MENUMENU
🌍امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.4
لینکستان #برنامه_شب_احیای_نیمه_شعبان_97 #گلچین_مداحی_سرداران_کربلا #داستان_سریالی_عشق_من_مهناز #گلچین_مداحی_ولادت_حضرت_علی_اکبر_ع

ارتباط با ما

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه گوگل پلاس صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

مقابله با گرمازدگی در هوای گرم

0

نودیها:هوا بسیار گرم است و احتمال بروز گرمازدگی وجود دارد. در این هوای گرم باید تمهیداتی برای مقابله با گرمازدگی بخصوص در کودکان و سالمندان به کار بست. در این مطلب شما را با این روش ها آشنا می کنیم.

دمای بدن را کنترل کنید

همه افراد در هر سنی باید مراقب قرار داشتن در معرض نور خورشید باشند، چون باعث بروز عوارض جدی مانند از دست دادن هوشیاری، خستگی، افت فشار، سردرد، خواب آلودگی، افزایش دمای بدن و غیره می شود. دمای بدن علامت خوبی برای بررسی گرمازدگی یا تب است. 

در حالت عادی دمای بدن ۳۷.۳ درجه است. اگر دمای بدن به بالای این میزان برسد احتمال بروز گرمازدگی نیز وجود دارد و اگر این دما از ۳۸.۵ درجه بالاتر برود باید نگران بود. بنابراین بهتر است درجه حرارت بدن خود و یا کودکان و سالمندان را کنترل کنید و در صورت لزوم به طور اورژانسی به پزشک مراجعه کنید.

به طور مرتب دوش بگیرید و وضعیت بدنی تان را چک کنید

مصرف آب کافی و دوش گرفتن منظم در هوای بسیار گرم بسیار مهم است. هر فرد بالغ باید روزانه بین ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشد. افرادی که بیرون از منزل کار می کنند، در دمای بالا لازم است حتی تا ۴ و ۵ لیتر آب نیز مصرف کنند. علاوه براین دوش گرفتن منظم نیز روش خوبی برای خنک کردن بدن است.لازم نیست که حتما دوش آب یخ بگیرید. 

یادتان باشد که ادرار خود را کنترل کنید. لازم است که به میزان کافی دفع ادرار داشته باشید، در غیر این صورت نشان دهنده این است که بدن تان دچار کم آبی است. اگر ادرارتان کم شده است باید بیشتر آب مصرف کنید. البته عکس این موضوع نیز صادق اشت. اگر زیاد به دستشویی می روید، به این معنی است که همچنان مشکل آب بدن دارید. 

برای تست کم آبی بدن از تکنیک نیشگون گرفتن پوست پشت دست استفاده کنید. اگر پوست نیشگون گرفته شده به صورت چروک شده باقی بماند به این معنی است که بدن تان دهیدراته (کم آب) شده است. رنگ زبان نیز می تواند نشان دهنده وضعیت آب بدن باشد. اگر زبان قرمز، خیلی خشک و زبر شده باشد نشان دهنده کم آبی بدن است.

به میزان زیادی میوه و سبزیجات میل کنید

توصیه می شود برخی ساعات خاص مانند صبح زود و یا عصر زمانی که هوا خنک تر است را برای ورزش های بیرونی مانند دوچرخه سواری، دویدن و غیره انتخاب کنید

به عقیده متخصصان مصرف مواد غذایی تازه و زودهضم مانند میوه های تازه، سبزیجات، سالاد و غیره برای روزهای گرم و پیشگیری از گرمازدگی مفید است. توصیه می شود که برای هضم بهتر غذا حتما در مکان های خنک و به دور از گرمای شدید قرار بگیرید. در واقع هر آنچه که حاوی آب باشد مانند میوه های آبدار روش مکملی برای تامین آب بدن و مقابله با گرمازدگی است. توصیه می شود از مصرف مواد غذایی سنگین و دیرهضم بپرهیزید.

مراقب سالمندان باشید

افراد سالمند در اکثر موارد تامین آب بدن را فراموش می کنند و معمولا افراد وابسته ای هستند. بنابراین لازم است که شما حواستان به سلامت و میزان مصرف آب آنها باشد. به طور مرتب به آنها آب دهید. علاوه بر این لازم است به غیر از آب، سوپ های سرد و همچنین نوشیدنی های شیرین نیز مصرف کنید. بهتر است نوشیدنی های متنوع بنوشید تا دلتان را نزند. اگر در خود و یا هر یک از اعضای خانواده علائمی از سرگیجه را مشاهده کردید به صورت اورژانسی به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید.

