MENUMENU
🌍امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.4
لینکستان #برنامه_شب_احیای_نیمه_شعبان_97 #گلچین_مداحی_سرداران_کربلا #داستان_سریالی_عشق_من_مهناز

ارتباط با ما

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه گوگل پلاس صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

نوزادان چند ساعت در روز باید بخوابند؟

0

با اشاره به رابطه سن و خواب اظهار داشت: سن یکی از عوامل مهم تأثیرگذار در مراحل مختلف خواب شبانه است. بر این اساس نوزادان حدود ۱۶ ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند که تا سن ۳ تا ۵ سالگی به ۱۱ ساعت کاهش می‌یابد. در سن ۹ تا ۱۰ سالگی بیشتر کودکان حدود ۱۰ ساعت در شب می‌خوابند.

وی افزود: برخلاف افراد بالغ در دوره نوزادی ممکن است خواب با مرحله حرکات سریع چشم آغاز شود که به آن خواب فعال گفته می‌شود. این روند معمولاً تا سال اول تولد ادامه می‌یابد.

این فلوشیپ طب خواب گفت: دوره خواب با حرکات سریع چشم و بدون حرکات چشم در نوزادان ۵۰ تا ۶۰ دقیقه است در حالی که این سیکل در افراد بالغ حدود ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد همچنین مراحل مختلف خواب بدون حرکات چشم نیز در نوزادان به خوبی مشخص نیست و طی ۲ تا ۶ ماه اول زندگی به تدریج تکامل می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین مقدار خواب عمیق در کودکان دیده می‌شود، اظهار داشت: خواب عمیق با افزایش سن کاهش می‌یابد به طور کلی کیفیت و کمیت خواب عمیق در کودکان با بزرگسالان متفاوت است. برای مثال بیدار کردن کودکان در مرحله خواب عمیق در اولین دوره خواب شبانه تقریباً غیرممکن است. مطالعه‌ای بر کودکان ۱۰ ساله نشان داد که صدای ۱۲۰ دسیبل نتوانست آنها را از خواب بیدار کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: مطالعاتی که در زمینه خواب نوجوانان انجام شده است نشان می‌دهد که زمان کلی آنها کاهش می‌یابد و شروع و پایان خواب با تأخیر مواجه است همچنین این افراد در طول روز خواب‌آلودگی را تجربه می‌کنند، کاهش زمان خواب در نوجوانی به دلیل کاهش نیاز به خواب در این دوران نیست حتی در زمان بلوغ نیاز به خواب نسبت به قبل افزایش می‌یابد و کاهش ساعات خواب بیش از آنکه جنبه فیزیولوژی داشته باشد، تحت تأثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: تغییر در ساعت بیولوژیک سبب تأخیر فاز خواب در نوجوانی می‌شود. تغییر در کمیت خواب عمیق نیز در این دوران قابل مشاهده است که می‌تواند شاخصی الکتروفیزیولوژیکی برای بلوغ مغزی نوجوانان باشد.

این فلوشیپ طب خواب گفت: دوره‌های بیداری بیش از یکی، دو دقیقه به خاطر آورده می‌شوند و بیداری‌های کوتاه‌مدت چند ثانیه‌ای غالباً زیاد نمی‌مانند. بیداری‌های کوتاه ‌مدت و دوره‌های بیداری طولانی‌تر با افزایش سن بیشتر می‌شوند.

صادق نیت خاطرنشان کرد: بیداری‌های کوتاه مدت می‌تواند در طی بروز اختلالاتی در خواب مانند حرکات دوره‌ای اندام یا مشکلات تنفسی حین خواب ایجاد شود که در دوران سالمندی بیشتر دیده می‌شود.

فارس

پستهای مرتبط

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

,

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    دلایلی شگفت‌انگیز برای اینکه شب‌ها زودتر بخوابید دلایلی شگفت‌انگیز برای اینکه شب‌ها زودتر بخوابید هشدار در مورد انجام سونوگرافی‌های بی‌مورد برای زنان باردار هشدار در مورد انجام سونوگرافی‌های بی‌مورد برای زنان باردار دمنوش‌هایی برای رشد موهایتان دمنوش‌هایی برای رشد موهایتان تاثیر روزی حلال در سلامتی تاثیر روزی حلال در سلامتی عسل اصل از قلابی را چگونه تشخصی بدهیم؟ عسل اصل از قلابی را چگونه تشخصی بدهیم؟ ۵ عادت غلط درباره صبحانه خوردن که باید از آنها دوری کرد ۵ عادت غلط درباره صبحانه خوردن که باید از آنها دوری کرد ویژگیهای “عسل طبیعی” و راهکار تشخیص عسل تقلبی چیست ویژگیهای “عسل طبیعی” و راهکار تشخیص عسل تقلبی چیست راهکارهای طب سنتی برای جلوگیری از سرماخوردگی در روزهای برفی راهکارهای طب سنتی برای جلوگیری از سرماخوردگی در روزهای برفی با دمنوش‌های زمستانی و خواص فوق‌العاده آنها آشنا شوید با دمنوش‌های زمستانی و خواص فوق‌العاده آنها آشنا شوید مسواک زدن بیش از حد موجب بیماری «تحلیل لثه» می‌شود مسواک زدن بیش از حد موجب بیماری «تحلیل لثه» می‌شود جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی ده گام برای پیشگیری از سرطان ده گام برای پیشگیری از سرطان علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند تیر خلاص شنبلیله به دیابت تیر خلاص شنبلیله به دیابت دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! درمان کم مویی درمان کم مویی ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟ کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396