+++ زلزله کرمانشاه +++ برای کمک حضوری و اعزام به کرمانشام و همچنین کمک نقدی +++ گروه جهادی امام رضا علیه السلام 💢t.me/g_emamreza 💢Instagram.com/g_emamreza 🌍www.g-emamreza.ir 👁‍🗨Twitter.com/g__emamreza +++ توزيع و نصب #كانكس در روستاهاي استان #كرمانشاه؛ 💳خيريني كه قصد كمك به #اسكان_موقت را دارند،ميتواند مبالغ خود را به كارت "6273811058276160" واريز نمايند؛ +++

لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.1
بنزین گرانی می شود و یارانه حذف لینکستان کلیپ سخنرانی سردار قاسمی درباره احمدی نژاد انتشار عکس و فیلم اربعین - بسیار مهم نکات مهم درباره کمک به زلزله زدگان غرب کشور

ارتباط با ما

از طریق تلگرام: راه ارتباطی تلگرام

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه گوگل پلاس صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

مواد غذایی که کمک می‌کند تا خوابی خوب داشته باشد !

0

نودیها:اگر با شب های بی خوابی مبارزات زیادی داشته‌اید، وقت آن رسیده است که از قدرت مواد غذایی خواب آور برای خواب بهتر استفاده کنید. مصرف غذاهایی که حاوی تریپتوفان، سروتونین و ملانونین است به شما کمک می کند راحت تر بخوابید. مواد غذایی مانند کدو تنبل، شیر گاو، گردو، کاهو، ماهی قزل آلا، بادام و بسیاری از میوه ها منبع بزرگی از این عناصر هستند که مانند یک قرص خواب به شما کمک خواهند کرد. بد نیست مدتی از این مواد غذایی استفاده کنید تا مشکلات خواب خود را حل کنید

خوابیدن دیر وقت شاید برای شما مشکلی پیش نیاورد ولی روز بعد حتما در انجام امور روزمره خود دچار اختلال خواهید شد. شنوایی شما در اثر کم خوابی و یا بد خوابی به درستی عمل نمی‌کند، بعد از مدتی دچار دیابت، بیماری های قلبی، چاقی و مشکلات روحی روانی می شوید. از همه مهمتر این که سطح انرژی شما کاهش پیدا خواهد کرد.

میزان خواب در سنین مختلف، متفاوت است. معمولا افراد بزرگسال نیاز به ۷ الی ۸ ساعت خواب کامل شبانه دارند. اگر این میزان خواب ندارید می بایست برنامه زندگی خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید چیزی نزدیک به این ساعات، خواب داشته باشید. از مصرف کافئین و الکل و همچنین نیکوتین اجتناب کنید. قبل از خواب غذاهای سنگین و پر حجم میل نکنید. و طبق تحقیقات نت نوشت از این مواد غذایی مصرف کنید تا بهتر بخوابید.

کدو تنبل

دانه های کدو تنبل حاوی میزان بالایی اسید آمینه به نام تریپتوفان است که از مواد غذایی خواب آور به شمار می‌رود. تریپتوفان نقش به سزایی در سنتز سروتونین دارد و سبب فعال شدن غده ملاتونین می شود.

طی یک مطالعه که در سه هفته تمام انجام شد. افرادی که به بی خوابی مبتلا بودند گیاهانی سرشار از تریپتوفان و کربوهیدرات مصرف کردند، کم کم خواب این افراد منظم شد و بسیار راحت تر خوابیدند.

شما هم می توانید یک میان وعده از دانه های کدو تنبل و سیب زمینی تهیه کنید و میل کنید تا شب بهتر بخوابید.

قبل از خواب یک لیوان شیر گاو

افراد بسیاری هستند که قبل از خواب عادت به نوشیدن یک لیوان شیر ولرم یا حتی گرم دارند. این نوشیدنی بی شک در به خواب رفتن شبانه به شما کمک می کند.

از آن جایی که شیر گاو شامل هورمون ملاتونین و تریپتوفان اسید آمینه است می توان به کمک آن خواب بهتری داشت.

حتی تحقیقات نشان می دهد که شیر گاوی که در شب دوشیده شده باشد بسیار موثر تر از شیر گاوی است که روز دوشیده شده باشد. چرا که شیری که در شب تهیه می شود میزان بالایی هورمون ملاتونین و تریپتوفان دارد که خواب شما را آسوده تر می سازد.

موز

یکی از غذاهایی که به شما در خواب شبانه کمک می کند موز است. افراد سالخورده ای که فشار خون بالا دارند خیلی بیشتر از دیگران از خواب بیدار می شوند. ولی در صورتی که موز مصرف کنند این مشکل به راحتی حل می شود.

