لوازم آرایشی ای که جاسوسی می کند

اشتراک گذاری :

سایت نودیها :  یکی از رسانه آمریکایی فعال در انتشار گزارش‌های تحقیقی، روز جمعه بر اساس نتایج جدیدترین تحقیقات خود از سرمایه‌گذاری سازمان سیا بر روی یک شرکت تولید کننده لوازم آرایشی برای پیشبرد اهداف اطلاعاتی و استخراج DNA خبر داده است.

 مقاله مفصل پایگاه خبری – تحقیقی «اینترسپت» (از رسانه‌های به‌نام در افشای جاسوسی آمریکا از شهروندان سراسر دنیا) بر پایه حمایت مالی یکی از شرکت‌های سازمان «سیا» به نام «In-Q-Tel» از شرکت «Skincential Sciences» که تولید کننده لوازم آرایشی است، نگاشته شده است.

«SKincential Sciences» تولیدکننده نوعی از محصولات نوین آرایشی برای از بین بردن لک‌های پوستی به روش لایه‌برداری غیرتهاجمی از پوست است. اسناد «اینترسپت» نشان می‌دهند این شرکت آمریکایی تحت حمایت مالی، «In-Q-Tel» که بازوی سرمایه‌گذاری کارفرآینی سازمان سیا محسوب می‌شود، قرار دارد.

مأموریت اصلی شرکت «In-Q-Tel» که در سال ۱۹۹۹ توسط مدیر وقت سازمان سیا، «جورج تنت» راه‌اندازی شد، شناسایی و حمایت مالی از آن دسته از فناوری‌های نوین است که می‌توانند به سازمان سیا و سایر نهادهای اطلاعاتی در انجام وظایفشان کمک کنند.

رابطه پیشتر فاش‌نشده سازمان سیا با این شرکت آرایشی که خود را مفتخر به یافتن فرمولی جدید برای  زیبایی پوست می‌داند ممکن است برای بسیاری از مصرف‌کنندگان محصولات آن تعجب‌آور باشد. اما توضیحاتی که «اینترسپت» ارائه می‌کند به درک ماهیت این رابطه و اهداف آن کمک می‌کند.

با آنکه وجه علنی فعالیت «Skincential Sciences» را محصولات زیبایی و مراقبت از پوست تشکیل می‌دهد، اما این شرکت اخیراً موفق به توسعه نوعی فناوری شده که با برداشتن لایه‌ ظریفی از پوست می‌توانند روش بی‌همتایی برای آشکارسازی نشانگرهای زیستی فراهم آورند. این نشانگرها، خود در دسته زیادی از تست‌های تشخیصی، از جمله جمع‌آوری DNA موارد کاربرد فراوانی دارند.

 روش غیرتهاجمی Skincential برای لایه‌برداری پوستی که روشی بدون درد توصیف شده، تنها با استفاده از آب، نوعی ماده شوینده مخصوص و چندین لیف می‌تواند رنگ و لعاب طبیعی پوست را به آن برگرداند- اما این روش، در عین حال، روشی جدید برای جمع‌اوری اطلاعات درباره اطلاعات زیست‌-‌شیمیایی فرد هم به شمار می‌رود. این احتمالاً همان دلیلی است که سازمان سیا را به این شرکت علاقه‌مند می‌کند.

«راس لبوویتز»، مدیر اجرایی شرکت Skincential در مصاحبه با «اینترسپت» پذیرفته که رابطه شرکتش با In-Q-Tel ممکن است زمینه‌ساز «رویدادی غیرعادی و جالب شود.»

او، علی‌رغم این، می‌گوید: «اگر مسائلی زیرزمینی وجود داشته باشند، این جزء رابطه ما نیست و من مستقیماً اطلاعی از آن ندارم. آنها در اینجا علاقه‌مند به چیزهایی هستند که بتواند به آنها امکان دسترسی به نشانگرهای زیستی (بیومارکرها) را بدهد.»

«راس لبوویتز»، با وجود این می‌گوید اطلاعات چندانی درباره اینکه چرا In-Q-Tel روی شرکت او انگشت گذاشته، ندارد. به گفته او، مسئولات شرکت مورد نظر نزد او آمده و گفته‌اند که مایل به استخراج DNA به روشی هستند که  Skincential پیشتاز آن بوده است.

«لبوویتز» ضمن تأکید دوباره بر بی‌اطلاعی از نیت‌های سازمان سیا برای استفاده از این فناوری گفته احتمال دارد آنها «مایل به کشف DNA افراد از روی پوست آنها باشند.»

رئیس شرکت Skincential افزوده برای انجام کارهای تشخیص هویت چیزی بهتر از DNA وجود ندارد و «ما می‌توانیم DNA را استخراج کنیم.»

«کاری سیساین»، معاون رئیس بخش امور غیرداخلی در In-Q-Tel درخواست «اینترسپت» برای مصاحبه را رد کرده و گفته این شرکت «وارد مصاحبه‌های رسانه‌ای نمی‌شود.»

«اینترسپت» در ادامه ضمن اشاره به نقش دیرینه این شرکت مرموز سازمان سیا در توسعه برنامه‌های مشهوری مانند «گوگل ارث» می‌نویسد: «علی‌رغم این، هنوز اطلاعات اندکی درباره سرمایه‌گذاری‌های In-Q-Tel و ارتباط آنها با اهداف سازمان‌های اطلاعاتی منتشر می‌شود.»

In-Q-Tel علاوه بر نقشی که در توسعه فناوری‌های رایانه‌ای و ماهواره‌ای داشته از مدت‌ها پیش تمرکز بر روی فناوری‌های مرتبط با تحلیل‌های ژنتیکی پیشرفته و پژوهش در حوزه‌ای موسوم به «اطلاعات فیزلوژیک» را هم در دستور کار داشته است.

این شرکت، خود در مقاله‌ای در سال ۲۰۱۰، حوزه  «اطلاعات فیزلوژیک» را به این صورت تعریف می‌کند: «کسب آگاهی‌های قابل پیگیری درباره هویت و تجارب انسان که همیشه برای جامعه اطلاعاتی، حائز اهمیت بوده‌اند.»

در این مقاله استدلال شده که جامعه اطلاعاتی می‌تواند از پیشرفت‌های علم پزشکی در زمینه نشانگرهای زیستی برای اهداف متنوعی از تأمین امنیت فرودگاه‌ها تا دست‌یابی به ابزارهای نسل بعدی هویت‌یابی بهر‌ه‌برداری کند.

 در همین مقاله شکلی وجود دارد که در قسمت بالای آن از پوست انسان به عنوان بزرگترین عضو بدن و حاوی اطلاعاتی مهم نام برده می‌شود. نویسنده مقاله، دکتر «کوین او کانل» خاطرنشان کرده DNA موجود در میکروارگانیسم‌های شکم یا روی پوست فرد احتمالاً حاوی نوعی از توالی‌های (ژنتیکی) هستند که می‌توانند خاستگاه‌های جغرافیایی افراد را مشخص کنند.»

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 44

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شعری برای امام عصر (عج)

ی آوریل 10 , 2016
سایت نودیها : مجتبی خرسندی از شاعران کشورمان شعری خطاب به امام زمان (عج) و برای تعجیل در ظهور آن حضرت سروده است. ای جمع در وجود تو کل عصاره‌ها درمانده از بیان تواند استعاره‌ها بی تو دوباره جمعه و بی تو دوباره… آه! از رفت و آمد همه‌ی این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...