مهره جدید حسین فریدون همه کاره فروش نفت و گاز کشور شد!

اشتراک گذاری :

سایت نودیها :  دوباره حسین فریدون خبرساز شد. فریدون که تاکنون مهره‌های خود را بر بسیاری از جایگاه‌های کلیدی اقتصادی (از بانک‌های ملی، ملت، صادرات و رفاه تا تاپیکو و شستا) گماشته، اکنون سراغ شیخ الوزرا رفته و مهره جدیدی را در تمامی امور بین الملل نفت قرار داده است.
به گزارش رجانیوز بر اساس اخبار رسمی منتشر شده از سوی وزارت نفت «مجید هدایت زاده» طی حکمی از سوی جوادی مدیر عامل شرکت نفت به عنوان «معاون مدیر عامل در امور بین الملل» منصوب شد . طی ساختار جدید طراحی شده در این شرکت، قرار است تمامی حوزه‌های بین الملل از شرکت نیکو تا صادرات گاز و فروش نفت و فرآورده‌های نفتی و مبادلات مربوط به خرید بنزین و سوختهای دیگر به صورت کامل به این فرد واگذار شود. با این انتصاب در واقع بخش اصلی شرکت نفت به دلال بزرگ فروش نفت واگذار گردید.
هدایت زاده که فارغ التحصیل مدرسه عالی بازرگانی تهران (وابسته به آمریکا) بود قبل از انقلاب برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و بعد از پیروزی انقلاب به کشور بازگشت . وی گزینه پیشنهادی میرحسین موسوی برای وزارت نفت در سال ۶۷ بود که به دلیل تخفیف در فروش نفت و ارتباطات وسیع و غیر معمول با طرفهای خارجی نتوانست رای اعتماد بگیرد . با این وجود در دولت اصلاحات عنان بخش اصلی تجارت نفت یعنی شرکت خارجی نیکو را در اختیار داشت. وی در ادامه شرکت پرل انرژی را در سوئیس برای خود ثبت کرد و با همراهی محمد سوری، وظیفه سنگین دلالی فروش نفت ارزان به رفقای خارجی و اخذ تخفیف از رفقای داخلی را برعهده گرفت.
هدایت زاده در طول دوره دولت یازدهم محموله‌های متعددی از کمیته پنج نفره جناب زنگنه با تخفیفهای یک تا هشت دلار اخذ کرده است. گفته می‌شود محمد سوری (دیگر دلال فروش نفت و سلطان نفتکشها) ارتباط وی با برادر قدرت در دولت یازدهم را برقرار کرده است.
البته انتصاب هدایت زاده باعث شده تا جریانهای تکنوکرات دیگر در شرکت نفت از زنگنه دلگیر شوند. به عنوان مثال اقای قمصری دیگر تحصیلکرده انگلیس که در دولت قبل و دولت فعلی مسئول فروش نفت و مدیر بین الملل شرکت نفت بوده عملا از قدرت بر کنار شده است.
اگرچه سرمایه‌داری گفتمان اعتقادی اقتصادی غالب در دولت است اما گروههای متعددی در نهادهای اقتصادی دولت در حال نزاع با یکدیگر هستند. چندین گروه و کارتل اقتصادی ذیل عناصر قدرت اقتصادی در دولت در حال نزاع بر سر کسب سهم بیشتر از دامنه اقتصادی کشور هستند که در این بین جریان اقتصادی وابسته به حسین فریدون در حال جا گذاشتن دیگر رقباست.

 رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جوان ایرانی خود را در کمپ استرالیا آتش زد

پ آوریل 28 , 2016
یک جوان ایرانی که از راه دریا عازم استرالیا بود پس از اینکه به کمپ تحت اجاره این کشور در جزیره مستقل نائورو منتقل شد، در اعتراض به شرایط زندگی در این اردوگاه خود را به آتش کشید. سایت نودیها :  روزنامه نیویورک‌تایمز می‌نویسد این ایرانی ۲۳ ساله که نامش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...