عوامل موثر در تولد نوزاد نارس

اشتراک گذاری :

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سن بارداری زیر ۱۸ سال و سابقه تهدید به سقط، دو عامل موثر در تولد نوزاد نارس است.

شاهین مافی‌نژاد اظهار کرد: فاکتورهای متعددی در تولد نوزادان نارس دخیل است که عوامل محیطی نظیر استرس، سابقه فامیلی، مصرف برخی از داروها و حاملگی چند قلویی از دلایل آن است.

وی ادامه داد: عفونت‌های ادراری کنترل نشده طی بارداری، فشار خون و بیماری‌های مزمن مادر، فقر اقتصادی، تغذیه نامناسب و عفونت‌های مادرزادی نیز جزو این موارد به شمار می‌رود.

مافی‌نژاد افزود: ناهنجاری‌های گوارشی و مغزی و بیماری‌های متابولیک زمینه زایمان زودرس و تولد نوزادان نارس را فراهم می‌آورد. بیماری‌های ژنتیکی، تصادفات، تریزومی‌ها و اختلالات جفت نیز جزو عوامل موثر در تولد نوزاد نارس به شمار می‌روند.

 

ایسنا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

هندوانه و خربزه از منظر طب سنتی

پ جولای 16 , 2015
یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه خوردن هندوانه و خربزه بلافاصله بعد از غذا مضر است، گفت: مصرف آب بعد از مصرف خربزه و هندوانه مضر است. خربزه و هندوانه از میوه‌های فصل تابستان هستند ولی باید هنگام مصرف این میوه‌ها تدابیری را رعایت کرد. باید دانست که هندوانه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...