نشنال اینترست: جنگنده‌های اف ۱۶،۱۵و ۱۸در تیررس سامانه‌ ارتقا یافته اس ۳۰۰ ایران خواهند بود

اشتراک گذاری :

نودیها :  نشریه «نشنال اینترست» در گزارشی نوشت: روسیه ارسال سامانه دفاع موشکی «اس ۳۰۰ آلماز آنتی» را به ایران آغاز کرده و این کشور نسخه ارتقا یافته این سامانه موسوم به « S-300PMU-2 Favorite» را دریافت می‌کند.

بر اساس این گزارش، اس ۳۰۰ ام پی یو ۲ بردی بیش از ۱۲۰مایل داشته و اهداف تا سقف پرواز ۱۰۰ هزار پایی را شکار می‌کند. این سامانه می‌تواند همزمان چندین هدف را نشانه گیری کند.

یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفته است که این نوع سامانه اس ۳۰۰ تهدید کشنده‌ای علیه هر هدفی جز جنگنده‌های پیشرفته رادار گریز  است. این سامانه موشکی تغییر دهنده شرایط علیه تمامی جنگنده‌های نسل چهارم چون اف ۱۵،۱۶ و ۱۸ای است. در واقع این سامانه بسان جانوری است که شما نمی‌توانید نزدیک آن شوید.

به نوشته این نشریه آمریکایی تنها جنگنده‌های «اف »۲۲»، «اف ۳۵» و بمب‌افکن «بی ۲ » قادر به عملیات در مناطق تحت پوشش این سامانه دفاع موشکی هستند. البته متحرک بودن سامانه اس ۳۰۰ وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند.

از دیدگاه این نشریه، دریافت نسخه جدید اس ۳۰۰ تازه شروع کار است و با رفع تحریم‌ها و افزایش دسترسی ایران به بازارهای جهانی، این کشور احتمالا به نوین سازی ارتش خود خواهد پرداخت.البته شاید با رفع تحریم‌ها نیز سخت افزارهای غربی دور از دسترس ایران باشند و آنگاه این کشور متکی بر مسکو و پکن می‌ماند با این لحاظ که ایران بیشتر متمایل به سخت افزارهای ساخت روسیه است.

نشنال اینترست در خاتمه از احتمال خرید جت‌های جنگنده «سوخو ۳۰ ام ۲» که در خدمت نیروی هوایی روسیه نیز می‌باشد، خبر داد و نوشت: ایران اینک تعدادی جنگنده اف ۱۴، میگ۲۹ ،فانتوم، اف ۵ و جنگنده چینی اف ۶ و ۷ که نمونه‌ای از میگ ۱۹ و ۲۱ است، در اختیار دارد.

 در همین رابط «ولادیمیر کوژین» مشاور رییس‌جمهور روسیه در امور همکاری نظامی و فنی به روزنامه روسی «ایزوستیا» گفت که قراردادهای نظامی روسیه با ایران احتمالا به ارزش چندین میلیارد دلار باشد و تهران تا حد خیلی زیادی به خرید تجهیزات نظامی روسیه تمایل دارد.

کوژین تاکید کرد: «تمایل طرف ایرانی بسیار بالاست. آنها واقعا نیاز دارند  تقریبا تمامی نیروهای خود را به روز رسانی کنند.با در نظر گرفتن این مطلب که ایران کشوری بزرگ با نیروهای مسلح بزرگ است، به طور قطع، قرارداد بسیار بزرگی منعقد خواهد شد که چندین میلیارد ارزش دارد».

مشاور «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه تاکید کرد، وقتی تحریم‌های ایران لغو شود، همکاری فنی-نظامی روسیه و ایران شاهد «تحول جدی» خواهد شد.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

راهکارهای پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزا

پ دسامبر 10 , 2015
نودیها : منصور رضایی در رابطه با راهکارهای تغذیه‌ای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا اظهار داشت:‌ این مسئله به موضوع تغذیه، ایمنی و عفونت مرتبط بوده که باید به مواد مغذی مورد نیاز بدن جهت پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا توجه کرد. وی افزود: مواد مغذی مورد نیاز بدن شامل دو دسته […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...