نخستین عملیات جنگنده‌های اف‌۱۶ علیه مواضع داعش در عراق

اشتراک گذاری :

 سرتیپ «معن السعدی» فرماندهی عملیات ویژه در عراق اعلام کرد که جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکایی که اخیرا به بغداد تحویل داده شده است، نخستین عملیات را علیه داعش در خاک عراق انجام دادند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ۴ فروند اف ۱۶ آمریکایی که اخیرا تحویل بغداد شده‌اند، نخستین عملیات را علیه مواضع داعش انجام دادند.

این خبرگزاری هیچ اشاره‌ای به زمان و مکان دقیق این عملیات نکرد.

هفته گذشته، عراق ۴ فروند جنگنده اف ۱۶ آمریکا را بر اساس قرارداد تسلیحاتی امضا شده میان واشنگتن و بغداد، پس از کش و قوس‌های زیاد تحویل گرفت.

آمریکایی‌ها طی سالهای اخیر تحویل این جنگنده‌ها را بارها به تعویق انداخته بودند اما سرانجام هفته پیش اعلام شد که خلبانان عراقی پس از سپری کردن چند دوره آموزش در آمریکا، اولین گروه از جنگنده‌های اف‌۱۶ را در پایگاه هوایی «بلد» فرود آوردند.

بر اساس این گزارش، ۴ جنگنده آمریکایی از مجموع ۳۶ فروند اف ۱۶ خریداری شده است، هفته پیش وارد تحویل بغداد شد.

آمریکایی‌ها در طول یک سال گذشته به بهانه نگرانی از عدم امنیت در بغداد و پایگاه بلد که در تهدید گروه تروریستی داعش قرار داشت، از تحویل این جنگنده‌ها طفره می‌رفتند. اما سرانجام در هفته‌های اخیر موج بزرگی از اعتراض‌ها علیه دولت آمریکا به دلیل عدم پایبندی به تعهداتش در قرارداد دو کشور براه افتاد.

اردیبهشت ۹۳، شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا از تحویل اولین جنگنده‌ اف۱۶ به نیروی هوایی عراق خبر داد. بر اساس این قرارداد آمریکا باید ۳۶ جنگنده اف ۱۶ از نوع «بلوک ۵۲» را به عراق تحویل دهد.

منبع:فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

۸ کشته و ۲۰ زخمی در حمله خمپاره‌ای به «الحدید» در «دیالی»

س جولای 21 , 2015
«عدی الخدران» فرماندار منطقه «الخالص» در استان «دیالی» اعلام کرد که شمار نهایی قربانیان شلیک خمپاره به سوی منطقه «الحدید» در جنوب الخالص به ۲۸ کشته و زخمی رسید. وی در گفت‌وگو با «السومریه نیوز»، اظهار داشت: شمار دقیق قربانیان حمله خمپاره‌ای به این منطقه که در ۱۵ کیلومتری شمال […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...