منو -منو +
🌍امروز: دوشنبه, ۲۵ تیر , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.5
ولادت حضرت معصومه (ع)
لینکستان منتخب آفریقا و فرانسه در مقابل کرواسی برد و قهرمان شد گلچین مداحی ولادت حضرت معصومه (ع) دانلود کتاب رایگان مضرات و راههای ترک خودارضایی اخبار و حاشبه های جام جهانی 2018 روسیه توطئه قطعی برق گسترده تعبیر خواب!

ارتباط با ما – ما در شبکه های اجتماعی

---راههای ارتباط با ما :--- راه ارتباطی تلگرام ------ راه ارتباطی سروش ------ برای سفارش تبلیغات هم میتوانید به این آی دی ها مراجعه کنید. ----------------------------- ما در شبکه های اجتماعی ----------------------------- توئیتر: ----------------------------- یوتیوب:

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

فروشگاه­‌های اینترنتی؛ به نام محصول ایرانی، به کام برند خارجی

0
نودیها:فروشگاه‌های اینترنتی مدعی‌اند که تمامی محصولاتشان از جمله پوشاک، زیورآلات و لوازم زیبایی و سلامت، “در نهایت دقت و با تلاش متخصصان انتخاب شده” و سعی شده تا با”نگاهی دقیق و موشکافانه به فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی” محصولات به جامعه ایرانی عرضه نمایند؛ به همین منظور یکی از اهداف اصلی خود را “معرفی و عرضه کالاهای فاخر ایرانی با کیفیتی کم‌نظیر و طراحی به‌روز” عنوان می‌کنند.

این فروشگاه‌های مجازی با شعار «ایرانی بپوشیم» به مشتریان خود این نوید را می‌دهند که محصولات شرکت‌های خارجی هم در کنار تولیدات ایرانی قرار دارند تا با مقایسه محصولات داخلی و نمونه‌های خارجی، خرید اینترنتی داشته باشید.

در بخش حریم خصوصی نیز به مشتریان خود اعلام می‌کند که برای ارائه خدمات امن و مطمئن به کاربران از جمله خرید، ثبت نظر یا استفاده از برخی امکانات، وب‌سایت اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن و ایمیل را از کاربران درخواست می‌کند. برای پردازش و ارسال سفارش، اطلاعاتی مورد نیاز است.

اما مراجعه به وبگاه این فروشگاه‌های اینترنتی تصویر دیگری را نمایش می‌دهند:

انبوهی از محصولات خارجی

کافی است تا صفحه اول وبگاه این فروشگاه‌های اینترنتی را ببینید، تولیدات داخلی در میان برندهای رنگارنگ و مختلف خارجی چندان جلوه‌ای ندارند. محجوریت کالای ایرانی علی‌رغم شعار و ادعای ایرانی بپوشیم مشخص است در صفحات داخلی کمتر از تولید ایرانی و محصولات وطنی است. به تبع تبلیغات بیشتر برای محصولات خارجی، تولیدات غیر ایرانی فروش بیشتر و برندهای داخلی فروش کمتری خواهند داشت. نکته قابل‌تأمل این است که این فروشگاه‌های اینترنتی که دم از محصول ایرانی می‌زنند نمایندگی مستقیم همه آن برندهای خارجی را در اختیار دارند.

سبکی که نه اسلامی است نه ایرانی

باوجوداینکه مراکز فروش اینترنتی یکی از اهداف خود را ارائه محصول فاخر ایرانی معرفی می‌کنند و مدعی سبک زندگی ایرانی- اسلامی هستند اما بخش عمده‌ای از محصولات آن‌ها به‌ویژه پوشاک و زیورآلاتی که برای مشتری ایرانی تبلیغ هیچ‌یک از دو ویژگی موردادعا در سبک ایرانی اسلامی را ندارند.

مهم‌ترین شاهد در این رابطه این است که اغلب محصولات این فروشگاه اینترنتی اساساً تولید داخل نیستند که با فرهنگ و سبک زندگی جامعه ایرانی هم‌خوانی داشته باشند. متأسفانه آن بخش از تولیداتی هم که به نام محصولات ایرانی عرضه می‌شوند در سبک‌کاری خود از برندهای خارجی کپی‌برداری می‌کنند.

