نتایج اولیه کنکور ۹۴ فردا اعلام می‌شود/ انتخاب رشته از ۵ مرداد

اشتراک گذاری :
 دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش در نشست خبری با  اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۴ اظهار داشت: ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۴ برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، همچنین برای کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی،دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و دولتی و دانشگاه فرهنگیان انجام شده است که با توجه به آمار ثبت نام کنندگان جمعا تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۰ نفر متقاضی ثبت نام و شرکت در این آزمون شدند که از این تعداد ۵۱۶ هزار و ۴۸۹ نفر زن و ۳۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر مرد می‌باشد.
وی افزود: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۹۴ به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مذکور فردا سه شنبه ۳۰ تیر ماه از ساعت ۱۸ بعداز ظهر  بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می‌شود. همچنین رتبه‌های تک رقمی این آزمون امروز  ۲۹ تیر ماه در این نشست اعلام شد.
دفترچه راهنمای انتخاب رشته داوطلبان از روز چهارشنبه ۳۱ تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد و در روز پنجشنبه یکم مرداد ماه از طریق باجه های روزنامه فروشی توزیع می‌شود.
وی اظهار داشت: زمان انتخاب رشته برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۴  از دوشنبه پنجم مرداد ماه تا دهم ادامه دارد، همچنین زمان انتشار پاسخنامه داوطلبان چهارشنبه ۳۱ تیر ماه برای ۵ هزار نفر داوطلب در رشته‌های علوم تجربی،‌علوم انسانی و ریاضی و ده هزار نفر در رشته های زبان‌های خارجی و هنر بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.
خدایی افزود: اعلام نتایج برای رشته‌های خاص یکشنبه چهارم مرداد ماه اعلام خواهد شد و همچنین پنجشنبه یکم مرداد اطلاعیه‌ای برای رشته‌هایی که صرفا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است خواهیم داشت و نتایج آزمون سراسری تا  اواسط شهریور ماه اعلام می‌شود.
رئیس سازمان سنجش در پایان گفت: امسال تغییرات مهمی در آزمون سراسری سال ۹۴ ایجاد شده که ۱- اینکه قانون سهمیه ایثارگران از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و حد نصاب نمره برای داوطلبان ایثارگر در تمامی رشته‌محل‌ها ۷۰ درصد نمره گزینش آزاد می‌باشد.
۲-پذیرش رشته‌ها بر اساس نوع دانشگاه داوطلبان خواهد بود.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آیا اسلام مخالف شاد بودن است!

د جولای 20 , 2015
تفریحات سالم و شادمانی یکی از سفارشاتی است که به اندازه ای روایت در مورد آن داریم که هیچ انسان منصفی نمی تواند آنرا منکر شود. ما برای اختصار به بعضی از آنها اشاره می کنیم: فرح و شادمانی ۱- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: مواقع تفریح و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...