معجزات درمانی میوه انار

اشتراک گذاری :

نودیها : انار سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C وخواص دارویی و درمانی زیادی به ویژه برای سرطان دارد.

 دکتر حسینی متخصص طب سنتی گفت: انار سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها مؤثر است این میوه را می‌توانیم به عنوان یک آنتی سرطان به خصوص در سرطان‌های پروستات و سینه معرفی کنیم.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: این میوه همچنین باعث کاهش خطر  ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود چرا که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند.

دکتر حسینی بیان کرد: افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مصرف انار را در برنامه خود قرار دهند چرا که مصرف انار به حفظ وزن مناسب و کاهش وزن کمک می‌کند. از آن جا که انار سرشار از ویتامین C و پتاسیم است علاوه بر سلامت و تحکیم دندان‌ها و لثه‌ها برای افرادی که به اسهال دچار شده‌اند مفید است.

وی اظهار داشت: مصرف روزانه آب انار به کاهش بیماری فشار خون کمک می‌کند و جریان خون رسانی را به قلب بهبود می‌بخشد همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در آن از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

دکتر حسینی درباره انار ترش تصریح کرد: در کاهش قندخون و قطع سکسه می‌توان از انار ترش استفاده کرد و از انار شیرین در درمان سرماخوردگی، تقویت معده و ریه، رفع حساسیت و مسمومیت، بهبودی درد گوش و گرفتگی صدا و برطرف کردن آبریزش چشم، خارش پوست، خون‌ریزی رحم و کم خونی استفاده نمود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به ندرت می‌توان میوه‌ای مانند انار را یافت که خواص بسیار داشته باشد با وجود تمام این خواص خوردن انار برای کسانی که به زخم معده و روده دچار شده‌اند مضر است و زیاده روی در خوردن آن باعث ایجاد یبوست، ناراحتی‌های معده و گلودرد می‌شود بنابراین افرادی که به ناراحتی‌های ریوی دچارند در مصرف آن باید احتیاط کنند.

منبع: تسنیم از  باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 23

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

برای درمان اضافه وزن چه کنیم؟

پ دسامبر 31 , 2015
چند روز پیش بود که دکتر فریدون عزیزی در مراسم افتتاح پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران اعلام کرد: سن ابتلا به عوارض ناشی از چاقی (دیابت و فشارخون) در کشور به حدود ۱۰ تا ۱۹ سال رسیده است. نودیها :  چند روز پیش بود که دکتر فریدون عزیزی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...