتر حسن عباسی درباره ماجرای لیونل مسی! کلیپ استاد رائفی پور:برنامه ریزی دقیق دشمن برای فساد اخلاقی جوانان کلیپ آیت الله مجتهدی:یاد مرگ و آخرت واکنش وزارت خارجه به برنامه ثریا با موضوع برجام روایتی جدید از کتابخوانی رهبر معظم انقلاب

ارتباط با ما

از طریق تلگرام: راه ارتباطی تلگرام

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه گوگل پلاس صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

نکات مهم برای صحیح نشستن

0

آیا شما راحت و آسوده می نشینید؟ اگر شما زمان زیادی را به شکل نشسته سپری می کنید، (در واقع اکثر مردم، حدود یک سوم از عمر خود را در حالت نشسته سپری می کنند) باید بدانید که نشستن به شکل غیر استاندارد، موجب ایجاد دردهای کمری، کشیدگی گردن و خستگی پشت و دست ها می شود.

اگر شما تا کنون در هنگام نشستن، راحت نبوده اید و می خواهید از بروز مشکلات فوق جلوگیری کنید، نکات زیر را رعایت نمایید.

یک نشیمنگاه (صندلی) مناسب انتخاب کنید که وضعیت قرارگیری سالمی داشته باشد. حالت قرارگیری مناسب، انحنای ستون مهره ها را حفظ کرده و هر گونه فشار را در طی استراحت یا فعالیت رفع می کند.

حتی اگر صندلی شما ارگونومیک طراحی نشده است و توانایی تنظیم ندارد، نکاتی را برای راحت و صحیح نشستن می توانید رعایت کنید.

 

نکاتی در مورد چگونگی نشستن:

* موقع نشستن، لگن و باسن خود را تا جایی که ممکن است در عقب صندلی قرار دهید.

به طور طبیعی باید فضای کمی میان پشت زانوها و لبه ی صندلی باشد. اگر قدتان کوتاه است، باید میان پشت تان و صندلی تان یک بالشتک قرار دهید.

* کف پاها باید کاملا‌ بر روی سطح زمین قرار گیرند و زانوها باید همتراز با لگن باشند. از یک زیرپایی می توان برای بالا آوردن زانوها تا سطح مناسب استفاده کرد.

* ستون مهره های (پشت) خود را به گونه ای به پشتی صندلی خود تکیه دهید که ناحیه ی بالایی و زیرین پشت حمایت شود. اگر یک جسم حمایت کننده در ناحیه ی گودی کمر قرار بگیرد، می تواند فشارها را خنثی کند و ماهیچه های ستون مهره ها را راحت نگه دارد.

حمایت کننده های متفاوتی برای کمر وجود دارند که برخی از آن ها می توانند باد شوند. یک حوله ی رول شده نیز می تواند به عنوان حمایت کننده برای کمر به کار رود.

* یک صندلی خوب دارای محل قرارگیری دست ها برای نگه داشتن وزن آنها است. هنگامی که بازوها به میزان کافی حمایت شوند، گردن و شانه ها، راحت خواهند بود.

بسیاری از صندلی های ارگونومیک دارای دسته های قابل تنظیم هستند که می توانند کنار نیز زده شوند.

هنگامی که صندلی دسته ندارد، می توانید دستان خود را به طور ضربدری روی قفسه سینه تان، یا روی یک بالشت و یا کیف دستی خود قرار دهید.

دسته های صندلی می توانند در بالا بردن بدن تان روی صندلی و یا بلند شدن از آن به شما کمک کنند تا نیروی کمتری به شما وارد آید. دسته های صندلی را گرفته و با حرکتی سریع، پیش از آن که خود را به وضعیت ایستاده هل دهید، به سمت لبه ی صندلی بروید.

 

در مورد صندلی راننده:

* به حالت نشسته و چرخان روی پاشنه، به اتومبیل وارد و یا از آن خارج شوید.

* صندلی خود را تا حدی جلو بیاورید که زانوهای شما در حالت نشسته، خم شده و بالاتر از سطح لگنی شما قرار گیرند.

* به گونه ای بشینید که ستون مهره های شما صاف باشد.

* ستون مهره های خود را به پشت صندلی تکیه دهید تا راحت باشند. گذاشتن یک بالشتک کوچک در ناحیه ی کمر می تواند نشستن را راحت تر کند.

