ممانعت رژیم سعودی از شناسایی مفقودین توسط تیم های ایرانی

اشتراک گذاری :

سازمان حج و زیارت لیست کشته شدگان ، مجروحین و مفقودین را اعلام کرد و سعید اوحدی رییس این سازمان افزود بیشترین جانباختگان از سه استان گلستان، مازندران و لرستان هستند. وی گفت بیش از ۱۵۰۰ نفر آخرین آمار جانباختگان و حداقل ۲۰۰۰ تن ازمجروحین این حادثه هستند.

نودیها:اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمرآمار حادثه خونبار منا را ۱۳۶ کشته ،۹۹ مجروح و۳۵۴ مفقودی اعلام کرد.

به گزارش رجانیوز، دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت:  حال ۱۵ تن از مصدومان وخیم است و بقیه مجروحین در حال بهبودی هستند. جست و جو برای یافتن ۳۵۴ مفقود حادثه منا با ۱۰ تیم آغاز شده است،این مفقودان ممکن است در مراکز درمانی مختلف در مکه، جده و طائف و یا چادر حجاج سایر کشور ها بستری شده باشند.

علی اصغر احمدی ادامه داد که از امروز اجازه حضور نیروهای ایرانی برای یافتن زائران در مراکز درمانی داده شد که تعدادی از جانباختگان در سرد خانه ها هستند که هنوز شناسایی نشده اند.

وی گفت: دولت با تشکیل ستاد ویژه متشکل معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت راه مسکن و شهر سازی و هلال احمر که ریاست آن با وزیر کشور است، به این حادثه رسیدگی می کند.

تعدادی از کشور های اسلامی با توجه به بی کفایتی مسئولین عربستان ، خواستار برگزاری حج تحت سازمان های بین‌المللی مثل سازمان کنفرانس اسلامی شدند.

در همین حال، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: هم‌اکنون شناسایی زائران ایرانی از میان ۵۰۰ عکس زائران فوت‌شده و موجود در سردخانه‌ها صورت می گیرد و به محض احراز هویت جزئیات را اعلام خواهیم کرد.

سید علی مرعشی افزود، مجروحان حاضر در بیمارستان هلال احمر با اولین پرواز به ایران باز می‌گردند.

رییس هلال احمر بیان کرد: ۵۰۰نفر از پزشکان، پرستاران، امدادگران وکادر پشتیبانی در مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در حال خدمت به زائران هستند و ما خواستار همکاری بیشتر مسئولان عربستان برای رسیدگی و شناسایی مصدومان هستیم.

دکتر ضیایی افزود: درانتقال مصدومان به ایران در هر پرواز یک تیم پزشکی همراه مصدومان هستند که این تیم مستقل از مرکز پزشکی حج و زیارت مستقر در مکه است.

مدیر عملیات پزشکی حج گفت ، دولت عربستان محدودیت‌های امنیتی زیادی را به وجود آورده است و بیمارستان‌های آنان نیز توان کافی برای ارائه خدمات ندارند، اما کادر مرکز پزشکی تمام تلاش خود را برای تسکین آلام مجروحان و بازماندگان انجام می‌دهند و سعی می‌کنیم تمام بیماران به بیمارستان هلال احمر ایران انتقال یابند.

سازمان حج و زیارت لیست کشته شدگان ، مجروحین و مفقودین را اعلام کرد و سعید اوحدی  رییس این سازمان افزود بیشترین جانباختگان از سه استان گلستان، مازندران و لرستان هستند. وی گفت بیش از ۱۵۰۰ نفر آخرین آمار جانباختگان و حداقل ۲۰۰۰  تن ازمجروحین این حادثه هستند.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور از قول وزیراعلام کرد ، پیگیری حقوقی حادثه، جمع آوری مستندات حادثه، برنامه ریزی به منظور تشییع پیکرهای پاک جانباختگان حادثه دلخراش منا، رسیدگی به خانواده های آنان و دیگر اقدامات مرتبط با این موضوع به وزارت کشور سپرده شده است و پیگیری حادثه را جزو وظایف نظام می دانیم و همچنین مسئولیت ستاد ویژه پیگیری این حادثه به وزارت کشور واگذار شده است.

رحمانی فضلی با اشاره به کشتار مردم مظلوم یمن و حمایت از تروریست های منطقه ,عربستان را فاقد صلاحیت لازم برای برگزاری مراسم حج دانست و پاسخگویی مسئولان این کشور را خواستار شد.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت بلافاصله بعد از وقوع حادثه غم انگیز منا ستادی را تشکیل داد و با حضور تیم های بهداشتی که  در پرواز برگشتی حجاج هستند  کمک به انتقال مجروحان و تخلیه هر چه سریع تر اجساد را تسریع کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنوز تصور درستی از حادثه وجود ندارد و اطلاعات ناقصی در دسترس است گفت :

 از کشته شدگان حادثه در فرودگاه مهرآباد تهران استقبال رسمی خواهد شد و پیکرهای آنها با استقبال مردم واحترام تشییع می شوند.

وی در مورد اینکه عنوان می‌شود، برخی از مفقودین جزو دستگیرشدگان هستند، همانند خبرنگاران گفت: اطلاعاتی دراین باره ندارم اما دولت عربستان در طول این چند روز اخیر فشارهای زیادی را بر زائران ایرانی وارد کرده است و من بعید نمی‌دانم برخی خبرنگاران ایرانی را بازداشت کرده باشند. این موضوع از روش‌های عربستان دور از انتظار نیست.

وی همچنین تصریح کرد با توجه به فشار عربستان بر روی زائران ایرانی ممکن است تعدادی از مفقودین از جمله خبرنگاران توسط سعودی ها بازداشت شده باشند.

بسیاری از مسئولین کشور این حادثه را به مردم و خانواده های داغ دیده تسلیت گفتند و خواستار خدمات رسانی فوری به آنان شدند.

منبع:رجا نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

احمدی نژاد: دوره مال مردم‌خوری به سر می‌آید

ی سپتامبر 27 , 2015
در مراسمی با عنوان «دفاع مقدس در برابر نفوذ شیطان»؛آقای احمدی نژاد در بیشتر سخنان خود به بحث درباره خلقت انسان، معرفت به خدا، گوهر حقیقت، انسان شناسی، خداشناسی، جایگاه حقیقی انسان، مدیریت جهانی و… پرداخت. به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، مسجد محمدیه دروازه دولاب خیابان ۱۷ شهریور چهارشنبه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...