مبارزه با تابوها برای خوش‌تیپ بودن یا نابود شدن برای هیچ

اشتراک گذاری :

نودیها:بی بی سی فارسی گزارش داد: دسترسی به ماهواره در حال دگرگون کردن فرهنگ بومی و ملی افغانستان بویژه جوانان در این کشور مسلمان است.

این رسانه دولتی گزارش داد: مهاجرت‌ها، پخش سریال‌های خارجی و دسترسی به شبکه‌های ماهواره‌ای همه باعث شده، در سالهای اخیر در افغانستان به خصوص شهرهای بزرگش، دنیای مد و فشن رنگارنگ شود. جوانان حالا می‌کوشند به مد روز آرایش و پیرایش کنند و لباس بپوشند. حتی لباس‌های سنتی این کشور حالا با مدل‌های غربی آمیخته می‌شود.

بی بی سی با لحنی صریح تر ادامه می دهد: حالا در کابل، پایتخت افغانستان، اکثر آرایشگران آموزش دیده کشورهای خارجی اند و مشتریان مقلد ستاره‌های سینما و ورزش و حتی سیاست خارجی.

یکی از این آرایشگران می گوید:”گاهی عکس‌هایی را نشان می‌دهند مثلا می‌گویند مرا مثل براد پیت جور کن اما دقت نمی‌کنند که مثلا این عکس فوتوشاپ شده و یا شاید این مدل به چهره و جنس موی آنها مناسب نباشد… ”

برگزاری نمایش‌ مد و لباس و معرفی سبک‌های مختلط لباس‌های سنتی و غربی میدان تازه ای به دشمن خوش خط و خال داده تا عرض اندام بیشتری کند.

یک دختر جوان که ورزشکار است نیز به عنوان الگوی برتر به جوان خام نشان داده می شود. او دختری است که تمام دنیایش خلاصه شده به بروز کردن لباس ها و آرایش اش.

رسانه هایی نظیر بی بی سی با تیترها، خبرها و گزارش های جهت دار خود سال هاست به دنبال دگرگون کردن فرهنگ کشورهای مسلمان و بیگانه کردن نسل جوان با آنهاست. آنها جوان دارای انگیزه و انرژی را با عنوان “مبارزه با تابوها” بجان فرهنگ و هویت خود انداخته اند با این کار راحت تر می توان او در تقابل با ارزش های زندگی اش قرار داد.

این خط سال هاست توسط رسانه های مانند بی بی سی دنبال می شود و روز بروز با جسور کردن و تشویق جوان به از بین بردن هنجارها و ارزش های جامعه اش او دورتر و بیگانه تر می کنند.

آنچه در این میان برای غربی ها و رسانه هایی نظیر بی بی سی مهم نیست، فرهیختکی، دارای شخصیت شدن، رشد و تعالی و آگاهی فرزندان افغانستان است.

جام

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اینجا دختران به دنبال همسفر مرد می‌گردند/ فعالیت کانال‌های مروج فحشا بیخ گوش مسئولان

د سپتامبر 4 , 2017
نودیها:امروزه پیشرفت بشر در عرصه های مختلف علاوه بر آن که برقراری ارتباط میان انسان ها را تسهیل کرده است، فرصت مغتنمی را هم برای سودجویان و کلاهبرداران فراهم کرده است. سودجویانی که گاه با ظاهر فردی خیرخواه، خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان فضای مجازی قرار […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...