مقام سومی ایران از نظر جراحی زیبایی در جهان/ زیر تیغ جراحان زیبایی چه میگذرد؟

اشتراک گذاری :
نودیها:در سال های اخیر موج جراحی های زیبایی در جامعه به ویژه بین جوانان روند رو به رشدی داشته است. عوامل فردی و اجتماعی متعددی  می تواند در افزایش این روند موثر باشد: علاقه شخصی، ترغیب اطرافیان، میل به زیباتر شدن و مسائل روانی از جمله دلایل فردی و  تغییر سبک زندگی، تأثیر الگوهای مرجع، مدرنیته و تجددگرایی و نیز تأثیر رسانه ها هم از دلایل اجتماعی این پدیده است.
در جامعه ای که افراد مدام در حال تحرک جغرافیایی، فیزیکی و مجازی بوده و پیوسته با افراد، فرهنگ ها و نگرش های جدیدی آشنا می شوند، شاید به نظر برخی، برای اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن، تصویر مطلوبی از خود به دیگران ارائه دهند لازم است ظاهری قابل قبول داشته باشند و عمل زیبایی صورت، یک راه میان بر برای رسیدن به این هدف است!
در سال های گذشته جراحی زیبایی یکی از موفق ترین مشاغل در آمریکا محسوب می شد، اما اخیراً این شغل جای خود را در جوامع آسیایی به خوبی باز کرده است. طبق آمار منتشر شده، کره جنوبی بزرگترین بازار عمل جراحی زیبایی در سراسر دنیا را دارد جراحی پلک، لب و بینی به ترتیب در این کشور بیشترین تقاضا برای عمل زیبایی را داشته است. البته اینگونه  جراحی ها در کشور ما نیز به  وفور انجام می گیرد و متقاضیان زیادی نیز دارد.
طبق آماری که دکتر ابوالحسن امامی رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ارائه داده است تا پایان دی ماه سال ۹۴  سالانه حدود ۲۰ تا۲۵ هزار جراحی زیبایی در کشور انجام گرفته است که به علت تعداد بالای این جراحی ها  نسبت به جمعیت  کشور،  ایران در زمره سه کشور اول دنیا در زمینه انجام  عمل های زیبایی قرار دارد.
وی همچنین اشاره کرد ” بیشتر مردم تحت تأثیر تبلیغات این جراحی ها را انجام می دهند.”
بنا به گفته های محسن نراقی فوق تخصص جراحی پلاستیک بینی و عضو رسمی جراحان آمریکا در سومین کنگره خاورمیانه رانیولوژی، جراحی بینی، عمل پلک و جوانسازی پوست از عمل های زیبایی رایج در ایران است.
خودمان را با چه کسانی مقایسه می کنیم؟!
ما در جامعه ای زندگی می کنیم که روزانه با صدها یا هزاران نفر، با واسطه یا بی واسطه در ارتباط هستیم و از رفتار آنها تأثیر می پذیریم. یک خواننده یا هنرپیشه معروف می تواند  برای بعضی افراد ، مرجعی برای سنجش زیبایی باشد که گاهی باعث بروز اختلال “خود زشت پنداری”  شده و فرد را وا دارد برای رسیدن به ظاهر ایده آل به آب و آتش بزند و با صرف هزینه های هنگفت درصدد دستیابی به خواسته اش باشد.
فرید فدایی روان شناس در خصوص علل گرایش افراطی به جراحی زیبایی می گوید: گاهی برخی افراد در اثر مقایسه خود با دیگران دچار مشکلات روحی شده و احساس می کنند بخشی از بدن یا صورتشان نازیباست و باید تغییر یابد در صورتی که این امر، توهم و هذیانی بیش نیست و ظاهر آنها هیچ مشکلی ندارد.
آیا افراد زیبا دوست داشتنی ترند؟
ممکن است کسانی که در زندگی افراد موفقی نیستند و به اهدافشان نمی رسند، این عدم موفقیت را به یک موضوع مجهول نسبت دهند و فرافکنی کنند.
فدایی در این خصوص می گوید:  ممکن است فردی مثلاً دلیل عدم محبوبیتش را به نازیبا بودن ظاهرش ربط دهد و تصمیم بگیرد برای تغییر زندگی اش، در صورتش تغییراتی ایجاد کند،  در صورتی که این فرد باید در  جای دیگری به دنبال علل شکست ها و ناکامی هایش بگردد. ممکن است عدم محبوبیت و طرد شدن وی توسط اطرافیان  به دلیل نداشتن مهارت های اجتماعی و ضعف در برقراری ارتباط باشد و هیچ ربطی به ظاهر وی نداشه باشد.
در هر صورت نمی توان این واقعیت را کتمان کرد که کمال، زیبایی و محبوبیت از ویژگی های مثبتی است که هر فردی از داشتن آنها لذت برده و کیفیت زندگی افراد را بهبود می بخشد، اما این نکته که؛ “برای رسیدن به این هدف باید تقلای بیش از حد کرده و  بدون آگاهی و کسب  اطلاعات لازم،  اقدام به انجام آن کنیم درست است یا نه”، امری است که به نظر می رسد تنها سلیقه
شخصی افراد، آن را تعیین می کند. اما لازم است قبل از  سپردن صورت و اعضای بدن به تیغ جراحان  به امید زیباتر شدن، که هیچ تضمینی هم برای آن وجود ندارد، قدری تأمل به خرج داده و تصمیم منطقی و عاقلانه تری گرفته شود.
باشگاه خبرنگاران جوان
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس/توهین زشت روزنامه قانون به حامیان و منتقدان دولت

ی ژوئن 19 , 2016
سایت نودیها : روزنامه قانون در شماره امروز خود (۳۰ خرداد) کاریکاتوری با مضمونی بسیار زننده علیه حامیان دولت و منتقدان دولت منتشر کرده است. این کاریکاتور در صفحه شماره ۱۳ این روزنامه منتشر شده و هم‌اکنون نیز روی سایت این روزنامه قرار دارد.   در این کاریکاتور، منتقدان دولت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...