عدم توجه به الگوهای بومی نه تنها در پوشاک مردان بلکه در البسه زنان کاملاً مشهود است. نکته جالب این است که سبک پوششی به تصویر کشیده می‌شود که کاملاً مغایر قوانین و هنجارهای اجتماعی کشور است.

محصولات مغایر شرع

عدم نظارت درست نهادهای ذی‌ربط بر این مراکز فروش اینترنتی، موجب شده تا علاوه بر رعایت نکردن سبک زندگی ایرانی اسلامی که در مقام ادعا خود را پایبند به آن می‌دانند، خطوط قرمز شرع مقدس را نیز نقض کنند. به طور مثال یکی از محصولاتی که فروشگاه اینترنتی دیجی استایل به عنوان محصول ایرانی به خریداران آقا ارائه می‌کند، دستبندهای طلا است.

قیمت‌های نامتعارف

در شرایطی که اکثر افراد جامعه با مشکلات اقتصادی مواجه‌اند و به لحاظ مالی در مضیقه هستند این شرکت‌های تجاری اینترنتی محصولاتی را به مشتریان ارائه می‌کنند که در توان خرید بخش متوسط جامعه نبوده و نیست. احتمالاً مدیران فروشگاه اینترنتی خود به این امر معترف‌اند اما برای تأمین نظر اقلیت نوکیسه و بخشی که تفاخر را مبنای رفتار خود کرده‌اند، محصولاتی را با قیمت‌های نجومی عرضه می‌کنند. به طور نمونه کفش پاشنه بلند زنانه ارائه شده در این فروشگاه اینترنتی به مبلغ ۱۲۵۹۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد که با تخفیف ۷۵۵۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

ذائقه سازی

این فروشگاه‌های اینترنتی یکی مزایای خود را چنین عنوان می‌کند که شما مشتریان «نه تنها برندهای معروف و آشنای مورد علاقه خود را می‌توانید پیدا کنید بلکه با برخی نام‌های تجاری باکیفیت و شناخته شده جهانی نیز آشنا می‌شوید».

بایستی از مدیران این فروشگاه اینترنتی پرسید که معرفی برندهای تجاری خارجی در شرایطی که تولید کنندگان داخلی به دلیل نابسامانی سیاست‌های اقتصادی دولت و عدم توجه به تولید ملی، توان رقابت با شرکت‌های خارجی را ندارند با چه هدفی است؟ هدف هر چه باشد نتیجه آن یکی خواهد بود و آن ذائقه سازی است. حتی تصاویری هم که از پوشش بانوان و نوع البسه ارائه می‌شود مؤید این مسئله است.

نقض حریم خصوصی

مشتریان این فروشگاه‌های اینترنتی به‌منظور خرید بایستی آدرس، شماره تلفن و ایمیل خود را در اختیار فروشگاه قرار دهند. ممکن است این مراکز مجازی به دلایل مختلف از خریدار تقاضای اطلاعات بیشتری را نمایند که در بلندمدت به یک بانک اطلاعاتی مبدل می‌شوند.

گرچه به مشتری مثل همیشه این اطمینان داده می‌شود که اطلاعات وی فقط برای پردازش و سفارش محصول درخواستی است اما اخبار ماه‌های اخیر همچون آنچه در شب یلدا رخ داد، نشان می‌دهند که فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه امنیت شبکه چندان توانمند نیستند و به‌سادگی اطلاعات شخصی کاربران به فضای عموم نشت پیدا می‌نماید.

ضمن آنکه در مقیاسی وسیع‌تر دسترسی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به این «ابر اطلاعات» که حاوی داده‌های مهمی در مورد اقبال شهروندان به محصولات مختلف است، می‌تواند به‌سادگی نبض فرهنگی جامعه ایرانی را بدون انجام هرگونه پیمایش هزینه‌بری در اختیار طرف‌های خارجی قرار دهد.


