ماساژدرمانی و مشت و مال

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – طب سنتی

ماساژ (Mash) از ریشه عربی به معنی «به آرامی فشار دادن» است. نظریه دیگری وجود دارد که ریشه آن را یونانی دانسته و از لغت(Massein) به معنی «وزیدن» وبرخی ریشه آن را فرانسوی و از لغت (Masser) به معنی «شامپو کردن» دانسته اند.….

مطالب بیشتر درادامه

ماساژ درمانی Mash Thrapy

 
 
 
 
تاریخچه
یکی از قدیمی ترین شکل درمان که توسط انسان شناخته شده است، ماساژمی باشد که حداقل بیش از 3000 سال قبل از میلاد در خاور شرق و میانه کاربرد داشته است و در زمان یونان باستان پزشکان جهت درمان مفاصل خشک و دردناک از ماساژ استفاده می کردند و در این زمینه خیلی مهارت داشتند.
در پنج قرن پیش از میلاد پدر طب (هیپوکرات) گفته است «راه سالم بودن، حمام عصر و ماساژ با روغن به صورت روزانه میباشد».
از قرن 19 به بعد در اروپا «پرهنریک لینگ» ماساژ سوئدی را ابداع کرد که بر اساس انواع مختلف تمرینات ماساژ باستانی این روش با ماساژ درمان شناسی و ورزش ماهیچه و مفاصل ترکیب شده و ورزش سوئدی را به وجود آورده است.
ماساژ در 1800 سالقبل از میلاد در درمان ایروودیک هندی ها استفاده می شده است. در این رابطه در آغازقرن پنجم بقراط پزشک یونانی نوشته است «ماساژ دادن م یتواند مفاصل در رفته را جابیندازد و یا مفاصل سفت شده را شل نماید».
در زمان های قدیم برای درمان بیماری هایی مثل آسم، سردردهای مزمن، دردهای مزمن، عضوهای فلج شده از ماساژ استفاده میکردند و پس از سقوط امپراتوری روم تا قرون وسطی مدارک و شواهد زیادی درباره ماساژدر دست نمی باشد. به دلیل این که در این دوران کلیسا، لذت بردن جسم را قبیح و ماساژرا خوار و بی ارزش دانسته، اما بعد از رنسانس خوشبختانه این رشته دوباره احیاءگردید. از دهه هفتاد ماساژ سیر دیگری پیدا کرد و آن به دنبال انتشار کتاب ماساژتوسط «جرج داوئینک»(متخصص آمریکایی) بود و او عقیده به ترکیب رفلکس درمانی و شیاتورا داشت و همین طور از ماساژ به عنوان درمانی برای همه بیماری ها، چه جسمی و چه عاطفی و روانی نام برده است. از آن زمان به بعد ماساژ درمانی به عنوان حفظ بهترین حالت سلامت و هنر جسمی و روح مبدل گردید که با اهداف تقویت جسم و ذهن و آرامش روح وروان و تحریک بدن همراه می باشد
.
اساس روش ماساژ درمانی
ماساژ درمانی روشی است که ازلحاظ جسمی باعث بهبودسیستم عصبی، ماهیچه ای و خون می شود و جسم را وادار به جذب مواد غذایی و دفع موادزائد می نماید، گردش خون و لنف را در عضلات بیشتر می نماید، انقباض را در عضلات کاهش داده و خستگی عضلانی از بین می رود و گرفتگی و تنش را در عضلات کاهش و تولیدسم را کم می نماید و باعث کاهش فشار بر رگ ها و سیاهرگ ها می گردد، گردش خون ضعیف را بهبود بخشیده و ناراحتی های قلبی را کم نموده، ضربان قلب و فشار خون بالا راکاهش داده و جریان لنف در بدن را تسریع نموده، باعث دفع مواد زاید و سمی و منجر به کاهش فشار روانی در بدن شده و همین طور فعالیت های ریه را افزایش داده، تنفس راآرام و عمیق نموده و در دستگاه گوارش با افزایش حرکات دودی روده ها دفع مواد زایدرا تسریع نموده و یبوست را کاهش می دهد (از طریق تقویت عضلات جدار شکم و روده ها) ودر دستگاه تناسلی با افزایش فعالیت کلیه باعث دفع مواد زاید شده، احتباس آب را دربدن کاهش داده و در پوست باعث تقویت می شود و در نتیجه سموم ترشح آن را دفع نموده و با از بین بردن سلول مرده پوست به شادابی و طراوت آن کمک می نماید.

 

منبع : سایت حکیم ایرانی
 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پرونده بازی مدال افتخار (عملیات سری) - Medal Of Honor

ش آوریل 11 , 2015
باران دروغ بی احترامی به شعور مخاطب به عادتی برای "الکترونیک آرتز" تبدیل شده است. متن کامل پرونده در ادامه مطلب برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 18

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...