MENUMENU
🌍امروز: پنج شنبه, ۳ اسفند , ۱۳۹۶ 🌍 فاطمیه دوم از دوشنبه 23 بهمن الی سه شنبه 1 اسفند 96 - التماس دعا!🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.4
سخنرانی جنجالی - بحران آب ، فتنه ی جدید ، مسئولین خائن!
دانلود سخنرانی بالا - بحران آب!! دانلود سخنرانی رائفی پور هولوکاست ایرانی!/صوتی که هر ایرانی باید بشنود! مداحی جدید محمود کریمی برای فاطمیه 96 لینکستان افشاگری جنجالی سید حمید روحانی درباره دولت روحانی کلیپی تاثیر گذار در اهمیت آب عکس پاشستن عروس برای داماد در غرب! صوت مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی – نجات از دست شیطان دانلود شعر و سبک ویژه ایام فاطمیه با نوای حاج امیر عباسی

ارتباط با ما

از طریق تلگرام: راه ارتباطی تلگرام

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه گوگل پلاس صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

نکاتی در مورد ورزش های دوران بارداری

0

سلامت و درمان – ورزش و تندرستی

متن خبر در مورد ورزش های بارداری و نکات مختلفش – در ادامه.

نسیم سنجری  با اشاره به فواید ورزش اظهار داشت: فواید ورزش بر همگان آشکار است. بهبود وضعیت قلبی، تنفسی، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، جلوگیری از پوکی استخوان و احساس شادابی، تنها برخی از مزایای ورزش کردن است، اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که جایگاه ورزش در بارداری چیست و اینکه آیا همه زنان باردار می‌توانند هر نوع ورزشی را در بارداری انجام دهند یا خیر.

* فواید ورزش در بارداری

وی افزود: به جز فواید ذکرشده یکی دیگر از مزایای ورزش حین بارداری این است که جلوی افزایش وزن حین بارداری را می‌گیرد و به تناسب اندام کمک می‌کند.

* ورزش احتمال نیاز به سزارین را کاهش می‌دهد

این جراح و متخصص زنان گفت: مزیت دیگر ورزش حین بارداری این است که علائم کمردرد را تخفیف می‌دهد و موجب کاهش احتمال ابتلای بعدی به دیابت و فشار خون بارداری می‌شود، همچنین زنانی که حین بارداری ورزش می‌کنند، احتمال نیاز به سزارین کمتری دارند.

* مشکلات ورزش در بارداری

نایب رئیس انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران اظهار داشت: اگر ورزش خیلی شدید نباشد، معمولاً مشکلی در بارداری‌های بدون عارضه ایجاد نمی‌کند، اما از آنجا که بافت‌های نگهدارنده دور مفاصل شل شده و به خاطر ایجاد تغییرات آناتومیک در بدن زنان احتمال صدمه به مفاصل، افتادن مادر یا صدمه به شکم حین بارداری بیشتر می‌شود که این موضوع می‌تواند برای مادر یا جنین مشکل‌ساز باشد.

وی افزود: علاوه بر آن بعضی از بیماری‌های مادر یا جنین ممکن است با ورزش کردن تشدید شود.

* چه کسانی نباید حین بارداری، ورزش‌های هوازی انجام دهند

این جراح و متخصص زنان گفت: زنانی که به بیماری‌های قلبی جدی در بارداری، برخی بیماری‌های ریوی شدید، نارسایی دهانه رحم، حاملگی چندقلو، کندگی جفت، جفت سر راهی، زایمان زودرس،‌ سوراخ‌شدگی کیسه آب جنین و فشار خون بالا حین بارداری مبتلا هستند نباید ورزش‌های هوازی انجام دهند.

وی ادامه داد: موارد منع نسبی ورزش‌های هوازی حین بارداری یعنی مواردی که بهتر است ورزش‌های هوازی انجام ندهند. افرادی که دچار کم‌خونی شدید، نامنظمی ضربان قلب بررسی نشده، برونشیت، بیماری‌های داخلی خوب‌ کنترل‌نشده مثل دیابت، فشار خون، تیروئید و تشنج کنترل‌نشده، وزن بسیار بالا و وزن بسیار کم و تأخیر رشد داخل‌رحمی جنین مبتلا هستند، بهتر است ورزش‌های هوازی انجام ندهند.

سنجری افزود: احتمال صدمه به مفاصل در وزن بسیار بالا حین ورزش‌های هوازی وجود دارد، بنابراین زنانی که دچار افزایش وزن شدید هستند بهتر است ورزش‌های هوازی انجام ندهند.

