موفقیت‌های جدید نیروهای عراقی و ورود سلاح‌های سرنوشت‌ساز

اشتراک گذاری :

به نقل از الفرات، فرماندهی عملیات الجزیره اعلام کرد در عملیات نیروهایش در منطقه جبهه در مقابل مدرسه علم الیقین، یک تروریست تک‌تیرانداز از پای درآمد.

فرماندهی عملیات الانبار از  ادامه عملیات و پیشروی نیروهایش به‌سمت اهداف ترسیم شده برای پاکسازی این استان از لوث باندهای تروریستی خبر داد. در حمله هوایی به مخفیگاه‌ها و مواضع داعشی‌ها نزدیک تپه الجرایشی، حدود ۵۰ تروریست از پای درآمدند و ۱۰ خودرو و چهار قایق منهدم شد.

فرماندهی عملیات بغداد هم از آغاز عملیات نیروهایش با پشتیبانی نیروی هوایی برای پاکسازی پل التفاحه و مرکز پلیس النعیمیه و مناطق اطراف آن خبر داد که به کشته شدن ۲۶ تروریست و انهدام یک تونل خبر داد.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات دجله از عملیاتی در مناطق شهرستان الخالص، المقدادیه و ناحیه العباره خبر داد که به دستگیری سه فرد تحت پیگرد بر اساس ماده چهارم تروریسم منجر شد.

فرماندهی تیپ ۱۷ از کشف ۱۱ بمب کارگذاشته شده در منطقه البتار و خنثی شدن آن خبر داد. جنگنده‌های ارتش عراق هم سه عملیات در مناطق مختلف عملیاتی بغداد انجام دادند.

حملات هوایی به مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌های تکفیری داعش در مناطق مختلف عملیاتی نیز به کشته شدن دست‌کم ۶۸ نفر، انهدام ۱۴ خودرو و هفت مخفیگاه، یک گذرگاه کمک رسانی، چهار فروند قایق، یک خمپاره انداز و سکوی پرتاب موشک و پنج تیربار منجر شد.

وزارت دفاع عراق هم در بیانیه‌ای درباره روند عملیات نظامی در مناطق مختلف از پیشروی و پیروزی‌های بزرگ نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی و آزادسازی بیشتر مناطقی خبر داد که تروریست‌های داعشی بر آن مسلط شده بودند.
الفرات هم در خبری فوری از کشته شدن دست‌کم ۱۷ تروریست داعشی در استان الانبار خبر داد.

بر اساس این گزارش، هفت تروریست داعشی از جمله سه تک‌تیرانداز در شرق الرمادی از پای درآمدند.

ورود سلاح‌های پیشرفته برای مقابله با خودروهای مرگ

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق هم از ورود سلاح‌های پیشرفته نظامی برای مقابله با خودروهای بمب‌گذاری شده خبر داد.

نایف الشمری عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به الفرات گفت عراق سلاح‌های پیشرفته‌ای را در چارچوب قراردادهای تسلیحاتی که با کشورهای مختلف منعقد کرده است، دریافت کرد که این سلاح‌ها می‌تواند در مقابله با خودروهای بمب‌گذاری شده گروه تروریستی داعش مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود این سلاح‌ها به‌زودی داعشی‌ها را در هم خواهد کوبید و مسیر عملیات نظامی علیه تروریست‌ها را تغییر خواهد داد.

حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق پیشتر از ورود قریب الوقوع جنگنده‌های خریداری شده از جمهوری چک و کره جنوبی و تانک‌های روسی خبر داده بود.

به گزارش تسنیم، الفرات گزارش داد عراق قراردادهایی با روسیه، جمهوری چک، چین، بلغارستان، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر برای خرید تسلیحات و جنگنده در چارچوب جنگ علیه گروه تروریستی داعش منعقد کرده است.

منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رئیس‌جمهور اتریش با مقام معظم رهبری دیدار کرد

چ سپتامبر 9 , 2015
    به نقل پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس جمهور اتریش و هیأت همراه دقایقی پیش با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 4

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...