مظلومیت مضاعف ۱۷۵ شهدای غواص، بازی رسانه ای برای تحریف جنگ بواسطه آنها بود

اشتراک گذاری :
 نشست خبری سردار باقرزاده فرمانده کمیته جست ‌و جوی مفقودین ستاد کل نیروی‌های مسلح پیرامون موضوع کشف پیکر ۱۷۵ شهید غواص امروز در محل معراج شهدا با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.
باقرزاده در این نشست با اشاره به این سخن حضرت امیر(ع) که فرمودند: فرو روید در گرداب حوادث برای حق هر کجا که باشید، گفت: این غواصان در شرایط سخت جنگ فرو رفتند و بعد از جنگ سربلند بیرون آمدند.
وی گفت: متأسفانه مظلومیت آشکار این شهدا که تعدادی از آنها غواص بودند این بود که در یک بازی رسانه‌ای دشمن قرار گرفتند و توسط بعضی از دوستان ناآگاه ما هم این موضع به حاشیه رفت البته تعدادی از رسانه‌ها با بصیرت عمل کردند.
رئیس کمیته جست‌و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:  روش متعارف ما در تفحص اجساد شهدا به صورت متعارف پرهیز از بیان برخی از جزئیات تفحص است زیرا نگرانیم کشش لازم برای دریافت بسیاری از حقایق جنگ هنوز وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: پیوسته دو خطر عمده مسائل و تاریخ دفاع مقدس را تهدید می‌کند. یکی تخریب چهره نورانی فرماندهان دفاع مقدس و شهداست و دیگری تحریف به این معنا که بسیاری از حقایق از پایه و اساس منحرف می‌شوند و خبرهای ناقص ورود می‌کنند در حالی که حقیقت نداشته‌اند.
باقرزاده گفت: اولین صدایی که در راستای شک و تردید در موضوع غواصان شهید شنیده شد از سوی دشمن بود و آنها شک کردند که چرا این تعداد باید شهید شوند که باید گفت بعد از سقوط صدام تفحص‌های ما با رقمهای بالای کشف شهید انجام می‌شود که ۲۷۰ شهید اکنون پیدا شده که ۱۷۵ نفر به عنوان غواص مطرح شدند.
وی ادامه داد: آنهایی که زخم خورده هستند سناریویی را کلید زدند و صحبت‌هایی در چارچوب انحرافی خود مطرح کردند که چرا باید این تعداد شهید بدین شکل به شهادت برسند و حتماً‌ فرماندهان آنها مقصرند.
رئیس کمیته جست‌و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: در این میان بی بی سی دایه مهربان تر شده و در این موضوع وارد شد.
وی گفت: عده‌ای دیگر نیز گفتند این موضوع از اساس نامعلوم است و از کجا معلوم این شهدا غواص بودند که در جواب اینها باید گفت: البته ما گفتیم این شهدا خط‌شکن و غواص بودند. دلیلی ندارد که ما بخواهیم این موضوع را لا‌پوشانی کنیم در حالیکه کشتن و کشته شدن طبیعت جنگ است.
وی افزود: این شهدا مربوط به ۴ گروهان بودند اعم از خط‌شکن و غواص که متعلق بودند به لشکرهای ۲۵ کربلا، ۴۱ ثارالله، ۱۴ امام‌حسین(ع) و ۷ ولیعصر(عج) که امیدواریم بقیه یگان‌ها در این موضوع ورود نکنند تا همه جوانب مطرح نشده کسی گمانه زنی نکند.
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: جزئیات مربوط به این شهدا باید بررسی شود و باید بگویم مضحک‌ترین نظرها در این موضوع مربوط به ضدانقلاب است که برخی از دوستان از ما خواستند پاسخ آنها را بدهیم.
وی ادامه داد: اینها گفتند: پیکرهایی که تفحص شده شهدایی هستند که با جنگ با داعش به شهادت رسیدند و می‌خواهیم تحت عنوان شهدای دفاع مقدس پیکر آنها را به ایران منتقل کنیم در حالیکه ما شهدای مدافع حرم را با افتخار سر دست گرفته‌ایم و تشییع کرده و مشکلی هم با بیان این موضع نداریم.
باقرزاده با اشاره به موضوع شهدای حرم افزود: بعد از ۱۰۰ سال مرجعیت دستور جهاد داده است و شهدایی که در دفاع از حرم به شهادت می‌رسند شهید معرکه بوده و مایه افتخار است. حداقل از عشایر می‌توانید وزن این تابوت‌ها را بپرسید چرا که آنها این شهدا را روی دست تشییع کردند.
