مضرات کفش پاشنه بلند

اشتراک گذاری :

متخصصان ارتوپدی معتقدند استفاده از کفش‌های پاشنه‌بلند باعث تغییر وضعیت بدن در هنگام راه رفتن می‌شود و این تغییر اعمال فشار زیادی را بر روی زانوها در پی خواهد داشت. همچنین این موضوع می‌تواند عامل مهمی در افزایش آمار مبتلایان به بیماری‌های ناشی از التهاب مفاصل استخوانی باشد.

این متخصصان اظهار کردند: در اثر پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند، فشار واردشده بر زانو تا ۲۶ درصد افزایش می‌یابد. در زمان استفاده از کفش‌های پاشنه‌بلند، مرکز جِرم بدن به سمت جلو جابه‌جا شده و در نتیجه مفصل ران و ستوان فقرات در یک راستا قرار نمی‌گیرند و براساس زاویه پاشنه کفشی که می‌پوشید میزان انقباض و کشیدگی ماهیچه ساق پا نیز تغییر می‌کند و به همین نسبت منجر به فشار بیشتر به این ماهیچه‌ها و همچنین کشیده شدن زردپی آشیل خواهد شد و در نتیجه فرد درد بیشتری را در پاشنه پای و کمر احساس خواهد کرد.

به‌گفته این متخصصان  پوشیدن کفش‌هایی که پاشنه‌های نسبتاً بلند دارند یا این‌که سرپنجه آن‌ها به‌گونه‌ای است که انگشتان پاها به هم فشرده می‌شوند، باعث افزایش ضخامت بافت مجاور عصب‌ها در بین انگشتان سوم و چهارم شده و در نتیجه برآمدگی، یا ورم عصبی ایجاد شده، انگشتان پاها دردناک یا بی‌حس می‌شوند. بد شکلی انگشتان پاها نیز از دیگر عوارض نامطلوبی است که پوشیدن این‌ مدل از کفش‌های پاشنه‌دار به همراه خواهند داشت.

همچنین استفاده از این کفش‌ها احتمال پیچ خوردن مچ پا و شکستگی‌های آن ناحیه را افزایش می‌دهد و بهتر است استفاده از آن‌ها را تا حد امکان به زمان‌های کوتاهی محدود کرد.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

محمدرضا - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود سخنرانی نماز جمعه رحیم پور ازغدی خطر خروج از خط امام (۲) - ۲۲ آبان ۹۴

د نوامبر 16 , 2015
دانلود صوت منبع : مبارز کلیپ برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 3

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...