فرجام برجام ممکن است تلخ باشد ولی…/پیش‌گویی‌های عمه من در مورد پساتحریم و پساتوافق/ترکمنچای دیگری در راه است؟

اشتراک گذاری :

به نام خدا – بخش تحلیل نودیها – دوسال مذاکرات تیم هسته ای دولت یازدهم و تلاش‌های بسیارش منتهی شد به برجام(توافق هسته ای)،قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و دو توافق پنهان دیگر که متنشان منتشر نشد و محرمانه است.

بعد از این توافق موافقان و مخالفان مباحث را آغاز کردند و روز به روز بیشتر ابعاد مختلف توافق معلوم شد. بسیاری از کارشناسان منصف با تایید زحمات تیم هسته ای متن برجام را متنی غیر قابل اعتماد از سمت طرف مقابل و متنی پر از ابهام و قابل سوء برداشت دانستند و تاکید مخالفان بر اعتماد به طرف مقابل بود. پس از مدتی معلوم شد خبری از برداشته شدن تحریم ها نیست و قرار است برخی تحریم ها برداشته شود آن هم با شرط های کذایی و بعضا محال و معلوم شد که صنعت هسته ای تقریبا تعطیل خواهد شد. اگر کسی وقت بگذارد خودش توافق را به دقت بخواند و کمی تحقیق کند و سخنان کارشناسان را گوش کند به این نتیجه ها خواهد رسید.

یک طرف ماجرا همین مباحث حقوقی و فنی است اما ماجرا طرف دیگری هم دارد. بسیاری از چهره های به اصطلاح اصولگرا و به اصطلاح اصلاح طلب خودشان را نشان دادند این توافق چهره ی خیلی ها را آشکار کرد برای مردم. کسانی که تا دیروز نمی‌شد نه هجمه ای به آنان برد و نه می‌شد از آنان تعریف کرد مثلا رئیس مجلس آقای لاریجانی یا علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی یا ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس و برخی اصلاح طلبان و ساکتان!!!

و اما پیش‌گویی‌های خواهر پدر من در مورد توافق.

میدونی چیه؟ اینا تو بوق و کرنا می‌کنن که اگر توافق بشه این جور میشه و اون جور میشه بعدش که توافق شد هیچی نمیشه بعد میان میگن مدیریت ضعیفه ربطی به تحریم ها نداشت بعدشم آمریکا خوب غیر قابل اعتماد بود چی کار کنیم؟؟

بعدش هم میگن بذارید بریم یه بار دیگه مذاکرات کنیم درست میشه این دفعه اگر بشه همه مشکلات حل میشه و تا آخر همینه…

برخی از کارشناسان معتقدند این قرارداد کم از ترکمنچای ندارد حالا ما نمی‌گوییم ترکمنچای اما اگر یک بررسی ای کنید متن را بخوانید و صحبتهای کارشناسان را گوش کنید خودتان به نتایجی خواهید رسید.

مرتضی حیدری

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خاطره آخرین دیدار «سردار شهید همدانی» با رهبر انقلاب

ی اکتبر 11 , 2015
رئیس سابق سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت: ایشان وقتی دوشنبه بعد از دیدار با مقام معظم رهبری از بین ما می‌رفتند که به سوریه برگردند، انگار که نور از صورتشان فوران می‌کرد… به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...