عوارض چشمی در بیماران دیابتی

اشتراک گذاری :

رامین نوری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس درباره شایع‌ترین عارضه چشمی در بیماران مبتلا به دیابت گفت:رتینو پاتی دیابتی شایع‌ترین عارضه چشمی است که متأسفانه شروعی بدون علامت دارد و بیمار تا زمانی که دچار اختلال بینایی نشود متوجه ابتلا به این بیماری نمی‌شود.

وی ادامه داد: در واقع رتینوپاتی دیابتی از عوارض شبکیه‌ای دیابت محسوب می‌شود که منجر به کاهش دید موقت یا همیشگی در بیمار می‌شود.

این عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اهمیت تشخیص زودرس این بیماری گفت:با تشخیص این بیماری در مراحل اولیه ابتلا می‌توان مشکلات چشمی را تنها با کنترل فشار، قند و چربی خون و بدون نیاز به اقدامات خاص چشم‌پزشکی برطرف کرد.

وی در ادامه تأکید کرد:شبکیه و چشم یک بیمار دیابتی حداقل هر شش ماه تا یک سال باید معاینه شود.

نوری نیا گفت: گاهی دیده می‌شود بیمار با سابقه دیابت ۱۵ ساله اولین بار با شکایت از کاهش دید به پزشک مراجعه می‌کند، بدون آن‌که بداند این علامت نشان‌دهنده رتینوپاتی پیشرفته در چشم وی است. لذا لازم است یک فرد دیابتی پیش از بروز کاهش دید به متخصص چشم مراجعه و معاینه شبکیه شود.

فوق تخصص و جراح شبکیه درباره شیوه‌های درمانی رتینوپاتی پیشرفته گفت:دارودرمانی، لیزر درمانی و در نهایت انجام عمل جراحی از جمله اقدامات درمانی متناسب با میزان پیشرفت این بیماری در مبتلایان به رتینوپاتی دیابتی است.

وی افزود:در بیماران دیابتی احتمال ابتلا به آب مروارید، آب سیاه، زخم قرنیه نسبت به افراد غیر دیابتی بیشتر است.

عضو مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تأثیر روزه بر عوارض چشمی گفت:روزه در افراد غیر دیابتی هیچ اثر منفی بر روی چشم ندارد و در فرد دیابتی نیز آنچه اهمیت دارد کنترل قند خون است. فرد دیابتی در مورد روزه گرفتن باید با پزشک متخصص غدد مشورت نماید.

 

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 23

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ انفجار بمب درحال خنثی سازی

ی جولای 5 , 2015
دانلود کلیپ منبع : فارس برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 23

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...