فقرا فقیرتر و اغنیا ثروتمندتر شدند+جدول

اشتراک گذاری :

نودیها:مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود ضریب جینی در سال ۱۳۹۴ را ۰.۳۹ اعلام کرد که بر این اساس فاصله طبقاتی در کشور در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبل از آن بیشتر شده است.

ضریب جینی در سال ۱۳۹۳ بالغ بر ۰.۳۸ اعلام شده بود.

ضرب جینی مهمترین شاخص ارزیابی فاصله طبقاتی و توزیع درآمد است که هر چه بیشتر باشد دلالت بر شکاف بیشتر درآمدی و طبقاتی دارد.

بر اساس این گزارش شکاف درآمدی در مناطق شهری کشور بیشتر از مناطق روستایی است به طوری که ضریب جینی در مناطق شهری در سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۰.۳۷ بوده است. شکاف درآمدی در شهرها دراین سال نسبت به سال قبل افزایش داشته است. ضریب جینی مناطق شهری در سال ۱۳۹۳ بالغ بر ۰.۳۶ اعلام شده بود.

اما شکاف درآمدی درمناطق روستایی تغییری نداشته است و در سال ۱۳۹۴ همچون سال پیش از آن ۰.۳۴ بوده است.
در میان استان های کشور تهران و گلستان بیشترین شکاف درآمدی در مناطق شهری را داشته اند. ضریب جینی در این دو استان در سال ۱۳۹۴ بالغفا بر ۰.۳۸ بوده است.

رجا نیوز
 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نو سروده حمیدرضا برقعی تقدیم به قمر بنی هاشم(ع)

د اکتبر 10 , 2016
نودیها:زبان فارسی همواره محملی برای گفتن از آیین بوده است که البته سهم قابل توجهی از این موضوع به  اظهار ارادت شاعران به ساحت ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) اختصاص دارد. این رویه در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است به طوری که به عنوان یکی از […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...