ماسک های پارچه ای تاثیری در جلوگیری از آلودگی هوا ندارند

اشتراک گذاری :
نودیها:مطالعه محققان دانشگاه ماساچوست نشان می دهد استفاده از ماسک های پارچه ای ارزان به امید کاهش قرارگیری در معرض آلودگی هوا نه تنها فایده ندارد بلکه احساس اشتباه ایمنی را بخصوص در مناطق با آلودگی بالا ایجاد می کند.

به گفته این محققان، استفاده از ماسک های پارچه ای موجب کاهش قرارگیری در معرض برخی ذرات می شود اما متداول ترین ماسک های مورداستفاده در جهان معمولا عملکرد ضعیفی دارند.

در مجموعه ای از آزمایشات با آدمک های آزمایشی در نپال، محققان چهار نوع ماسک را مورد آزمایش قرار دادند: ماسک جراحی پلیسه دار، دو ماسک پارچه ای و یک ماسک مخروطی دارای پره های بازدم.

آنها از لحاظ کارآمدی و چندین متغیر در فیلترگیری در مکان های متفاوت و با سه نوع اندازه ذره خارج شده از اگزوز اتومبیل ها مورد آزمایش قرار گرفتند.

به گفته محققان، ماسک های پارچه ای فقط در محافظت در مقابل ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر موثر هستند. این ماسک ها ارزان، قابل استفاده مجدد هستند و معمولا در کشورهای در حال توسعه استقاده می شوند.

 مشرق
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

احمد نجفی: گرفتار جن و جِم شده‌ایم/چرا بازیگران بیکار شده اند؟

س آگوست 23 , 2016
سایت نودیها – مریم فیروزفر: مدتی است بحث مهاجرت بازیگران به شبکه تلویزیونی جم نقل محافل شده است. هر روز خبری می‌رسد که فلان بازیگر یا فلان کارگردان برای ادامه کار به این شبکه تلویزیونی پیوسته است. در این میان درباره رفتن این افراد به خارج از کشور دلایل بسیاری […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...