میلیون‌ها نفر به دنبال پوکمون‌ها و جاسوسان آمریکایی به دنبال میلیون‌ها نفر

اشتراک گذاری :

در حالی که بازی پوکمون گو روز به روز محبوبیت بیشتری کسب می کند بد نیست اطلاعاتی در مورد سوابق طراحان این بازی و شرکت هایی که در پس طراحی آن قرار دارند نیز منتشر شود.

نودیها:در سال ۲۰۰۱ شرکتی به نام کی هول یا Keyhole توسط فردی به نام جان هانکه تاسیس شد. این فرد تا قبل از آن در بخشی مرتبط با امور خارجی در دولت آمریکا مشغول به کار بود. شرکت کی هول در زمینه رسیدگی به ماهواره های نظامی فعال بود. یکی از حامیان اولیه و کلیدی شرکت یاد شده شرکتی به نام In-Q-Tel بود.

In-Q-Tel یک شرکت سرمایه گذاری وابسته به سازمان جاسوسی سیا محسوب می‌شود. بخش عمده بودجه این شرکت از آژانس ملی اطلاعات مکانی آمریکا یا National Geospatial-Intelligence Agency (NGA) تامین می شود. این آژانس از وزارت دفاع آمریکا و طرح های جنگی آن حمایت می کند و اطلاعاتی را در اختیار نهادهایی مانند آژانس امنیت ملی آمریکا، سیا و غیره قرار می دهد.

محصول کلیدی و عمومی شرکت کی هول زمین یا ارث نام داشت که بعدها و با خریداری کی هول توسط گوگل در سال ۲۰۰۴ گوگل ارث نام گرفت و امروزه میلیون ها نفر از خدمات آن استفاده می کنند. بنابراین می توان انتظار داشت که اطلاعات ارزشمند شخصی کاربران این سرویس در اختیار نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا قرار بگیرد.

 نتورک ورلد در این زمینه گزارش می‌دهد: در سال ۲۰۱۰ شرکت Niantic Labs طراح اصلی بازی پوکمون گو، در داخل گوگل توسط موسس شرکت کی هول یعنی جان هانکه تاسیس شد. در سال های بعد Niantic Labs دو بازی و برنامه مبتنی بر موقعیت مکانی کاربران را تاسیس کرد. یکی از این برنامه ها موسوم به Field Trip به کاربران امکان می داد که در حین قدم زدن اشیایی را در محیط اطراف بیابند.

برنامه دیگر موسوم به Ingress یک بازی علمی – تخیلی بود که باز هم مبتنی بر حرکت و جابجایی کاربران در نقاط مختلف بود. در سال ۲۰۱۵ شرکت Niantic از گوگل جدا و مستقل شد. بازی پوکمون گو هم توسط همین شرکت طراحی و عرضه شد. در این بازی شما باید برای شکار شخصیت های مجازی از سیستم مکان یابی گوشی خود استفاده کنید.

با توجه به سوابق شرکت سازنده و اطلاعاتی که بازی پوکمون گو به آن دسترسی می‌یابد بهتر می توان در مورد ماهیت بازی یاد شده قضاوت کرد. وقتی این بازی را بر روی یک گوشی اندرویدی نصب می کنید دسترسی های زیر به آن داده می شود: جستجوی حساب های کاربری فرد که به شناسایی هویت وی منجر می شود، یافتن فهرست تماس ها، شناسایی موقعیت دقیق مکانی، دسترسی به عکس ها و فایل های چندرسانه ای و دیگر داده های ذخیره شده در حافظه گوشی، امکان استفاده از دوربین گوشی برای تهیه عکس و ویدئو، قابلیت دریافت داده از اینترنت، کنترل ویبره گوشی، جفت شدن با گوشی های دارای بلوتوث روشن، دسترسی به تنظیمات بلوتوث، مشاهده کامل اطلاعات شبکه ای، استفاده از حساب های کاربری و جلوگیری از به خواب رفتن گوشی.

همچنین در حین اجرای بازی پوکمون گو اطلاعات زیر بر روی سرورهای شرکت سازنده این بازی ذخیره می شود: موقعیت های مکانی فعلی و قبلی، مسیر پیموده شده بین موقعیت های مختلف، زمان حضور در هر موقعیت و مدت زمان سپری شده در هر یک از آنها، آنچه که شما در هر لحظه و در گذشته به آن نگاه می کنید(با مشاهده دوربین گوشی)، بررسی وضعیت ظاهری شما و فایل هایی که بر روی گوشی دارید و محتوای داخل آنها.

می توان حدس زد دسترسی به این حجم از اطلاعات مربوط به میلیون ها نفر در دهها کشور جهان چه گنجینه ای برای افراد و سازمان های مرتبط با نهادهای جاسوسی امریکا محسوب می شود. سوابق اطلاعاتی و امنیتی جان هانکه تردیدی باقی نمی‌گذارد که داده های حساس شخصی کاربران این بازی در دسترس سازمان هایی مانند سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا قرار می گیرد و آنها برای تجزیه و تحلیل شرایط کشورهای مختلف و شناسایی شهروندان انها و روحیات و شرایطشان استفاده می شود. لذا بهتر است در زمان استفاده از چنین بازی هایی به نکات فوق الذکر توجه کنیم و به فکر حفظ امنیت و حریم شخصی خود و کشورمان باشیم.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مد پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مردان ایرانی؛ سوغات جدید ماهواره

س جولای 26 , 2016
نودیها:چند روزی است در فضای مجازی عکسی دست به دست می‌شود و نشان می‌دهد که پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مردان، سوغات جدید شبکه‌های ماهواره‌ای و بنگاه‌های مد و فشن برای جوانان ایران است. در این عکس ۲ مرد جوان در یک فروشگاه زنجیره‌ای داخلی مشغول خرید هستند و کفش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...