* هرگز در حالی که صندلی شما از پدال و فرمان فاصله دارد، رانندگی نکنید. فاصله ی صندلی را طوری تنظیم کنید که از هیچ گونه کششی بر روی ناحیه ی کمر وارد نشود.

* در هنگام رانندگی از دو دست خود برای گرفتن فرمان استفاده کنید.

 

نکات مهم:

* هرگز در یک حالت ثابت برای مدت طولانی ننشینید. هر نیم ساعت یک بار بلند شوید، بدن خود را بکشید و چند دقیقه قدم بزنید. این موضوع موجب افزایش گردش خون و آرامش ماهیچه ها می شود و به افزایش کارآیی شما در فعالیت تان کمک می کند.

* هرگز به حالت خمیده و قوز کرده ننشینید.

* از نشستن روی مبل های خیلی گود یا صندلی های کم ارتفاع، دوری کنید. این نوع نشیمنگاه ها ، باعث ناراحتی پشت می شوند و بلند شدن از آن ها سخت بوده و فشار اضافی به بدن وارد می کنند.

* هنگام نشستن، از روی هم انداختن پاها پرهیز کنید ، زیرا گردش خون را در پاها کند می کند.

 

جمع بندی:

توجه کردن به وضعیت قرارگیری مناسب و درست نشستن می تواند از بروز مشکلات ستون فقرات در آینده جلوگیری کند.

در واقع تصحیح عادات نشستن، به تلاش و زمان کمی نیاز دارد که فایده های آن کاملا‌ به زحمتش می ارزد. (سایت دکتر گنجویان)

تبیان

پستهای مرتبط

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

, , ,

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    لذت گرمای کرسی و خواص درمانی آن در زمستان لذت گرمای کرسی و خواص درمانی آن در زمستان سرماخوردگی خود را با “شربت پیاز و عسل” مداوا کنید سرماخوردگی خود را با “شربت پیاز و عسل” مداوا کنید عفونت تنفسی را با این گل از بین ببرید عفونت تنفسی را با این گل از بین ببرید حیوانات خانگی که جان صاحبان خود را می گیرند! حیوانات خانگی که جان صاحبان خود را می گیرند! کاهش وزن با طب سوزنی/ کاربرد طب سوزنی برای درمان‌های زیبایی/ طب سوزنی توان درمان دیابت را دارد؟ کاهش وزن با طب سوزنی/ کاربرد طب سوزنی برای درمان‌های زیبایی/ طب سوزنی توان درمان دیابت را دارد؟ دستور طب سنتی برای کبدچرب چیست؟ دستور طب سنتی برای کبدچرب چیست؟ خواص اعجاب‌انگیز تخم هندوانه خواص اعجاب‌انگیز تخم هندوانه حافظه خود را با مریم گلی تقویت کنید حافظه خود را با مریم گلی تقویت کنید غذاهای مفیدی که تا به حال آنها را اشتباه مصرف می‌کردید غذاهای مفیدی که تا به حال آنها را اشتباه مصرف می‌کردید غلظت خون را با “دم‌نوش نعناع” درمان کنید غلظت خون را با “دم‌نوش نعناع” درمان کنید افرادی که نباید در شب یلدا انار و هندوانه بخورند! افرادی که نباید در شب یلدا انار و هندوانه بخورند! توصیه‌های خوراکی برای آلودگی هوا توصیه‌های خوراکی برای آلودگی هوا آیا شکر برای سلامتی مضر است؟ آیا شکر برای سلامتی مضر است؟ خاصیت معجزه گون شیره برای کم خونی! خاصیت معجزه گون شیره برای کم خونی! جلوگیری از ریزش موی سر با استفاده از “جوشانده آویشن” جلوگیری از ریزش موی سر با استفاده از “جوشانده آویشن” عادت خوابیدن با گوشی را کنار بگذارید عادت خوابیدن با گوشی را کنار بگذارید هرگز گردن مرغ را نخورید! هرگز گردن مرغ را نخورید! روی سالاد چی بریزیم ؟؟ روی سالاد چی بریزیم ؟؟ اگر این ۸ نشانه را دارید، کبد شما سمی شده است! اگر این ۸ نشانه را دارید، کبد شما سمی شده است! درمان اورژانسی مسمومیت با طب سنتی درمان اورژانسی مسمومیت با طب سنتی
  • طراحی سایت

    HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial
  • گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396