نخستین ماهواره تمام برقی جهان آنلاین شد

اشتراک گذاری :

شرکت بوئینگ اعلام کرد نخستین ماهواره تمام برقی جهان وارد فاز عملیاتی شد.

نودیها:به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از مهر، ماهواره ABS-۳A ۷۰۲SP مارس گذشته به فضا پرتاب شد و حالا با اعلام شرکت بوئینگ به وضعیت آنلاین درآمده است. این ماهواره تمام برقی که در نوع خود، نخستین ماهواره تمام برقی جهان به شمار می آید خدمات ارتباطاتی به آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا ارایه می کند.

 

این ماهواره سوار بر یک فروند راکت فالکون ۹ از تأسیسات پرتابهای شرکت SpaceX در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب شده بود. مهمترین ویژگی این ماهواره، به کارگیری فناوری «سیستم پیش رانش یون زنون» در آن است که بدین ترتیب آن را به یک سیستم فضایی تمام برقی تبدیل می کند.

 

این درحالی است که سیستم های دوگانه فضایی که تا پیش از این راهی مدار زمین می شدند ترکیبی از پیش رانه های یونی و شیمیایی در خود داشتند. بوئینگ اعلام کرده که این فناوری بر مبنای ۲۱۰ هزار ساعت مطالعه پرتابهای پیش رانش یونی صورت گرفته است. بنابه ادعای این شرکت، ماهواره ABS-۳A ۷۰۲SP تا ۱۰ بار کارایی بیشتری در قیاس با راکتهای سوخت مایع دارد.

 

فناوری پیشرفته به کار گرفته شده در این ماهواره موجب می شود که هر سال تنها ۵ کیلوگرم از سوخت آن مصرف شود که در نتیجه آن نه تنها ابعاد ماهواره مختصرتر از نمونه های مشابه بوده بلکه هزینه های مربوط به پرتاب و قرار دادن آن در مدار نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی با یک سلاح ناشناخته

س سپتامبر 15 , 2015
بارگیری روی رایانه منبع : العالم برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 15

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...