فرزندم باید در این تاریخ به دنیا بیاید!

اشتراک گذاری :
نودیها: ۸/۸/۸۸، ۲/۲/۹۲، ۳/۳/۹۳ و… این‌ها تاریخ‌های رندی هستند که بسیاری از افرادی که می‌خواهند مهم‌ترین روزشان را ثبت کنند دوست دارند چنین تاریخ‌هایی باشد تا در یادها و خاطرها بماند و جاودان شود. 
 
تلاش مادران برای سزارین در تاریخ‌های خاص 
به یکی از بیمارستان‌های شهر رفتیم تا درباره زایمان روز رند ۱۱/۱۱/۹۵ سؤال کنیم. به بخش زنان و زایمان می‌رویم و با یکی از ماماها درباره میزان تولد نوزاد صحبت می‌کنیم که می‌گوید: «در سال‌های اخیر زوج‌ها خیلی تاکید دارند که تاریخ تولد فرزندشان یا رند باشد یا با مناسبت‌ها همخوانی داشته باشد. با وجود آن که پزشک سعی می‌کند به این موارد توجه نداشته باشد اما تاکید مادر و پدر موجب می‌شود آنها هم تا آنجا که امکان دارد خواسته آنها را لحاظ کند.
نوزاد در ماه آخر رشدش بسیار حساس است و تک‌تک روزها دارای اهمیت هستند. در زایمان طبیعی که به هیچ عنوان تاریخ دقیقی نمی‌توان مشخص کرد. سزارین هم بسته به اینکه نوزاد چقدر وزن گرفته و تا چه حد رشد داشته می‌توان ۲، سه روز دیر و زود انجام گیرد؛ اما اینکه بشود یک یا دو هفته زایمان عقب و جلو بیافتد به این سادگی‌ها نیست. با این وجود بعضی از خانواده‌ها خیلی روی این موضوع تاکید دارند. امروز تا الان هشت زایمان داشته‌ایم که روز گذشته تنها یک زایمان در این بیمارستان انجام شد،اما تاریخی مانند ۵/۵/۹۵ بسیار شلوغ بود.»

او با تاکید بر اینکه تعیین تاریخ تولد حتی در زمان سزارین برای بچه‌های دوم به بعد دیگر غیر ممکن می‌شود، گفت: «مادرانی که فرزند اولشان را با سزارین به دنیا آورده‌اند دیگر نمی‌توانند برای فرزند دوم زمان دقیقی را تعیین کنند و باید سر موقع خودش زایمان رخ دهد. اگر می‌بینید چنین روندی در زایمان‌ها رایج شده و کسانی به دنبال تاریخ رند هستند، برای فرزندان اول امکان‌پذیر خواهد بود.»

سزارین غیرضروری خطرناک است
طبق آمار WHO فقط پنج تا ۱۵ درصد زایمان‌ها منجر به سزارین می‌شود در حالی که براساس تحقیقات موجود، ۴۰.۴ درصد زایمان‌ها در ایران به روش سزارین انجام می‌شود.  سزارین‌های غیرضروری، علاوه‌بر خطرات آن به‌عنوان یک عمل جراحی بزرگ برای مادر و نوزاد، باعث تحمیل هزینه‌های فراوان به خانواده و جامعه می‌شود.
عفونت، خونریزی، عوارض بیهوشی، احتمال نیاز به تزریق خون و عوارض روانی از خطرات اثبات شده سزارین برای مادر است و درباره نوزاد می‌توان به مشکلات تنفسی، تولد زودرس نوزاد اشاره کرد. حالا همه اینها را در کنار خواسته نابه‌جای والدین در ثبت تاریخ رند برای تولد فرزندشان را هم در نظر بگیرید که انگار قرار نیست حالاحالاها از مد بیفتد.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آقای فرهادی! چه دیر آمریکا را شناختید

س ژانویه 31 , 2017
نودیها:دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با امضای دستوری که هدف از آن “حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی” خوانده شده ورود پناهجویان به آمریکا را برای چهار ماه معلق کرد و موقتاً بازدید شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان از جمله اتباع ایران به آمریکا را ممنوع […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...