منع مسئولان نبود این اوباش ‘تکه‌تکه’ و ‘قطعه قطعه’ می‌شدند

اشتراک گذاری :

، دو سال پس از روی کار آمدن دولت دوم خرداد و آغاز پروژه شارلاتانیزم مطبوعاتی با اهانت به مقدسات اسلام و ارکان نظام جمهوری اسلامی و روند تبدیل برخی مطبوعات و روزنامه‌ها به پایگاه دشمن، اعتراضاتی دانشجویی به بهانه بسته شدن روزنامه سلام در روز ۱۸ تیرماه ۱۳۸۷ شکل گرفت.

در آن شرایط با کمک برخی مقامات دولتی در دو وزارتخانه کشور و علوم که کار از دست جنبش دانشجویی خارج شد، اراذل و اوباش میدان دار آشوب و تنش در خیابان‌های پایتخت شدند. آسیب به اموال عمومی و آتش زدن خودروها و وسائل نقلیه عمومی، بانک ها و مجروح کردن تعدادی از مردم، ضمن افشای ماهیت این جریان، باعث شد در روز ۲۳ تیر دانشجویان و مردم با حضور گسترده در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف، به این غائله پایان دهند و فتنه ۱۸ تیر را جمع کنند.

سخنران راهپیمایی عظیم ۲۳ تیر سال ۷۸ حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی بود که با محکوم کردن حرکت‌های آشوب طلبانه گفت «با عناصر خشونت طلب در این چند روز و با این اشرار برخورد قاطع خواهد شد تا برای دیگران درس عبرت باشد.»

روحانی در بخشی از آن سخنرانی تاریخی خود تاکید کرده بود: «در کدام کشور جهان، حرکت‌های آشوب‌طلبانه این چنین تحمل می‌شود اینها خیلی پست‌تر و حقیرتر از آن هستند که بخواهیم نسبت به آنها تعبیر حرکت براندازی را مطرح کنیم. در کجای دنیا و در کدام کشور و توسط کدام دولت، آشوب، تخریب و بر هم زدن نظم جامعه، تحمل می‌شود. مگر دولت مقتدر جمهوری اسلامی ایران مسئولین امنیتی نظام، این گونه حوادث را تحمل خواهند کرد. این صبر و متانت، در یکی دو روزه برای این بود که ماهیت این چند صد نفر اوباش به خوبی برای مردم ما روشن می‌شود و همه به خوبی بدانند اینها چه کسانی هستند و دارای چه ماهیتی هستند.»

این سخنان روحانی با بازتاب‌های بسیاری در رسانه‌ها همراه بود و یکی از نکات قابل تامل روایت روزنامه‌های اصلاح‌طلب از این راهپیمایی و سخنرانی تاریخی ۲۳ تیر ۱۳۷۸ است که در ادامه بخش‌هایی از این روزنامه‌ها که مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است، مشاهده می‌کنید:

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تعلل دولتی‌ها قاچاقچیان را خوشحال کرد!

س جولای 14 , 2015
به گزارش جهان، در حالی که مسئولان دولت یازدهم در ماه‌های اخیر به کرات از افزایش قاچاق کالا به کشور انتقاد کرده‌اند اما حقیقت آن است که علت گسترش قاچاق به اجرای سلیقه‌ای قانون جامعی برمی‌گردد که دو سال است از زمان ابلاغ آن می‌گذرد. یکی از مزیت‌های قانون جدید […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...