* چه ورزش‌هایی برای زنان باردار توصیه نمی‌شود

نایب رئیس انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران گفت: ورزش‌هایی مانند والیبال و بسکتبال که در آنها احتمال افتادن یا صدمه به شکم وجود دارد، در دوران بارداری توصیه نمی‌شوند، از طرف دیگر، از آنجایی که رباط‌‌ها طی بارداری شل‌تر شده و مفاصل کمتر محافظت می‌شوند، بنابراین ورزش‌هایی مانند اسکی و ژیمناستیک که نیاز به تغییر وضعیت مفاصل دارند، ممکن است خطرساز باشند، همچنین بلند کردن وزنه‌های سنگین حین بارداری توصیه نمی‌شود.

* ورزش‌های مناسب حین بارداری کدام است

این جراح و متخصص زنان اظهار داشت: پیاده‌روی تند، ورزش مناسبی برای زنان حین بارداری است به شرطی که کفش مناسب بپوشند و سطح پیاده‌روی، پستی و بلندی زیادی نداشته باشد. همچنین ورزش‌های آبی برای زنان باردار مناسب هستند، زیرا ورم را کاهش می‌دهند، به مفاصل، وزن تحمیل نمی‌شود، حرارت ایجاد شده بر اثر ورزش به راحتی با آب تبادل می‌شود و افتادن نیز زیاد مطرح نیست.

وی افزود: کسانی که شنا می‌کنند نباید زیاد زیر آب بمانند و به پشت نیز شنا نکنند، همچنین شیرجه زدن برای زنان باردار ممنوع است.

* توصیه به زنان بارداری که تاکنون ورزش نکرده‌اند

سنجری تصریح کرد: زنان بارداری که تاکنون ورزش نکرده‌اند ابتدا باید از یک ورزش با شدت کم، مدت زمان 15 دقیقه در روز و سه بار در هفته شروع کنند و  بعد به تدریج شدت فعالیت بدنی، دفعات و طول مدت ورزش خود را افزایش دهند.

* نکات مهم حین ورزش

این جراح و متخصص زنان گفت: حرارت اضافی ناشی از ورزش باید به راحتی با محیط تبادل شود، لذا زنان باردار باید لباس مناسب پوشیده و در محل‌هایی که تهویه مناسب دارد ورزش کنند.

وی خاطرنشان کرد: پوشیدن کفش‌های نامناسب حین ورزش به ایجاد کمردرد و افزایش احتمال افتادن منجر می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود زنان باردار حین ورزش کفش‌های مناسب بپوشند، مایعات کافی بنوشند، مثانه خود را خالی نگه دارند و در زمان افزایش آلودگی هوا ورزش نکنند.

منبع : فارس

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند تیر خلاص شنبلیله به دیابت تیر خلاص شنبلیله به دیابت دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! درمان کم مویی درمان کم مویی ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟ کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟ سالم‌ترین گوشتی که می‌توانید بخورید کدام است؟ سالم‌ترین گوشتی که می‌توانید بخورید کدام است؟ نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها درباره نوشیدنی‌های گازدار نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها درباره نوشیدنی‌های گازدار دانستنی‌های جالب درباره سفید شدن موهای سر دانستنی‌های جالب درباره سفید شدن موهای سر از خواص بی‌نظیر «کافور» چه می‌دانید؟ از خواص بی‌نظیر «کافور» چه می‌دانید؟ لذت گرمای کرسی و خواص درمانی آن در زمستان لذت گرمای کرسی و خواص درمانی آن در زمستان سرماخوردگی خود را با “شربت پیاز و عسل” مداوا کنید سرماخوردگی خود را با “شربت پیاز و عسل” مداوا کنید عفونت تنفسی را با این گل از بین ببرید عفونت تنفسی را با این گل از بین ببرید حیوانات خانگی که جان صاحبان خود را می گیرند! حیوانات خانگی که جان صاحبان خود را می گیرند! کاهش وزن با طب سوزنی/ کاربرد طب سوزنی برای درمان‌های زیبایی/ طب سوزنی توان درمان دیابت را دارد؟ کاهش وزن با طب سوزنی/ کاربرد طب سوزنی برای درمان‌های زیبایی/ طب سوزنی توان درمان دیابت را دارد؟ دستور طب سنتی برای کبدچرب چیست؟ دستور طب سنتی برای کبدچرب چیست؟ خواص اعجاب‌انگیز تخم هندوانه خواص اعجاب‌انگیز تخم هندوانه حافظه خود را با مریم گلی تقویت کنید حافظه خود را با مریم گلی تقویت کنید
  • طراحی سایت

    HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial
  • گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396