علل سردرد و درمان آن با طب سنتی

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – طب سنتی

علتهای مختلف سردرد و روش های درمان آن با طب سنتی در ادامه.

غلامرضا کرد افشاری گفت: از دیدگاه طب جدید مهمترین علل افزایش سردرد کمبود خواب و استراحت، کاهش قندخون در طول روز، کم شدن مصرف کافئین، کم‌آبی و کم‌خونی است.

وی ادامه داد: اما از دیدگاه طب سنتی علاوه بر دلایل ذکر شده مشکلات دستگاه گوارشی و معده نیز علت شایعی برای سردرد محسوب می‌شود.

*‌ سردرد ناشی از کمبود خواب

وی گفت: نیاز به خواب مانند نیاز به غذا یکی از نیازهای اساسی است بنابراین در شبانه‌روز باید طوری برنامه‌ریزی کرد که خواب در حداقل لازم تأمین شود چرا که تغییرات هورمونی در ساعات مختلف شبانه‌روز اقتضاء می‌کند که افراد شب‌ها زودتر بخوابند و صبح‌ها زودتر بیدار شوند بنابراین حداقل 5 تا 6 ساعت خواب آرام ضروری است.

* سردرد ناشی از کاهش قند خون

کردافشاری گفت: مصرف قندهایی که سریع جذب می‌شوند مثل شکر سفید، نبات، شکلات و شیرینی باعث ترشح بالای انسولین شده و به دنبال آن افت سریع قند ایجاد می‌شود در نتیجه در مصرف چنین خوراکی‌هایی اعتیاد ایجاد می‌شود به همین دلیل افراد در طول روز با کم خوردن این مواد دچار سر درد می‌شوند.

* سردرد به دلیل کم‌‌آبی

این متخصص طب سنتی گفت: عدم مصرف مایعات به مقدار کافی برای افرادی که دچار سر درد و میگرن می‌شوند تشدیدکننده است بنابراین مصرف میوه‌هایی مثل خیار، انگور هندوانه، سیب و گلابی توصیه می‌شود.

* سردرد به دلیل کاهش مصرف کافئین

وی گفت: برای جلوگیری از این نوع سردرد باید افراد عادت خود را به مصرف مواد کافئین‌دار به تدریج در رژیم غذایی خود کاهش دهند، همچنین مصرف چای سبز بدون کافئین به جای چای سیاه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

* سردرد به دلیل کم‌خونی

کرد افشاری گفت: برای رفع این مشکل مصرف شربت عسل، شربت شیره انگور، عرق بیدمشک، گل گاوزبان و مصرف میوه‌هایی مثل انبه و لیموترش در رفع سردرد ناشی از کم‌خونی مؤثر است. مصرف یک لیوان شیر با شیره انگور و بادام پوست کنده نیز توصیه شده است.

* سردرد ناشی از مشکلات معده

این متخصص طب سنتی گفت: افرادی که دچار مشکل معده ناشی از تجمع صفرا در معده هستند به هنگام گرسنگی دچار حالت تهوع، تلخی دهان، تشنگی و سردرد می‌شوند بنابراین توصیه می‌شود که خوراکی‌هایی مانند سیر، پیاز خام، تره، کرفس، باقلا، گردو، بادمجان ‌و شیرینی‌جات مصنوعی و کارخانه‌ای را از برنامه غذایی خود حذف کنند و در مقابل برای رفع یبوست از آش آلو، آش عدس، آش ماش و انار و میوه‌هایی مثل آلو، تمرهندی، زردآلو، سیب و سبزی‌هایی مثل کاهو و ریحان استفاده کنند.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

استقبال مردم از خواننده های جدید در موسیقی سنتی

س آوریل 14 , 2015
اخبار در حالی مراکز فرهنگی و شهر کتاب‌ها آلبوم‌های پرفروش موسیقی در ماه گذشته را اعلام کرده اند که در میان آلبوم‌های پرفروش موسیقی پاپ، با نام‌هایی برخورد می‌کنیم که مدت تقریبا زیادی از زمان انتشارشان می‌گذرد، اما هنوز هم مخاطبان موسیقی به آنها توجه و علاقه نشان می‌دهند و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...