نشریه آمریکایی: روحانی زیادی به توافق خوش‌بین است

اشتراک گذاری :

همزمان با آنچه از سوی منابع خبری “صدور بخشنامه از سوی اوباما به منظور آماده‌سازی سازمان‌های دولتی آمریکا برای اجرای برجام” عنوان می شود، تحلیل های مختلفی در خصوص فرجام توافق هسته ای از سوی رسانه ها ارائه می شود.

 

 

نشریه آمریکایی پولتیکو (Politico) در نوشتاری به نگرانی مقامات آمریکایی در زمینه توافق هسته ای با ایران پرداخته و می نویسد: با توجه به اینکه روز یکشنبه فاز جدیدی از توافق هسته ای ایران آغاز می شود، برخی از مقامات آمریکایی ابراز نگرانی کرده اند که ایران انتظارات غیرواقعی در زمینه رفع تحریم ها دارد.

 

 

پولتیکو نوشت: «حسن روحانی رئیس جمهور ایران بی صبرانه به دنبال عبور از مراحل سخت توافق هسته ای است تا هر طور شده تحریم های ایران را متوقف کند. ایران انتخابات مجلس مهمی را در بیست و ششم فوریه در پیش رو دارد و تیم حسن روحانی می تواند با رفع تحریم ها انتخابات را به نفع خود ورق بزند.

 
اکنون حسن روحانی با مخالفانش در ایران در حال رقابت است. او وعده های زیادی در مورد رفع تحریم ها به مردم داده و این در حالی است که ایران اخیرا تنش جدیدی را به خاطر آزمایش موشک بالستیک با آمریکا رقم زده است. وی حتی در برنامه تلویزیونی به مردم ایران قول داده که در طی یک ماههای آینده تحریم های ایران برداشته خواهد شد و روند اقتصادی این کشور به حالت رشد برخواهد گشت.»

 

 

این نشریه آمریکایی در ادامه افزود: «مدت زمانی که روحانی برای رفع تحریم ها اعلام می کند، حالت بسیار خوشبینانه آن است و بسیاری از تحلیل گران و متخصصان هسته ای بر این باورند که حدود ۶ ماه و حتی بیشتر زمان نیاز است تا این توافق نهایی شود. توافق هسته ای ایران زمان زیادی نیاز دارد تا ایران هزاران سانتریفیوژ را از چرخه هسته ای خارج کرده و همچنین قلب راکتور اراک را از کار بیاندازد. ایران کار های زیادی را بایدانجام دهد تا با رفع تحریم ها روبرو شود.»

 

 

پولتیکو با اشاره به تعهدات ایران در قبال رفع احتمالی تحریم ها می نویسد: «مقامات آمریکایی با صراحت کامل بیان کرده اند که ایران در قبال رفع تحریم ها باید کارهای زیادی انجام دهد و روند این برنامه به سرعت شکل نخواهد گرفت.

 

یکی دیگر از مقامات اسبق دولت اوباما در زمینه هسته ای نیز بیان کرده که رفع تحریم ها مساله یک هفته یا چند هفته نیست و نباید توقع داشت که به زودی از تحریم های ایران کاسته شود. اصلا مشخص نیست که ایران در روند توافق هسته ای تقلب خواهد کرد یا نه و این در حالی است که روند توافق هسته ای نیازمند بازرسی وسیع ناظران آژانس می باشد.»

 

 

 

پالتیکو در ادامه افزوده است: «روحانی در داخل با انتقادات زیادی روبرو است و از سوی مخالفانش متهم است که زمان مشخصی را در مورد رفع تحریم های ارائه نمی دهد و اذهان عمومی را در این زمینه گمراه می کند.

 

در حالی که روحانی در تلاش است تا در زمینه اقتصاد کاری انجام دهد، رکود اقتصادی ایران نیز اخیرا باعث شد که چهار وزیر کابینه نامه ای هشدارآمیز در رابطه با اقتصاد ایران به وی بنویسند و او را از حال بد اقتصاد ایران باخبر کنند.»

 

 

این نشریه آمریکایی بار دیگر به انتخابات مهم مجلس ایران اشاره کرده و می نویسد: «در حالی که بحث هسته ای در ایران داغ است، اما در آمریکا این تنش و اختلاف نظرها آرام شده و مشخص شده است که کنگره از توافق هسته ای جلوگیری نخواهد کرد و مهمتر از همه، اکنون سیاست در ایران در پیش از انتخابات مجلس این کشور در حال شکل گیری است.

 

انتخابات مجلس در ماه فوریه می تواند توزان قدرت مهمی را بین اصولگرایان و جبهه اصلاح طلبان شکل دهد. انتخابات مجلس خبرنگان نیز با انتخابات مجلس برگزار خواهد شد که آن نیز از اهمیت ویژه ای برخودار است.»

منبع : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فیلم حضور رهبری در منزل شهید همدانی

د اکتبر 19 , 2015
دانلود فیلم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (یکشنبه) با حضور در منزل سردار شهید حسین همدانی، ضمن تفقد از خانواده‌ی شهید، شهادت آن سردار سرافراز را تبریک و تسلیت گفتند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اخلاص و مجاهدت سردار شهید همدانی در میدان‌های خطر، رقم خوردن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...