نخستین بازی استراتژیک آنلاین توسط جوانان ایرانی تولید شد + تصاویر

اشتراک گذاری :

 

بازیکنان پس از مدتی بازی در یک محیط امن با حمله اقوام وحشی مواجه می شوند. این اقوام وحشی با نام گینگیز به شهرهای سرسبز و آباد حمله ور می شوند و بازیکنان باید با تشکیل اتحادهایی بزرگ و قدرتمند برای پاک سازی دنیای بازی از این قوم وحشی تلاش کنند تا مجددا صلح را به جهان باز گردانند. بازیکن در این بازی به عنوان فرمانده باید…
 
مشروح کامل در ادامه

اوائل که تازه بازی‌های رایانه‌ای میان جامعه ما رواج پیدا کرده بود، خیلی‌ها صرفا به دید یک بازی و یا بهتر بگوییم یک تفریح و گذران وقت به آن نگاه می‌کردند. اما کم کم کارشناسان و متخصصان فن به این نتیجه رسیدند که بازی‌های رایانه‌ای نیز مانند سینما دارای محتوایی است که اتفاقا به صورت کاملا حرفه‌ای و غیر مستقیم بر افکار و اذهان مخاطبان یعنی جوانان و نوجوانان تاثیر می‌گذارد. 
در این میان بازی‌های آنلاین از جذابیت خاصی برخوردار است به طوری که میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا در  حال انجام این بازی‌ها هستند. از بین این بازی‌ها شاید دو بازی سیمز و تراوین از استقبال بیشتری برخوردار بوده باشد و اغلب افراد عاشق بازی، این دو بازی را نیز تجربه کرده باشند.
بازی های آنلاین پرطرفدار و موفق از نظر تجاری سود سرشاری برای تولید کنندگان آن دارند و شاید همین سود سرشار ما را از اهداف پشت پرده این بازی ها غافل کرده است چرا که قانع شده ایم هدف تولید کنندگان چنین بازی هایی صرفا تجاری است.
اما جالب است بدانید که جدیدا بر و بچه‌های متخصص ایرانی نیز بازی آنلاینی را ساخته و پرداخته کرده‌اند که هر روزه بر میزان مخاطبین آن در حال افزایش است. نام این بازی آنلاین استراتژیک، «عصر پادشاهان» است.
تحقیق بر روی این  پروژه از سال۱۳۸۷ در واحد پژوهش شرکت توسعه سامان آغاز شد و پس از یکسال، تولید موتور پردازش همزمان و همچنین لایه نمایش و کاربری بازی عصر پادشاهان به صورت موازی آغاز گردید. سرانجام نسخه یک بازی در نمایشگاه بازی های اروپا GamesCom2011رونمایی شد و از آن تاریخ تاکنون دو سرور در خارج از کشور به زبان انگلیسی و ۳ سرور در ایران به زبان فارسی از این بازی فعال شده است. در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر بازیکن فعال در مجموع سرورهای این شرکت در حال بازی هستند.
با پیگیری های انجام شده بازی در ایران نیز به ثبت رسیده است و  دارای پروانه تولید و مجوز از وزارت ارشاد و بنیاد ملی بازیهای رایانه ای می باشد. رده سنی اعلام شده از طرف بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای این بازی +۳  است.
 
داستان بازی
سناریوی عصر پادشاهان بر اساس نبرد بین خیر و شر می باشد. بازیکنان پس از مدتی بازی در یک محیط امن با حمله اقوام وحشی مواجه می شوند. این اقوام وحشی با نام گینگیز ( که برگرفته شده از معادل لاتین کلمه چنگیز است) به شهرهای سرسبز و آباد حمله ور می شوند و بازیکنان باید با تشکیل اتحادهایی بزرگ و قدرتمند برای پاک سازی دنیای بازی از این قوم وحشی تلاش کنند تا مجددا صلح را به جهان باز گردانند. بازیکن در این بازی به عنوان فرمانده باید شهر کوچک خود را به یک کشور بزرگ و قدرتمند تبدیل کند و برای افزایش قدرت خود با سایر کشورها متحد شود و …
یکی از ویژگی های مهم این بازی، ایجاد حس همکاری و روابط دوستانه بین بازیکن ها است. زیرا  ما در  این بازی پنج نوع تخصص خاص داریم و  هر بازیکن پس  از عضویت قادر به انتخاب یک تخصص برای خود در بازی می باشد. هر تخصص قابلیتهای ویژه ای دارد و شما برای رسیدن به هدف نهایی مجبور خواهید بود از تخصص سایرین نیز استفاده کنید و کارها را گروهی انجام دهید.
ساختمانهای  بسیاری در بازی فعال هستند که بازی را از یک دنیای مجازی به دنیای واقعی نزدیک میسازد. و این  امر باعث گسترش حوزه مدیریتی بازی توسط بازیکن‌ها می شود. در این بازی افراد باید کسب و کار کنند، شهر بسازند، با سایرین روابط دیپلماتیک برقرار کنند و در نهایت برای خود سیستم دفاعی قدرتمندی مهیا کنند.
 
