فوت و فن های اتو کشی

اشتراک گذاری :

اتو پس از گذشت چندین سال از یک وسیله ساده فلزی سنگین تکامل پیدا کرد و به شکل امروزی درآمد. عمده استفاده از اتو برای صاف کردن منسوجات پس از خشک‌شدن آن‌ها است. اتوکشی بیشتر تنها برای نمود زیباتر دادن به پوشاک و پارچه‌ها انجام می‌شود ولی در عین حال به‌ خاطر دمای بالای فلز کف اتو، باکتری‌های روی پوشاک نیز کشته می‌شوند که این به بهداشت لباس کمک می‌کند. در حین خرید اتو باید به مواردی که در زیر به آنها اشاره می کنیم، توجه کنید.

 

اتوی معمولی برای صاف کردن و فرم داخل پارچه‌های پنبه‌ای و کتانی مناسبتر است و برای پارچه های پشمی که نیاز به اعمال فشار بیشتری دارد اتوهای بخار مناسبتر است. بخار ایجاد شده در داخل اتوی بخار سبب می شود که پارچه بهتر صاف شود و دیگر لازم نیست که برای ایجاد فشار بیشتر اتو به پارچه ، وزنه یا کفه سنگین‌تر استفاده شود از این رو اتوهای بخار سبکتر است اتو بخار همچنین از ایجاد سوختن احتمالی پارچه جلوگیری می کند. امروزه اتوها را طوری می سازند که بتوان از آن هم به عنوان اتوی خشک و هم به صورت اتوی بخار استفاده کرد.

وات اتو – هر چه وات اتو بالاتر باشد گرمای آن بیشتر است و مدت زمان اتوکشی شما را کاهش می دهند. البته این افزایش میزان وات در قیمت نیز تاثیرگذار است و در قیمت نهایی از ۲۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان تفاوت قیمت ایجاد می کند.

برای جرم گیری اتو باید محلولی از آب مقطر و سرکه درون اتو بخار بریزید و بگذارید اتو گرم شود و بعد از مدتی آن را بیرون بریزید وآب مقطر درون آن بریزید تا کامل تمیز شود وبعد از ریختن آب دوم روی یک تکه پارچه اتو کنید تا بخارها با فشار خارج شوند این کار را چندین بار ادامه بدهید تا دیگر جرمی باقی نماند .

بخار – اگر اتویی که خریداری می کنید مجهز به قابلیت بخاردهی باشد، چین و چروک لباسها با سرعت بیشتری باز می شود.

کف نچسب – این قابلیت به شما کمک می کند اتو را به راحتی روی لباس ها کشیده و شاهد چسبندگی آنها نباشید

سیم اتصال چرخشی – سبب می شود سیم اتو چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشد و هنگام اتوکشی سیم جایی گیر نکند.

کلید کنترل دما – کلیدی برای تنظیم نمودن میزان گرما و حرارت برای اتوکشی است که با استفاده از آن می توانید حرارت مناسب برای پارچه هایی در جنس های مختلف را تنظیم نمایید

کلید خاموشی اتوماتیک – این قابلیت به این شرح است که وقتی اتو برای چند دقیقه به حال خود باقی می ماند به صورت اتوماتیک آنرا خاموش می کند

هشداردهنده – زمانیکه اتو برای مدت زمانی در حالت خوابیده روی لباس گذاشته می شود، زنگ هشدار به صدا در می آید.

مخزن آب متحرک – این امکان را برای شما فراهم می آورد که هر زمان که نیاز داشتید محفظه اتو را از آن جدا نموده و آب کنید.

برای جلوگیری از برق افتادن لباس قبل از اتو کشیدن مقداری آب به همراه سرکه به محلی که می خواهید اتو بکشید بپاشید و هیچگاه اتو را مستقیم روی لباس نگذارید بلکه از روی یک پارچه کتانی اتو کنید.

نحوه تمیز کردن اتو برای جرم گیری اتو باید محلولی از آب مقطر و سرکه درون اتو بخار بریزید و بگذارید اتو گرم شود و بعد از مدتی آن را بیرون بریزید وآب مقطر درون آن بریزید تا کامل تمیز شود وبعد از ریختن آب دوم روی یک تکه پارچه اتو کنید تا بخارها با فشار خارج شوند این کار را چندین بار ادامه بدهید تا دیگر جرمی باقی نماند .

از بین بردن برق لباسها پس از اتوکشی

اتفاق می افتد که پس از اتو کشیدن بر روی شلوار یا اشیاء اتو شده برق می افتد برای جلوگیری از این کار قبل از اتو کشیدن مقداری آب به همراه سرکه به محلی که می خواهید اتو بکشید بپاشید و هیچگاه اتو را مستقیم روی لباس نگذارید بلکه از روی یک پارچه کتانی اتو کنید.

دوام خط اتو

اگر می خواهید خط اتوی شما با دوام باشد در محل خط اتو از زیر، کرکها وپرزها را کامل بردارید ودر محل خط اتو در زیر و داخل لباس مقداری صابون خشک بکشید و در محل خط اتو در روی لباس یک پارچه مرطوب بگذارید و با اتوی داغ محل مورد نظر را اتو کنید .

 

نکاتی برای نگهداری صحیح از اتو

۱- از وارد آمدن ضربه به اتو (مثل زمین خوردن ) خود داری نمایید.

۲- قبل از خنک شدن اتو سیم های رابط آن را دور دسته نپیچید.

۳- هر گز اتو را داخل آب قرار نداده وروی آن آب نریزید.

۴- اتو بخار را فقط تا حد مجاز آب نمایید و نه بیشتر .

۵- سیم رابط فرسوده را تعویض نموده و از سیم رابط با روکش بافته شده از نخ استفاده نمایید.

۶- برای جلوگیری از خرابی کف اتو آن را بر روی زیپ، قلاب، و سگک نکشید.

۷- برای جلوگیری از تشکیل رسوب در اتو بخار از آب بدون املاح مثل آب مقطر استفاده نمایید.(نشریه منزل)

ساجده

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود تیکه سخنرانی آیت الله فاطمی‌ نیا - دیدار امام زمان(عج)

د ژوئن 29 , 2015
دانلود صوت   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 8

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...