موز حاوی تریپتوفان است که کربوهیدرات های غنی شده دارد. این میوه را می توان به عنوان یک میان وعده کامل مصرف کرد تا شب ها راحت تر خوابید.

گردو را فراموش نکنید

گردو یکی از بهترین مغز های آجیل است که خواص بی شماری دارد. میزان سروتوین و ملاتونین گردو بالا است و ترکیب این دو عنصر یک دستور غذایی بسیار مناسب برای افراد کم خواب و بد خواب است.

خواب راحت با ماهی قزل آلا

یک قطعه ماهی قزل آلا خواب بسیار خوبی را برای شما فراهم می کند.

تمامی ماهی‌ها به خصوص ماهی قزل آلا میزان بالایی ویتامین D و اسید های چرب امگا ۳ دارد. تحقیقات نشان می دهد که ترکیب این دو عنصر در کنار هم نتایج مثبتی را در خواب راحت دارند. میزان اسید داکوزاگزنئوئیک در ماهی قزل آلا بسیار بالا است. این اسید که نوعی اسید چرب امگا ۳ است بر روی افراد بی خواب تاثیر می گذارد.
کاهو

کاهو از جمله مواد غذایی خواب آور است و از بهترین درمان های کم خوابی به شمار می رود.

ترکیبی به نام لاکتوکاریوم که خاصیت آرامش بخشی دارد در کاهو پیدا می شود. کافیست یک ظرف کوچک سالاد کاهو قبل از خواب مصرف کنید تا دیگر نگران بی خوابی های شبانه خود نباشید.

از دمنوش ها استفاده کنید

دم نوش های گیاهی در روند خواب و آرامش دخیل هستند. یکی از بهترین دمنوش ها که به شما در خواب بهتر کمک می کنند چای بابونه است. این چای یک نوع فلاونوئید با نام apigenin دارد با اتصال به گیرنده های بنزودیازپین موجود مغز، سبب ایجاد خواب راحت می شود. برای تهیه یک فنجان چای بابونه می توانید ۲ الی ۳ قاشق چای خوری برگ های بابونه را در یک فنجان آب جوش ریخته و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کنید.

مواد غذایی دیگر مانند بادام و جلبک دریایی و . . . نیز از مواد غذایی خواب آور هستند که در خواب آرام و کامل به شما کمک می کنند. با مصرف دقیق و به اندازه این مواد غذایی خود را از بی خوابی های شبانه نجات دهید.

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    مواد غذایی که کمک می‌کند تا خوابی خوب داشته باشد ! مواد غذایی که کمک می‌کند تا خوابی خوب داشته باشد ! چرا سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل زمستان شایع‌تر است؟ چرا سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل زمستان شایع‌تر است؟ آنتی بیوتیک های طبیعی آنتی بیوتیک های طبیعی پرمویی صورت در خانم‌ها؛ علل و روش‌های مقابله پرمویی صورت در خانم‌ها؛ علل و روش‌های مقابله درمان فوری برای تسکین درد سنگ کلیه درمان فوری برای تسکین درد سنگ کلیه توصیه های طب سنتی برای دستگاه گوارش توصیه های طب سنتی برای دستگاه گوارش قوی‌ترین تب‌بر‌های گیاهی قوی‌ترین تب‌بر‌های گیاهی نکاتی در مورد سرطان پروستات / علائم را جدی بگیرید! نکاتی در مورد سرطان پروستات / علائم را جدی بگیرید! خواص پزشکی و طب سنتی برای پسته خواص پزشکی و طب سنتی برای پسته هرگز همراه برنج “ماست” نخورید هرگز همراه برنج “ماست” نخورید ۷ نوع آجیل را برای دفع ۷ بیماری ۷ نوع آجیل را برای دفع ۷ بیماری “برفک و آفت دهانی” خود را با گلاب درمان کنید “برفک و آفت دهانی” خود را با گلاب درمان کنید عوارض دندان‌های هالیوودی عوارض دندان‌های هالیوودی غذاهای زود هضم کدامند؟ غذاهای زود هضم کدامند؟ ۱۰ عادت مفید شبانه برای از دست دادن سریع وزن ۱۰ عادت مفید شبانه برای از دست دادن سریع وزن با مُسکن‌های شیمیایی خداحافظی کنید با مُسکن‌های شیمیایی خداحافظی کنید خواص باور نکردنی جعفری خواص باور نکردنی جعفری درمان کیست از منظر طب ایرانی اسلامی درمان کیست از منظر طب ایرانی اسلامی ارده و فواید آن ارده و فواید آن درمان ریزش مو زنان درمان ریزش مو زنان
  • طراحی سایت

    HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial
  • گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396