 شمایی از برندهای مورد استفاده فروشگاه اینترنتی

ضمن اینکه همین فروشگاه در یکی از حراج های خود به مناسبت شب یلدا، بدلیل حجم بالای مراجعه با اختلال و در نهایت درز اطلاعات کاربران و مشتریان مواجه شد

ارائه پوشاک اسلامی

در میان انبوه محصولات متنوع خارجی و برندهای غیر ایرانی، به شکل موردی البسه همسو باارزش‌های دینی نیز پیدا می‌شوند که قیمت نسبتاً مناسبی هم دارند. به طور مشخص این مورد در رابطه با چادر است که طراحان فروشگاه با آن توجه نموده‌اند؛ اما در وزن‌کشی میان محصولات مبتنی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی و تولیداتی که الگویی مغایر هنجارهای فرهنگ ایرانی دارند، کف ترازو به سمت البسه و تولیدات خارجی سنگینی می‌نماید.

علی‌رغم شعارهای فروشگاه‌های اینترنتی در مورد حمایت از تولید داخلی، جهت‌گیری کلان آن‌ها به سمت فروش برندهای خارجی برای کسب سود بیشتر است. همین منفعت طلبی و کسب سود مضاعف موجب شده تا توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی به یک شوخی تلخ شبیه شود. چرا که اساساً تولیدات نه ریشه ایرانی دارند و نه اسلامی؛ برندهای داخلی مدنظر فروشگاه‌های اینترنتی هم از این امر مستثنا نیستند. در واقع چنین مراکزی به مثابه نمایندگی مجازی شرکت‌های غیر ایرانی هستند که به نام تولید داخلی و به کام شرکت‌های خارجی، با تبر به جان معیشت کارگر ایرانی افتاده‌اند.

مشرق

 

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    ۶راهکار طب ایرانی ــ اسلامی برای جلوگیری از ضعف “نیروی جنسی” ۶راهکار طب ایرانی ــ اسلامی برای جلوگیری از ضعف “نیروی جنسی” شربتی ترش و شیرین برای لاغری افراد شربتی ترش و شیرین برای لاغری افراد صبح ناشتا بدنتان را اینگونه شگفت زده کنید صبح ناشتا بدنتان را اینگونه شگفت زده کنید از تهیه و صرف غذا در این ظروف پرهیز شود از تهیه و صرف غذا در این ظروف پرهیز شود چند ترفندهاى  آسان براى در امان ماندن از سکته قلبى چند ترفندهاى آسان براى در امان ماندن از سکته قلبى چه موادی بیشتر از شیر کلسیم دارند چه موادی بیشتر از شیر کلسیم دارند ده نکته برای افزایش باروری مردان ده نکته برای افزایش باروری مردان ۱۰ نکته که باید در مورد ریزش مو بدانید ۱۰ نکته که باید در مورد ریزش مو بدانید با خوردن عدس به دیابت مبتلا نشوید! با خوردن عدس به دیابت مبتلا نشوید! ۱۳ درمان خانگی جوش صورت ۱۳ درمان خانگی جوش صورت منوی غذایتان را بعد از ماه رمضان اینگونه تنظیم کنید منوی غذایتان را بعد از ماه رمضان اینگونه تنظیم کنید کم خونی را با خورشتی خوشمزه ریشه‌کن کنید کم خونی را با خورشتی خوشمزه ریشه‌کن کنید غذا خوردن پشت میز شما را «چاق» می‌کند غذا خوردن پشت میز شما را «چاق» می‌کند نکته‌ای که درباره آب‌ های بسته‌ بندی نمی‌دانید نکته‌ای که درباره آب‌ های بسته‌ بندی نمی‌دانید خارش سر؛ علت و درمان خارش سر؛ علت و درمان نکاتی که مبتلایان به کبد چرب باید در ماه رمضان رعایت کنند نکاتی که مبتلایان به کبد چرب باید در ماه رمضان رعایت کنند آیا استخر رفتن موجب بروز عفونت ادراری در بانوان می‌شود؟ آیا استخر رفتن موجب بروز عفونت ادراری در بانوان می‌شود؟ ده ویژگی خربزه خوردن  از پیامبر اکرم ده ویژگی خربزه خوردن از پیامبر اکرم خواص اعجاب‌انگیز کرفس در احادیث خواص اعجاب‌انگیز کرفس در احادیث راهکار‌هایی برای افزایش نشاط در زندگی راهکار‌هایی برای افزایش نشاط در زندگی
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396