 
تفاوت عصر پادشان با تراوین
یکی از سایت ها درباره تفاوت‌های محتوایی بین بازی عصر پادشاهان و تراوین این‌طور نوشته است: آنچه که از آمار برندگان پیشین بازی تراوین بر می اید این است که شما تنها در صورتی برنده بازی خواهید شد که وحشی ترین نیروی بازی یعنی توتن ها را برای خود برگزینید.
توتن ها نیروهایی هستند که بر خلاف نیروهای رومی فوق العاده ارزان هستند و بدون هیچ تخصصی و بهترین بازده آنها در زمانی است که شما مشروبخانه را احداث کرده باشید تا با مست کردن ارتش توتن قدرت وحشی گری آنها را افزایش دهید. این نیروها آنقدر غارتگر هستند که تنها نیروی بازی محسوب مبشوند که می توانند در شرایط مساوی  40  درصد غارت بیشتر از نیروهای دیگر بازی داشته باشند.
 
 
توتن ها این نیروهای وحشی نمی توانند از خودشان دفاع کنند و همانند شیر های وحشی که بدون پناهگاه و در محیط باز زندگی می کنند حتی فاقد دیوار دفاعی در شهر هستند. (به عبارتی تنها خاک ریز دارند) توتن ها از آنجایی که نیروهای تنبلی هستند بار با خود جابجا نمی کنند و… .
در تراوین همان طور که گفته شد اگر نیروی توتن را برای بازی انتخا نکنید شانسی برای برنده شدن ندارید و اگر به جای نیروهای وحشی توتن مثلا نیروهای صلح طلب و دانشمند ماب گول را بردارید تنها در اوایل بازی موفقیت نصیبتان خواهد شد و اگر  نیروهای آشنا با ابزارآلات جنگی یعنی رومیان را برای جنگ انتخاب نمایید باید بتوانید خود را به نیمه بازی برسانید تا بتوان گفت شانس موفقیت دارید کاری که عملا نشدنی است.
اما در عصر پادشاهان، در بدو بازی شما تنها تا زمانی تحت حمایت هستید که به دیگران حمله نکنید اما در تراوین در هرصورت شما تحت الحمایه می مانید حتی اگر دیگران را مورد تاخت و تاز قرار بدهید.
در عصر پادشاهان تکیه بر روی وحشی گری نیست و بر عکس بازی در محیطی دلنشین و بر روی چمن های مخملی و جنگلی سرسبز  و کنار دریاچه ای وهم انگیز انجام میشود که همه و همه  برای دور کردن طبع شیطانی خصومت است. در عصر پادشاهان شما حتما باید تخصصی را در همان ابتدای بازی برای خود برگزینید و بازیکن بدون تخصص نمی تواند به  بازی وارد شود یعنی در زمان ثبت نام شما باید یکی از تخصص ها را برگزینید. علاوه بر این شرایط بازی طوری است که به بازیکنان امکانات اجتناب از جنگ را داده است مثل سرویس گریز به جنگل در حملات و…
 
 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود تلاوت مجلسی منشاوی سوره اسراء

پ اکتبر 15 , 2015
رادیو بصیرت – تلاوت مجلسی دانلود تلاوت مجلسی استاد محمد صدیق منشاوی سوره مبارکه اسراء پخش آنلاین بارگیری صوت برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 8

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...