مراقب فرزندان کم سن و سال خود باشید

کودکان نیز مانند افراد سالمند حواس شان به تامین آب بدن نیست و از آنجایی که به والدین خود وابسته هستند ممکن است در اثر بی توجهی آنها دچار مشکل شوند. بنابراین لازم است که در روزهای گرم توجه ویژه ای به آنها داشته باشید. ممکن است بچه ها به خاطر قدشان نتوانند به راحتی به شیر آب یا آب سردکن و یخچال دسترسی داشته باشند. بنابراین از خیر مصرف آب و نوشیدنی بگذرند. 

لازم است نه تنها به طور مرتب به آنها آب و مایعات بدهید، بلکه هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بدن شان را خنک کنید. آنها را تشویق به دوش آب ولرم کنید و اگر تمایل نشان ندادند خودتان آنها را به حمام ببرید. کافیست آب حمام حدود ۲ تا ۳ درجه کمتر از دمای بدن باشد. حتی می توانید با شستشوی دست و صورت آنها به پایین آمدن دمای بدن شان کمک کنید. اگر علائمی همچون کاهش هشیاری، گیجی و دیگر علائم گرمازدگی را در کودکان مشاهده کردید، به سرعت آنها را به مراکز درمانی برسانید.

ورزش را در ساعت اولیه روز یا عصر انجام دهید

نیازی نیست که در روزهای گرم ورزش را کنار بگذارید و فقط زیر کولر بنشینید. فقط کافیست برخی نکات را در نظر داشته باشید و احتیاط کنید. بهترین کار این است که ورزش را برحسب شرایط بیرون انجام دهید، یعنی اینکه در گام اول در قبل، حین و بعد از ورزش به میزان کافی آب بنوشید، چون در حین ورزش میزان تعریق بیشتر میشود و بدن آب بیشتری از دست می دهد که باید جبران شود. 

توصیه می شود برخی ساعات خاص مانند صبح زود و یا عصر زمانی که هوا خنک تر است را برای ورزش های بیرونی مانند دوچرخه سواری، دویدن و غیره انتخاب کنید. اگر در منزل و یا سالن های ورزشی ورزش می کنید، کمتر احساس ناراحتی خواهید داشت، اما در هر حال باید به طور مرتب مایعات مصرف کنید. 

یادتان باشد که گرمای شدید با افزایش آلودگی هوا نیز همراه است و ممکن است برای برخی افراد مانند افراد مبتلا به آسم یا افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند، مشکل ایجاد کند. بنابراین لازم است که موقع ورزش کردن در هوای آزاد، علاوه بر گرما به آلودگی هوا نیز توجه داشته باشید.

تبیان

پستهای مرتبط

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

, , ,

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    دلایلی شگفت‌انگیز برای اینکه شب‌ها زودتر بخوابید دلایلی شگفت‌انگیز برای اینکه شب‌ها زودتر بخوابید هشدار در مورد انجام سونوگرافی‌های بی‌مورد برای زنان باردار هشدار در مورد انجام سونوگرافی‌های بی‌مورد برای زنان باردار دمنوش‌هایی برای رشد موهایتان دمنوش‌هایی برای رشد موهایتان تاثیر روزی حلال در سلامتی تاثیر روزی حلال در سلامتی عسل اصل از قلابی را چگونه تشخصی بدهیم؟ عسل اصل از قلابی را چگونه تشخصی بدهیم؟ ۵ عادت غلط درباره صبحانه خوردن که باید از آنها دوری کرد ۵ عادت غلط درباره صبحانه خوردن که باید از آنها دوری کرد ویژگیهای “عسل طبیعی” و راهکار تشخیص عسل تقلبی چیست ویژگیهای “عسل طبیعی” و راهکار تشخیص عسل تقلبی چیست راهکارهای طب سنتی برای جلوگیری از سرماخوردگی در روزهای برفی راهکارهای طب سنتی برای جلوگیری از سرماخوردگی در روزهای برفی با دمنوش‌های زمستانی و خواص فوق‌العاده آنها آشنا شوید با دمنوش‌های زمستانی و خواص فوق‌العاده آنها آشنا شوید مسواک زدن بیش از حد موجب بیماری «تحلیل لثه» می‌شود مسواک زدن بیش از حد موجب بیماری «تحلیل لثه» می‌شود جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی ده گام برای پیشگیری از سرطان ده گام برای پیشگیری از سرطان علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند تیر خلاص شنبلیله به دیابت تیر خلاص شنبلیله به دیابت دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! درمان کم مویی درمان کم مویی ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟ کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396