وی گفت: متأسفانه اصل مظلومیت شهدا و سند رسوایی جنایتکاران بعثی که هنوز هم، هم‌پیمانانشان در یمن مشغول جنایت هستند به حاشیه رفت.
رئیس کمیته جست‌و جوی مفقودین نیروهای مسلح بیان کرد: این شهدا ابتدا اسیر شده و به شهادت رسیدند که دلایل این اسارت را خواهم گفت، اما عده‌ای گفتند این موضوع را مطرح نکنید. آیا این کتمان حقیقت نیست؟  چرا نباید بگویم عده‌ای به هر دلیلی اعم از نبود مهمات نتوانستند مقاومت کنند، اسیر شدند و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: دلایل زنده به گوری این شهدا هم این است که هیچ نشانه‌ای از تیر خوردن روی لباس آنها نیست و برخی بومیان آن منطقه شاهدان زنده به گوری شهدا هستند.
باقرزاده گفت : در قبرستانی در العماره جنایت بیشتر از این موضوع بود که ما به خبرنگاران هم گفتیم اما گویا آنها خوششان نیامد که این موضوع را مطرح کنند.
وی ادامه داد: این شهدا خط‌‌ شکن بودند و به شهادت رسیدند و گواه این مدعا آن است که پیکر آنها ۱۵ کیلومتر جلوتر بوده است یعنی حتی از ام الرصاص هم عبور کرده بودند، شهید که تا آنجا با پای خودش نرفته است.
رئیس کمیته جست‌و جوی مفقودین نیروهای مسلح بیان کرد: سندی که مبنی بر دست بسته بودن این شهداست همین سیم مفتول‌هایی است که شما خواهید دید و من تعجب می‌کنم که چطور بعضی‌ها به بدیهیات شک می‌کنند.
باقرزاده گفت: متأسفم که بعضی‌ها می‌گویند فلانی داستان سرایی کرده است که علیرغم تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر بیان خاطرات فرماندهان جنگ من هنوز نتوانستم برای بیان خاطراتم قصد قربت کنم.
وی ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند تعدادی از این غواص‌ها لباس غواصی تنشان نیست که خب برخی از این شهدا لباسشان را عوض کرده‌اند. چیزی که اهمیت دارد این است که این شهدا در عین مظلومیت با اقتدار هستند همچون اسرای کربلا دستشان بسته بود اما مظلوم با اقتدار بودند.
سردار باقرزاده تصریح کرد: مردم محلی ماجرای شهادت غواصان و خط شکنان را اینگونه برای ما تعریف کردند که برخی از نیروهای ایرانی زخمی بودند که زنده به گور شدند و سپس سگ‌های وحشی را به جان رزمندگان انداختند و بسیاری از نیروها تشنه لب به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به جریان یکی از تفحص‌های شهدا افزود: در قبرستانی که نزدیک العماره بود سه گروه جسد پیدا کردیم. گروه اول شهدای خودمان بودند. گروه دوم شیعیان مظلوم العماره بودند که در انتفاضه اول عراق به شهادت رسیده بودند که زن و کودک نیز در بین آن‌ها بود. دسته سوم اجساد نیروهای عراقی بود که ما در زمان صدام تحویل عراق داده بودیم، ولی آن‌ها به جای تحویل به خانواده‌هایشان آنجا دفن کرده بودند.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در ادامه‌ی این نشست از کشف پیکرهای مطهر ۴۸ شهید دوران دفاع مقدس در خاک عراق طی ۲ هفته گذشته خبر داد و گفت:  ۳۹ تن از این شهدا در مناطق جنوبی عراق تفحص شده‌اند و ۹ تن دیگر در کردستان عراق.
رئیس کمیته جست‌و جوی مفقودین نیروهای مسلح در پایان در پاسخ به این سؤال که عده‌ای از فرماندهان جنگ می‌گویند به نظر ما این اتفاق نمی‌تواند بدین شکل رخ داده باشد، یعنی ۱۷۵ نفر را یکجا زنده به گور کنند گفت: ما نیز ادعا نکرده‌ایم که هر ۱۷۵ نفر زنده به گور شده‌اند.
منبع : رجا نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رابطه طلاق و شبکه‌های اجتماعی

د ژوئن 8 , 2015
 “متین السادات نصری”، روانشناس و مدرس دانشگاه  با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی اظهارداشت: این روزها بارها و بارها درباره آسیب‌ها و مضرات شبکه‌های اجتماعی در جامعه و فرهنگ زیاد شنیده‌ایم و به تازگی هم بحث تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر افزایش طلاق در ایران به میان آمده است؛ موضوعی که […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...