نخستین بنزین گیاهی جهان

اشتراک گذاری :

این سوخت تنها از گیاه تولید شده و از این جهت می توان آن را نخستین بنزین گیاهی واقعی جهان نامید.

 

تنها همین چند هفته پیش بود که شرکت آئودی نخستین سوخت دیزل سنتزی از دی اکسید کربن و آب را تولید و به دنیا معرفی کرد و حالا در ادامه این روند بنزین پاکی تولید شده که منشأ آن گیاهی است.

 

آئودی که با همکاری یکی از شرکای خود یعنی Global Bioenergies  در فرانسه این محصول جدید را تولید کرده عنوان e-benzin را برای آن انتخاب کرده است.

 

کارشناسان صنعت خودرو تولید این سوخت جدید را انقلابی در فناوری های نوظهور و کاربردی عنوان کرده اند.

 

Isooctane که هم اکنون به عنوان نوعی مکمل جهت بهبود کیفیت سوخت به کار گرفته می شود قابلیت استفاده به عنوان سوخت اصلی را نیز دارد. آئودی اعلام کرده که سوخت نهایی به دست آمده از این محصول پس از انجام پردازشهای مختلف e-benzin نام دارد.

 

بنابراعلام این شرکت، به دلیل آنکه در فرمولاسیون این سوخت اثری از سولفور و بنزن نیست، می توان آن را سوختی کاملا پاک به شمار آورد.

 

گرچه آئودی اعلام کرده که این بنزین گیاهی برای خودروهای سبک تولید شده اما به زودی نسخه مخصوص خودروهای سنگین آن نیز تولید خواهد شد.

 

پیش بینی می شود همزمان با تحولات اساسی در ساختار موتوری خودروها، این سوخت جدید نیز به زودی وارد بازارهای جهانی شود.

منبع : خبرگزاری مهر

منبع باز نشر : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نرم‌افزار موبایل برای گرفتن عکس‌های سه بعدی

پ مه 28 , 2015
اپلیکیشن های بسیاری عرضه می شوند که برخی از آنها تنها جنبه سرگرمی و بازی دارند و چندان کاربردی را برای کاربران به همراه ندارند. یکی از  این اپلیکیشن ها، برنامه  ۱۲۳D Catch محصول کمپانی Autodesk است. اپلیکیشن هایی که تصاویر ثبت شده را تغییر می دهند معمولا با استقبال […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...